arcade @ home: hoe en wat

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

arcade @ home: hoe en wat

Postby mrtweak » 08 Apr 2003, 11:44:48

Naar aanleiding van een ander topic ben ik me het een en ander gaan afvragen over arcadekasten. Aangezien ik er echt geen hol van af weet zou ik van jullie willen weten hoe het werkt. Wat is het meest recente model, hoeveel verschillen zijn er enzovoorts. Is het mogelijk om op een kast meerdere games te draaien? Ik zou graag thuis een kast hebben staan met een aantal metal slug en fatal fury games. wat zou ik daar voor nodig hebben (behalve een heleboel geld). Bomb me with info!
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Robert » 08 Apr 2003, 11:48:53

Nou ten eerste zijn er duizende cabinetten. Gezien jij graag games zoals MetalSlug en fatalfury wilt spelen heb je nodig:

Arcadecabinet met een jammacontroller(of een supergun*)
Mvs board (hiermee kan je neogeo mvs games spelen)

als je kijkt op marktplaats.nl vind je snel een arcade cabinet met een neogeo erin. ik raad je aan om gewoon een kante klare kast tekopen. ipv alles los te halen gezien je dan heel veel geld kwijt bent.

in feite kan je alle games spelen op elke kast, er zijn games met ingebouwde cpu (zoiets) die sluit je aan op de jamma en spelen maar (printplaat). Je hebt ook systemen die veel lijken op het mvs systeem. zoals bijvoorbeeld ST-V... dat is een arcadeboard die je aansluit aan je arcade kast. vervolgens stop je cartridges in het board om te gamen. soort van uit de kluiten gewassen console [:D]

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby mrtweak » 08 Apr 2003, 11:54:13

he robert thanx, het is al heel wat. En wat is een gemiddelde prijs voor zo\'n kast en per game? En de games (aansluiten) moet je daar een hoog nico gehalte voor hebben?
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Robert » 08 Apr 2003, 12:01:13

aansluiten van een game (als je een neogeo mvs hebt) is zo makkelijk als een game in een oude megadrive doen [:D]... met printplaten is het ook niet veel moeilijker. daar moet je een grote kabel \"in\" de game stoppen meer niet.

zo\'n kast tja varieerd... denk aan zo\'n 300euro (met een paar games en mvs board)
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby mrtweak » 08 Apr 2003, 12:17:25

mmm, ik kan zo snel op ebay geen kast vinden. Weet iemand een link van een site die ze heeft? en waar moet je op letten bij aanschaf? Is het bijvoorbeeld in duitsland goedkoper/beter/sneller/anderzins aantrekkelijker? Is er een site zoals servicegames van mensen die arcadekasten hebben? En wat heb je nodig om sega games op je kast te spelen? en what about het naomi board? niet te betalen zeker? wel veel vragen trouwens..... :)
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Robert » 08 Apr 2003, 12:32:31

naomi board is echt te duur (zo\'n bijpassend cabinet al helemaal) raad je echt aan om bij martkplaats te kijken of http://www.flipperkast.nl .. suc6
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Ms. NES » 08 Apr 2003, 20:32:31

Een Naomi board is helemaal niet zo duur (ik ga uit van het kale board). Anders wordt het als je over de GD-rom versie gaat praten of de Naomi 2... en dan ben je er natuurlijk nog niet...

\'t is net wat Robert schrijft: welke games wil je spelen (titels bedoel ik)? Dan zoek je het systeem waar het op uit is gebracht (zie bijv. http://www.klov.com).

Voor jou zullen het inderdaad de Neo Geo MVS games het worden. :)
De games lijken qua vorm een beetje op videobanden, alleen wat groter, en die duw je dan in een bijbehorend moederboard.
Er zijn trouwens verschillende type MVS boards te koop (van 1 slot tot 6/stereo of mono/controller ports of niet/klein of juist een bakbeest/etc), het is maar net hoe veel geld je eraan uit wilt geven.

Heb je geen zin/ruimte voor een kabinet, dan kan (voor de oudere jamma compatible systemen) een supergun/jamma test rig/MAK uitkomst bieden.
Bijv.: http://www.arcadeheaven.co.uk/supergun.html
Hierbij gebruik je dus je tv als monitor. :) Je hebt natuurlijk wel nog dat MVS board nodig (logisch).
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group