Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion
On 2006-10-25 12:23, Callous wrote:
It doesn't ask for the card address, just the billing address on a separate page. I also recieved the codes to log in to PSU once I get it. It works.
So don't mistake this for a massively multiplayer game. It most definitely isn't one. That sort of makes the game's monthly fee a little hard to swallow, especially when consider that other games of the same type don't require a fee. On top of all that, the game doesn't even give you a 30-day trial to decide if it's your thing or not. That's pretty weak.
Of course, convincing your friends to play a game with a seemingly unnecessary monthly fee is an uphill battle.
Visually, PSU looks OK, but it doesn't really look like a modern game. While it gets by on the PlayStation 2, the Xbox 360 version doesn't look much better. It has plenty of jagged edges and a real lack of variety when it comes to the environments.
Appie wrote:Ik zie mezelf ook geen 10 euro betalen voor zo weinig content als PSU had/heeft in z'n eerste maand, wacht ik liever een/wat updates. Vind 10 euro op zich niet teveel als er een decent hoeveelheid beschikbaar is online, en het is altijd nog gemiddeld zo'n 5 euro goedkoper dan andere spellen met online fees.
Appie wrote:Ik heb het spel sinds donderdag. Zit nu op chapter 4 offline te klooien die als je het vergelijkt met het oude offline PSO best wel goed is, maar als je het vergelijkt met FF12 om maar even wat recent goeds te noemen op RPG gebied haalt het net een 6.5 of zo imo. Voice acting is bleh, vertaling is bleh (grappige vertaling typo: "Karen was found as a babe 15 years ago" en die muts is 17 voor de duidelijkheid, niet dat ze dus supermodel was in een vorig leven of zo). Voor de rest is alles zoals het was in PSO, go deja vu. Dat deja vu gehalte vond ik niet erg trouwens aangezien ik het PSO battle systeem wel kon/kan waarderen, lekker arcade style.
Wat ik nog het meest knap vond en dan bedoel ik echt knap: 3-4 offline teammates en dan een beestje of 3-5 in beeld (soms niet eens direct in beeld maar wel op je radar): slowdown... in de Beta kon ST zich er nog uitlullen dat het kutservers waren en dus eigenlijk lag was+dat het een Beta was, maar offline in full game?
Ik vind dat echt knap op een console die ook N3 in z'n arsenaal heeft dat geen probleem maakt van 50 man of zo in beeld (ik heb ze nooit geteld in die demo). En dan ook nog in een spel dat niet eens grafisch de 360 pushed (ST deed tenminste nog moeite bij de Cube versie met mooie Ep2 leveltjes). Maar serieus, ik zag nog meer detail op de chars in FF12, PS2 game NB... die ook nog eens praktisch in dezelfde omstandigheden moet werken: 3-4 pt members en een beestje of 3-5 in beeld. En had FF12 slowdown? Nope.
En vraag me niet waarom maar ST heeft elk chapter ingedeeld alsof PSU een TV serie is... Dus: Intro muziekje aan het begin en aan het einde een voorstukje wat er gebeurd in de volgende aflevering (chapter dus) en dan nog een soort van aftiteling voor het chapter. En als je dan een nieuw chapter begint: weer intro, gelukkig kan je het wel allemaal wegdrukken. Niet dat dit me echt irriteert, maar ik hou er niet van om shit te moeten wegdrukken.
Maar ja over offline ben ik dus niet echt te spreken (en ben eigenlijk blij dat die story shit niet in de online mode zit), maar ja ook net FF12 gespeeld dan lijken andere RPGs al snel kut/mindere kwaliteit XD
Online ga ik voorlopig nog niet, hoewel je inmiddels wel een missie of 20-25 (waren er 10 bij de release) online hebt, vraag me echt af hoe dat slowdown probleempje gaat online...
Op zich raar, vond de Beta leuker (ja, met al die lag nog NB) dan de offline mode die ik nu speel, terwijl het voor een PSO game's doen wel een goede offline mode is.
Return to 1. Dutch Phantasy Clan
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests