Laser van Dreamcast werkt niet naar behoren :(

Hier kan je terecht met al je technische vragen. Van kapotte lenzen tot ventilators tot internetverbindingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Laser van Dreamcast werkt niet naar behoren :(

Postby Pugsley » 25 Apr 2005, 10:39:33

Nadat ik het bekende boot-probleem had opgelost liep m'n dc weer als een zonnetje. Tijd om eens flink wat schade in te halen, zou je denken. Niet dus :( Wanneer ik een cd in m'n dc doe, leest hij 'm eerst goed (ik hoor het bekende geluid, niks abnormaals aan) maar daarna doet ie nog 3 pogingen om 'm echt goed te lezen en vervolgens blijft ie als een gek spinnen. Dit gebeurt bij alle spellen die allemaal origineel zijn. Het beeld blijft ondertussen ook hetzelfde, verder dan het dreamcast-logo komt ie niet. Kheb werkelijk geen idee wat ik hiermee aan moet. Kheb al op de site met uitleg over het calibreren van de laser gekeken, maar dat lijkt me een totaal ander probleem dan wat ik heb. In dat geval doet de laser namelijk helemaal niks meer. Tips en advies zijn enorm welkom.

Alvast bedankt :)
User avatar
Pugsley
 
Posts: 7
Joined: 05 Mar 2005, 11:44:07
Location: Breda

Postby LBL » 25 Apr 2005, 17:30:59

Ik weet er nie zoveel van hoor maar had ook eens zoiets.
Het eerste leest ie, als k me nie vergis is dat gewoon cd data en de rest niet (de gd-rom data zeg maar).
Wat ik toen gedaan heb is de lens iets hoger gezet, gaat vrij makkelijk.
Dat werkte goed maar of dat altijd zo is en of dat de beste oplossing is weet ik niet.

Maar als je nix anders meer kan doen ist misschien n optie.
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Postby LBL » 25 Apr 2005, 19:12:26

hmm wel opletten blijven he :?
Ik bedoelde het pennetje waar de cd op gaat lager zetten, komt de cd dichter bij de laser.
Dus nie de lens hoger.
User avatar
LBL
master chief
 
Posts: 915
Joined: 24 Sep 2004, 21:29:49
Location: Netherlands

Postby Pugsley » 25 Apr 2005, 19:47:03

Bedankt man :) Khad 't eigenlijk al opgegeven allemaal maar misschien dat dit werkt. Laser lijkt me nog niet compleet verrot dus misschien helpt 't.
User avatar
Pugsley
 
Posts: 7
Joined: 05 Mar 2005, 11:44:07
Location: Breda

Postby martines » 06 Jun 2005, 15:35:12

wat ik altijd doe als dit gebeurd:

dreamcast aanzetten zonder cd erin, dus dat je in de bios komt.

dan CD erin doen, en op start game drukken, nou gaat ie je disc checken, en daarna doet ie het wel :D
Yuan is the best!
martines
 
Posts: 36
Joined: 24 May 2002, 17:34:24


Return to 4. Techtalk

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group