svchost.exe

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

svchost.exe

Postby Stepz » 27 Nov 2006, 20:34:59

Mensen,
Ik ben bezig op de pc van een vriendin van me.
Ze heeft zat ruimte (240Gb aan vrije ruimte), maar d'r is iets wat alle CPU shit in gebruik neemt.
Ze heeft dus hoogstwaarschijnlijk een worm op d'r pc gehad en nu geeft ie om de zoveel tijd en als ze het één en ander opent een foutmelding.
Heb uiteraard meteen Norton eraf geknikkerd en Avast erop gegooid.
Kreeg toen ik haar pc opstartte (nadat Avast de hele zooi gescand had) nog één keer de foutmelding (iets over svchost.exe en dat er geen ruimte was ofzo) en nu niet meer... toch denk ik dat zodra ik hier het huis uitloop die melding weer opduikt. Ik heb er aardig wat over gevonden op het net, maar het is net ff teveel hocus-pocus taal en heb ook niet zo'n zin om in haar register te k*tten.
Weet iemand of ik dit op een 'normale' manier kan fixen?
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: svchost.exe

Postby Madman » 27 Nov 2006, 21:52:50

Svchost kan door meerdere programma's worden gebruikt. Svchost zelf is nooit de oorzaak. Het is een windows onderdeel.

Probeer even ADAWARE en SPYBOT Search and destroy.

Laat Hitmanpro even achterwege, omdat die veel software installeerd die niet 100% met de nieuwste microsoft updates overweg kan en omdat die een extra virusscanner installeerd. (Zeker als je 2 virusscanners hebt draaien word alles superrtrrraaaaggggggch)

Ga ook bij configuratie-scherm - software even alles deinstalleren wat je niet kent of wilt hebben. Doe wel een beetje research. Als je bijvoorbeeld Soundmax ziet staan en je kent het niet. zoek even op google en je weet direct dat het bij je geluidskaart hoort.

Kijk ook even bij Start - uitvoeren "msconfig"
kijk op het tabblad "Opstarten" en schakel de dingen uit die je niet kent.
Controlleer het pad vooral om te bepalen of je iets kunt uitzetten...
c:\windows\system32\diverseletters.exe kun je ALTIJD uitschakelen.
exe-files die nergens op slaan: uitzetten.

Maar vooral: adaware en spybot even draaien..

succes.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Stepz » 27 Nov 2006, 23:02:52

Thnx, ik ga snel ff kijken!
En ik geloof dat die worm het svchost.exe bestandje gekopieerd had ofzo en dat ie daar erg veel ruimte mee in beslag nam.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Ophyr » 27 Nov 2006, 23:40:23

Spybot zou ik overigens niet doen, die heeft vaker last van een proces dat constant je CPU vol laat rekenen.
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Donny K. » 28 Nov 2006, 07:36:22

Doe geen moeite met al die losse programma's. Ga voor Hitman pro. Een verzameling antispyware programma's die automatisch wordt afgewerkt. Daat zitten onder andere ook Spybot S&D, Spysweeper, ad aware etc bij. Fantastisch programma en je hoeft zelf helemaal niets te doen of in te stellen. Het scrupt werkt automatisch alle programma's af.

Aanradertje!
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Stepz » 28 Nov 2006, 08:17:26

Maar denken jullie echt dat ik hiermee dat svchost.exe dingetje gefixt heb? Door een anti-spyware programma? Want ze heeft hoogstwaarschijnlijk een wormpie op haar pc gehad... maarja, anders kijk ik wel even.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Razelim » 29 Nov 2006, 09:17:35

Windows Live Onecare al geprobeerd?
deze gaat ook netjes je register af, misschien dat daar een foutje zit

http://safety.live.com
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group