Wat is source en binarie

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Wat is source en binarie

Postby Robin » 15 Jun 2003, 13:04:02

Wie weet eigenlijk wat je met een source kan doen? bij mij is dat volgens mij een .tar.bz2 wat doet dit filetje eigenlijk. Ik heb ook nog binaries (BIN files) Wat is het en wat doet het?
Ik zag ook dat je via deze linkhttp://www.segaforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=8557 de full version of rott kan kopieren, hoe werk dit. Ik zelf heb dit zo gedaan

Gpl (text bestand)
readme (text bestand
COPYING (nog wat filetje)
readme.dc (dreamcast bestand ofwat)
readme.kos (kos filetje) <--- weet iemand wat dit is en wat het doet?
REGISTERED.bin (en binarie filetje volgens mij)
romdisk (nog wat filetje)
(heb ik er zelf eronder gezet) rottdc-1.0.2.tar.bz2 (volgens mij de sources)
SHAREWARE.bin (nog een binarie)
DIRECTORY ROTT (zit het voledige spel in)

Weet iemand hoe ik die full rott versie op de dreamcast kan laten werken? En moet er nog een SDL sound mixer file bij ofwat en ook nog een cd-loader ofzo?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 15 Jun 2003, 14:46:50

Dit soort dingen werkend krijgen kan heel klote zijn, maar op dcemulation.com staan meestal uitgebreide guides, voor het verschil tussen source en binaries heb je al een keer een topic gestart, ik geloof dat het toen al duidelijk was maar blijkbaar niet. Wat waarschijnlijk de bedoeling is (en ik spreek uit ervaring over het algemeen dus niet met dit spel) is dat je een programma download (meestal een .batje) die dus het spel en de CD-loader en al die bestanden die je net opnoemt (sommige bestanden zoals readme\'s kun je overslaan) compiled in een .nrg of .iso bestand die je kan branden met nero of discjuggler. In je DC dermeej en spelen maar.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby harkje » 19 Jun 2003, 12:16:24

Het .tar.bz2 bestand is een verzameling gecomprimeerde bestanden. Met Tar worden meerdere bestanden in één bestand verpakt en vervolgens wordt het tar bestand gecompimeerd met bzip2. Dit is typisch unix/linux style compressie, maar Winzip kan het volgens mij ook wel uitpakken. Dat zul je waarschijnlijk eerst moeten doen voor je het op CD zet...


Trouwens, die Readme.* bestanden bevatten gewoon informatie over wat je nu eigenlijk allemaal moet doen, probeer ze maar eens te openen in kladblok!


P.s. source heb je helemaal niet nodig, alleen de binaries. Als je een programmeur bent (en aan je post te zien ben je dat niet, no offence) heb je eventueel wat aan de source.
harkje
 
Posts: 3213
Joined: 23 May 2001, 11:17:14
Location: Groningen

Postby Robin » 01 Jul 2003, 19:31:51

Oke dus alleen de bin files nodig. Hoe kan ik het volledige spel van de pc op 1 cd spelen in me dreamcast? En hoe moet de directory structuur dan zijn?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby harkje » 02 Jul 2003, 07:49:56

Ik zou het echt niet weten, maar daar zijn die <i>Readme</i> bestanden nou voor...
harkje
 
Posts: 3213
Joined: 23 May 2001, 11:17:14
Location: Groningen

Postby Robin » 02 Jul 2003, 09:37:45

Rise of the Triad (v1.3 CD Version) Dus dat betekend dat ik dus geen losse bestanden op de cd kan zetten? Dus die cd is alleen maar een opstart disk en meer niet?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 02 Jul 2003, 10:15:33

Je moet gewoon heel veel readme\'s lezen, zo worstel ik me ook altijd door dat soort dingen heen. Beetje engels beetje readme en hoppa binnen een half uurtje (en meestal 1 mislukt ceedeetje omdat je wat fout deej) is het gelukt.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Robin » 02 Jul 2003, 10:57:14

Heb je dan de volledige versie van rott op dreamcast of de shareware versie, want die shareware kan ik ook wel zo op cd krijgen. Is het ook te doen met de SBI files? En dat sbi progje?
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Robin » 04 Jul 2003, 15:04:25

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door hoofdletterp</i>
<br />Je moet gewoon heel veel readme\'s lezen, zo worstel ik me ook altijd door dat soort dingen heen. Beetje engels beetje readme en hoppa binnen een half uurtje (en meestal 1 mislukt ceedeetje omdat je wat fout deej) is het gelukt.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ach ja een beetje dit en een beetje dat[:o)] Heb je dit wel eens gelezen:

note from one of the original ROTT programmers (Jim Dose) as to what will be needed to get this compiled:

------

You will need Watcom C v10.0b, which is what was used to compile the game originally. This source code release was tested with that version. Other versions are not guaranteed to work. Later versions such as v11.0 are known to most likely not work because of changes in the way data types are handled.

You also need Borland\'s Turbo Assembler (TASM), but it is not required to build the full game if you use the .obj files that are already included. To do a full rebuild of the C code without having TASM, delete all the .obj files except for the following files:

F_SCALE.OBJ
RT_DR_A.OBJ
RT_FC_A.OBJ
RT_SC_A.OBJ
RT_VH_A.OBJ

To compile ROTT, type \"wmake all\". To compile the audio library, run \"wmake.bat\".

(You\'ll also need a registered CD version of Rise of the Triad, too.)
Wat de fuck is watcom???Borland\'s Turbo Assembler (TASM), wat moet ik hier mee?[:o)] En ik heb verder geen *.ojb files gezien dus hoe wou ik ooit dan een volledige versie van rott op me dreamcast kunnen krijgen en dat ik dan alles op 1 cd kan spelen[8)][:(!][V]
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Robin » 04 Jul 2003, 15:05:10

Is er dan misschien iemand die mij op de goede weg kan helpen????????
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group