Probleem met LCD TV

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Probleem met LCD TV

Postby Steven » 05 Aug 2005, 16:53:31

Een tijdje geleden hebben we een LCD TV gekocht.

Specificaties:

• 20 W totaal RMS uitgangsvermogen
• Megatext: 1500 pagina geheugen (level 2.5)
• Grafisch OSD
• Geleverd met tafelstandaard
• 2 SCARTs
• S-IN, AV IN
• W-XGA (1.366 x 768 pixels) panel
• Slim-line design
• HDMI aansluiting
• HD Ready
• D.I.S.T. (Digital Image Scaling Technology): voor een haarscherp beeld
• Centrale componenten: bijzonder nauwkeurige I-P Converter en Formatter
• Ondersteunende componenten: Super DigiPure, IC met speciale 32-bits CPU voor Dynamic Picture Management, Colour Management, Dynamic Black Level Control en Gamma Curve Control
• 1-tuner PAP (Picture-and-Picture)
• 12 Multi picture
• Beeld en Teletext tegelijk
• Front: 2 Oblique Cone luidsprekers
• BBE® Sound System
• AHB (Active Hyper Bass)
• Component ingang
• PC ingang

Maar er is een probleempje, namelijk: Als de tv een tijd heeft uitgestaan (na de nacht bijvoorbeeld) en je zet hem aan, geeft hij alleen een blauw beeld. Na een flinke tijd (vaak meer dan een kwartier) springt het beeld dan plotseling te voorschijn. In het boekje wordt verteld dat als er een blauw beeld getoond wordt, er een onduidelijk of zwak signal is. Maar alle kabels, inclusief natuurlijk de antennekabel zijn goed aangesloten. Ook valt het beeld vaak gewoon weg na een tijdje, en dan reageert de tv nergens meer op. Ook niet op de afstandsbediening. De enige oplossing is dan de stekker eruit trekken.

Weet iemand wat het probleem is, of moeten we gewoon terug naar de winkel??
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Postby eYe-Ball » 05 Aug 2005, 17:20:28

Ik denk dat je beter terug naar de winkel kunt gaan, geven ze je vaak zo een nieuwe mee. Vaak is het zo dat wanneer je eenmaal toestel met problemen hebt, dat je op een of andere manier aan de gang blijft en keer op keer terug naar de shop kan gaan. Omdat ze miss het probleem niet 100% hebben opgelost (of slechte reparatie) of er 'complicaties' ontstaan.

Maar, met de hedendaagse techniek zal het mij niet verbazen dat de tv even doorgelezen en gereset wordt, en dat je nooit meer ergens last van hebt. Kortom ff belletje plegen :)
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Madman » 09 Aug 2005, 21:19:12

eYe-Ball wrote:Ik denk dat je beter terug naar de winkel kunt gaan, geven ze je vaak zo een nieuwe mee. Vaak is het zo dat wanneer je eenmaal toestel met problemen hebt, dat je op een of andere manier aan de gang blijft en keer op keer terug naar de shop kan gaan. Omdat ze miss het probleem niet 100% hebben opgelost (of slechte reparatie) of er 'complicaties' ontstaan.

Maar, met de hedendaagse techniek zal het mij niet verbazen dat de tv even doorgelezen en gereset wordt, en dat je nooit meer ergens last van hebt. Kortom ff belletje plegen :)


AMEN!

helemaal mee eens.
Meestal is het een firmware probleem (software in je tv vanaf de fabriek)
Dit komt meestal voor bij een hele serie tv's. Jouw leverancier (winkel) heeft een aantal ingekocht en zal dit probleem dus zeker kennen.
Ze zullen vanaf hun leverancier nieuwe tv's krijgen die ze zo mogen meegeven OF ze zullen jouw tv opsturen en binnen 2 weken een ander voor jou hebben.

Lullig, maar toch: niet mee blijven zitten en terug naar de winkel!
When the Boogeyman goes to sleep every night he checks his closet for Madman.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Donny K. » 10 Aug 2005, 06:53:23

eYe-Ball wrote:Maar, met de hedendaagse techniek zal het mij niet verbazen dat de tv even doorgelezen en gereset wordt, en dat je nooit meer ergens last van hebt. Kortom ff belletje plegen :)


Maar, met de hedendaagse mentaliteit zal het mij niet verbazen als ze zeggen dat het een defect betreft in een onderdeel dat net buiten de garantie valt. Mag je weer fijn stennis gaan schoppen om toch je tv gerepareerd te krijgen of 'm te laten vervangen.

Sorry. Ik moest ff m'n frustraties kwijt :) Succes en sterkte met het teruggaan naar de winkel.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Steven » 10 Aug 2005, 09:27:02

Net even met JVC gebeld. Omdat onze tv groter is dan 28" hebben we aan huis service. Binnen enkele dagen komt er dus iemand langs om hem te repareren, of zonodig mee te nemen.
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group