TV luidsprekers gebruiken voor pc audio out

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

TV luidsprekers gebruiken voor pc audio out

Postby Lan Di » 23 Nov 2006, 09:19:45

Ik probeer nu al een uur de ingebouwde luidsprekers van mijn TV te gebruiken om het geluid van mijn laptop daarmee af te spelen.
Het lukt niet, terwijl het met de meest simpele handeling zou moeten werken.
Ik heb gewoon de koptelefoon uitgang gepakt, waar ik een 3,5 mm plug in heb gestoken met aan t uiteinde een audio links en rechts tulp stekker. Die vervolgens op alle 4 de scart/rgb geprobeerd met een vreemd resultaat: Het geluid komt 1 a 2 seconden uit de boxen als ik naar het betreffende kanaal zap, daarna echter niets meer.......

Ik heb hier en daar wat instellingen veranderd aan de tv (audiocorrectie, extern volume etc.) zonder resultaat. Ik dacht ook nog ff dat de kabel een te hoge impedantie had, maar dat kan ook niet aangezien er wel heel ff geluid uit de boxen komt

Dussssss nu heb ik geen flauw idee meer, wie kan helpen of heeft zo'n idioot idee dat t misschien wel zou werken??? Ik word gek hier!

De tv is overigens een beeldbuis, geen lcd ofzo. typenr: Sharp 29JF-76E
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Re: TV luidsprekers gebruiken voor pc audio out

Postby Madman » 24 Nov 2006, 15:50:24

Je gebruikt dus een scartplugje met 2 tulpstekkertjes erop.
Zit daar ook een schakelaar op waarmee je kunt schakelen tussen IN en OUT ?
De meeste scart verloop-stekkertjes zijn namelijk bedoeld voor OUT, dus als er geen schakelaartje op zit, dan is dat het probleem.

als je audio via OUT er IN probeert te proppen, zal jou tv dat gaan blokkeren (overspanningsbeveiliging) en dat kan inderdaad een paar seconden duren.
vaak gaat dit gepaard met een zoemtoon.

controlleer je scart-verloopplug dus maar even.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Lan Di » 24 Nov 2006, 23:26:08

zo'n in/out schakelaar zit er inderdaad op maar ik heb beide standen geprobeert. Daarnaast heb ik ook die 2 audio tulp stekkers aangesloten zonder scart-verloopstekker in de connectors die daarvoor bedoeld zijn zonder resultaat. (heb dus 4 verschillende aansluitingen waaronder eentje met dus een gele/rode/witte connectors.)
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Madman » 26 Nov 2006, 13:38:24

ahzo.

Vreemd, ik heb zo geen idee waar het dan aan kan liggen.
Probeer het eens via de scart van een video-recorder.
Daar zit soms een dubbele scartaansluiting om om bijvoorbeeld een sat-ontvanger door te lussen.
Zo gebruik je je video als "geluidsontvanger" die het weer doorsluist naar je tv.

snappie ? :lol:
Tis het proberen waard, als je zo'n video hebt natuurlijk.
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group