Ethernetmodem voor Live!

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Ethernetmodem voor Live!

Postby Jack Wade » 13 Mar 2003, 17:08:50

Ik heb een klein vraagje: ik heb nu een USB-modem(ADSL) maar dat gaat sowieso niet werken. Nou is mijn vraag als ik nou een ethernetmodem koop ben ik dan klaar? Ik wil graag het volgende weten: Ik heb uiteraard zo\'n ADSL-splitter daar gaat een kabeltje van naar mijn usbmodem voor de pc als ik die er uithaal uit die modem en hem doorbreng naar mijn kamer (RJ-11) en dan in die ethernetmodem doe en dat er dan vervolgens RJ-45 uitkomt en in mijn xbox terechtkomt? DUS: RJ-11 in ethernetmodem (kan dat?) en dat er dan RJ-45 uitkomt om in de Xbox te doen. Hoofdvraag kan RJ-11 in een ethernetmodem ja of nee en dat die modem er vervolgens RJ-45 van \'maakt\'.
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby Madman » 13 Mar 2003, 18:06:30

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Jack Wade</i>
<br />Ik heb een klein vraagje: ik heb nu een USB-modem(ADSL) maar dat gaat sowieso niet werken. Nou is mijn vraag als ik nou een ethernetmodem koop ben ik dan klaar? Ik wil graag het volgende weten: Ik heb uiteraard zo\'n ADSL-splitter daar gaat een kabeltje van naar mijn usbmodem voor de pc als ik die er uithaal uit die modem en hem doorbreng naar mijn kamer (RJ-11) en dan in die ethernetmodem doe en dat er dan vervolgens RJ-45 uitkomt en in mijn xbox terechtkomt? DUS: RJ-11 in ethernetmodem (kan dat?) en dat er dan RJ-45 uitkomt om in de Xbox te doen. Hoofdvraag kan RJ-11 in een ethernetmodem ja of nee en dat die modem er vervolgens RJ-45 van \'maakt\'.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

owwww je bedoelt een adsl-router.

splitter (rj11) -> adslmodem (USB) -> PC
splitter (rj11) -> adslrouter (rj45) -> XBOX (en/of pc)

dat zou in <u>theorie</u> moeten werken jah.

ik heb geen xdoos dus ik weet niet hoe die aansturing werkt.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Jack Wade » 14 Mar 2003, 10:15:13

Ik heb alleen nog een probleem ik heb even op de achterkant van mijn pc gekeken maar er zit geen ethernet aansluiting maar er bestaan wel van die omzetstukjes van USB>ethernet. Als ik die nou gebruik werkt dat wel goed eigenlijk?
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby Madman » 14 Mar 2003, 17:44:22

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Jack Wade</i>
<br />Ik heb alleen nog een probleem ik heb even op de achterkant van mijn pc gekeken maar er zit geen ethernet aansluiting maar er bestaan wel van die omzetstukjes van USB>ethernet. Als ik die nou gebruik werkt dat wel goed eigenlijk?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

die <i>omzetstukjes</i> zijn gewoon usb-netwerkadaptors.
je kunt net zo goed een interne netwerkkaart kopen. stukken goedkoper en werkt net zo goed. (misschien wel beter)
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby BOELLIE » 17 Mar 2003, 01:37:24

werkt even goed madman ;)
snelheids winst haal je toch niet met zo\'n usb ehternet dingtje =)
Tis gewoon een externe netwerkkaart die je op een usb poort kan pluggen meer niet =)
Haal gewoon een netwerkkaart is idd goedkoper en je houd je usb poorten vrij voor handige dingen bv camera, muis of iets anders
User avatar
BOELLIE
 
Posts: 6068
Joined: 11 Jun 2001, 11:06:07
Location: terschelling west

Postby Vixion » 10 Apr 2003, 10:14:11

enige wat ik weet als je via je PC inlogt op Live! zonder enige stuff van Microsoft, dat je van het netwerk gekicked kan worden en er niet meer op kan... misschien was dit alleen in de \'beta\' fase van Live, maar weet niet...
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group