Japanese shump developer special (Edge)

Zoals iedereen weet en kan zien, is Sega de grootste uitgever van Arcade games. In dit forum gaat het alleen maar over de mooie kasten die in de arcade's te vinden zijn.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Japanese shump developer special (Edge)

Postby Evil_cloud » 18 Jun 2005, 22:15:38

Heeft iemand de Edge van deze maand gekocht? Er staat een heel interessant interview in met drie Japanse shump developers: Triangle Service (XII Stag, Trizeal), G.Rev (Border Down,...) en Milestone (Chaos Field,...).

Echt verbazend om te lezen hoe die teams er in slagen om met hun beperkte middelen en mankracht te overleven. (bv twee jaar sparen door opdrachten te doen, om dan vervolgens een titel te kunnen ontwikkelen).

Blijkbaar vinden ze PlayStation 3 (voorlopig) véél te duur om ooit voor te developen, dit geldt ook min of meer voor Xbox 360 (beiden een soort 'cinématische aanpak'), maar de aanpak van Nintendo zien ze dan weer wel zitten (Nintendo laat ports van shumps toe op GameCube zoals Chaos Field recentelijk, en Revolution zou goedkoop moeten worden om op te ontwikkelen), dus wie weet zien we daar nog wel wat hardcore titels op verschijnen.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby WithAttitude » 18 Jun 2005, 22:24:34

Dat die spellen niet op een playstation komen wist ik, gezien hoe Sony over 2D games denkt.
Maar ik had gedacht dat ze wel voor de x360 zouden komen, is het developpen voor de x360 toch duurder dan ik dacht.

Dit is slecht nieuws, straks moet ik ook nog zo'n revolution gaan kopen.
Hopelijk blijven ze die games nog op de Dreamcast uitbrengen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Evil_cloud » 18 Jun 2005, 22:37:29

WithAttitude wrote:Dat die spellen niet op een playstation komen wist ik, gezien hoe Sony over 2D games denkt.
Maar ik had gedacht dat ze wel voor de x360 zouden komen, is het developpen voor de x360 toch duurder dan ik dacht.

Dit is slecht nieuws, straks moet ik ook nog zo'n revolution gaan kopen.
Hopelijk blijven ze die games nog op de Dreamcast uitbrengen.


Mjah, in het artikel zag je wel duidelijk dat die teams maar een zéér beperkt budget hebben, en dus niet zomaar nieuwe development kits kunnen kopen, daarmee dat Revolution (dat kleine teams toch een goedkope oplossing lijkt aan te bieden) de eerste keuze lijkt te worden.

Het was overigens gewoon een vraag over de toekomstige platformen waarop ze zouden kunnen ontwikkelen, zo snel gaan ze nu niet overschakelen.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Fonzi » 18 Jun 2005, 22:44:47

Ik zie alvast geen enkel valabel platform buiten de playstation om shmups op uit te brengen. Xbox publiek is niet geïnteresseerd in dit intussen toch al niche genre en Nintendo's console lijkt me niet echt een shmup platform. De huidige PS2 heeft intussen toch al een stevige catalogus aan shmups (waar binnenkort trouwens Mishimisama, Ibara en Raiden III aan worden toegevoegd). Shmups zullen in de eerste plaats voor de arcadehallen worden gemaakt. In Japan zijn ze nog extreem populair.

Maar goed ik verwacht toch dat de shmup scene de consoles zullen volgen waar hun favoriet genre wordt op uitgebracht. Espagaluda was voor mij althans de doorslag om een JAP PS2 in huis te halen.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Evil_cloud » 25 Jun 2005, 15:02:45

http://www.edge-online.co.uk/archives/2 ... l_guns.php

The Small Guns heet het artikel, en is sinds kort ook te lezen op de Edge-online website.
As H.G. Wells’ “Time Machine” described a dream without time restriction, “Dreamcast” can offer experiences beyond the limitations of both time and space.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 26 Jun 2005, 11:12:28

WithAttitude wrote:Dat die spellen niet op een playstation komen wist ik, gezien hoe Sony over 2D games denkt.
Maar ik had gedacht dat ze wel voor de x360 zouden komen, is het developpen voor de x360 toch duurder dan ik dacht.

Dit is slecht nieuws, straks moet ik ook nog zo'n revolution gaan kopen.
Hopelijk blijven ze die games nog op de Dreamcast uitbrengen.


Hoe denkt Sony dan over 2-d games? Van de huidige generatie consoles worden de meeste 2-d games toch echt op de PS2 uitgebracht.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Evil_cloud » 26 Jun 2005, 13:11:26

ManoRevolver wrote:
WithAttitude wrote:Dat die spellen niet op een playstation komen wist ik, gezien hoe Sony over 2D games denkt.
Maar ik had gedacht dat ze wel voor de x360 zouden komen, is het developpen voor de x360 toch duurder dan ik dacht.

Dit is slecht nieuws, straks moet ik ook nog zo'n revolution gaan kopen.
Hopelijk blijven ze die games nog op de Dreamcast uitbrengen.


Hoe denkt Sony dan over 2-d games? Van de huidige generatie consoles worden de meeste 2-d games toch echt op de PS2 uitgebracht.


Dat is SCEJ, SCEA en SCEE doen heel wat lastiger over 2D titels (Viewtiful Joe anyone?)
As H.G. Wells’ “Time Machine” described a dream without time restriction, “Dreamcast” can offer experiences beyond the limitations of both time and space.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 26 Jun 2005, 13:41:15

Tuurlijk, lijkt me een duidelijke zaak dat er meer 2-d titels door Sony Japan worden, goedgekeurd, of whatever.
Maar ik heb het idee dat op de PAL consoles toch ook de meeste 2-d titels voor de PS2 uitkomen / of sowieso een stuk eerder dan op de X-box / Cube.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Evil_cloud » 26 Jun 2005, 17:03:03

ManoRevolver wrote:Tuurlijk, lijkt me een duidelijke zaak dat er meer 2-d titels door Sony Japan worden, goedgekeurd, of whatever.
Maar ik heb het idee dat op de PAL consoles toch ook de meeste 2-d titels voor de PS2 uitkomen / of sowieso een stuk eerder dan op de X-box / Cube.


Punt van die developers was, dat ze oftewel bij de huidige platformen blijven, en wanneer ze gaan overschakelen PS3 waarschijnlijk te duur vinden om voor te developen. Revolution daarentegen...
As H.G. Wells’ “Time Machine” described a dream without time restriction, “Dreamcast” can offer experiences beyond the limitations of both time and space.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 26 Jun 2005, 17:19:43

Ik ga ook niet in op het stukje, maar over wat WithAttitude over Sony zegt.
Overigens snap ik het probleem van de developers niet helemaal... Alle consoles worden backwards compitabel, kunnen ze toch gewoon games kunnen blijven maken van de huidige 'norm', of hoe je het wil noemen, en er een PS3/X360/NR hoesje omheen doen?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby WithAttitude » 26 Jun 2005, 17:49:33

ManoRevolver wrote:Ik ga ook niet in op het stukje, maar over wat WithAttitude over Sony zegt.
Overigens snap ik het probleem van de developers niet helemaal... Alle consoles worden backwards compitabel, kunnen ze toch gewoon games kunnen blijven maken van de huidige 'norm', of hoe je het wil noemen, en er een PS3/X360/NR hoesje omheen doen?

Metal slug kwam niet door de kwaliteits controle heen bij Sony. Omdat ze vonden dat 2D games over waren en dat alles nu 3D moest zijn. Welke afdeling van Sony dit was weet ik niet meer maar het is natuurlijk je reinste domheid dat ze zo denken.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby ManoRevolver » 26 Jun 2005, 18:11:07

Metal Slug is toch gewoon uitgekomen op de PSX? (Yeah yeah, Jap)
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Evil_cloud » 26 Jun 2005, 20:21:49

ManoRevolver wrote:Metal Slug is toch gewoon uitgekomen op de PSX? (Yeah yeah, Jap)


Metal Slug X.

Dat neemt niet weg dat die titel x-aantal keren een aanvraag heeft moeten doen. Viewtiful Joe hetzelfde, 3x opnieuw aanvraag moeten indien, enkel omdat Dante werd toegevoegd is het er dan toch doorgeraakt.
As H.G. Wells’ “Time Machine” described a dream without time restriction, “Dreamcast” can offer experiences beyond the limitations of both time and space.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 26 Jun 2005, 21:22:25

Image
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby WithAttitude » 26 Jun 2005, 22:55:17

ManoRevolver wrote:Image

Your point being?
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Next

Return to 6. Arcade

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group