Voor welke 'next-gen' console ga jij?

Discusieer hier over de gebeurtenissen op de E3, TGS, GamesCom en meer, maar vooraf natuurlijk over de verwachtingen van de aankomende shows.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Voor welke 'next-gen' console ga jij?

Sony Playstation 3
13
27%
Microsoft X-box 360
15
31%
Nintendo Revolution
20
42%
 
Total votes : 48

Voor welke 'next-gen' console ga jij?

Postby ManoRevolver » 17 May 2005, 12:19:08

De afgelopen en komende dagen is er al veel onthuld over de nieuwe consoles van Microsoft, Sony en Nintendo.
Maar welk vind jij persoonlijk op dit moment het interessants om bij launch aan te schaffen?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby ManoRevolver » 17 May 2005, 12:25:54

Ok, bij mij valt Nintendo sowieso af.
Dit omdat ik vrij weinig op me Cube speelt ivm de weinige boeiende titels die uitkomen. Ik vrees dat er met de Revolution vrij weinig verandering in gaat komen.

Wat overblijft is dus X-box en Playstation.
De keuze is moeilijk voor mij, en ik baseer 'em ook alleen maar op mijn huidige situatie.
Van de PS2, Cube en X-box kocht ik als eerste een X-box.
Echter merk ik dat ik meer op de PS2 speel, en daar ook meer voor koop (incl. PSX spellen).
Dus ik denk toch... dat ik als eerste een PS3 in huis ga halen, ondanks de foeilelijke controller :roll:.

Maar goed.
Uiteindelijk hangt het toch van de launchtitels af en de lijst met games die uitkomen op termijn.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Xizor » 17 May 2005, 12:32:57

in ieder geval geen 3 meer, maar het zal OF de xbox 360 worden OF playstation 3, en momenteel een lichte voorkeur voor de PS3, gezien de screens/footage en de wanvertoning van de xbox 360
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby blackdragon » 17 May 2005, 13:24:29

Ik wacht nog even af totdat er meer info is over de Revolution.
Daarna zal ik mijn stem uitbrengen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Cyberbeast » 17 May 2005, 13:47:43

Revolution valt ook bij mij af gezien mijn cube stof ligt te verzamelen.

Ik was dol-enthousiast over de nieuwe Xbox maar die ps3...

Nuja, ik wacht wel tot er wat meer info en echte beelden zijn. Er wordt veel te veel gerendered en voorgekauwd.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby twisted » 17 May 2005, 13:55:46

heb voor nintendo gekozen, die zowiezo, en dan haal ik 1 van de andere 2, ik weet nog niet welke maar ik hoop daar deze e3 toch wel achter te komen.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Patvs » 17 May 2005, 20:15:05

Ik heb alle drie de E3 presentaties helemaal gezien.

Xbox verrast met "Mediacenter" achtige toestanden (en nadruk op ONLINE PLAY wat te verwachten was en het voordeel van de vroege LAUNCH) maar heeft een game lineup waar ik niet warm van wordt (en het verschil in graphics t.o.v. de oude Xbox vind ik maar een kleine stap), Nintendo heeft eigenlijk nog niets laten zien en is de grote verliezer,.. (hopelijk gaan ze snel wat IN dat doosje van ze zetten)

Winnaar SONY: Krachtig, duidelijk, mooiste graphics,... en de beste E3 presentatie.


Mooie IGN quote "Microsoft tries to make you need their system, and with Sony, they try to make you want it.

---


De verschillen in de 3 presentaties waren wel leuk.
SONY: allemaal nerds, technisch gebrabbel, eindeloos uitleggen hoe MOOI de graphics zijn en hoe snel hij is, met de nadruk op in REAL-TIME gerenderde beelden.

Microsoft: Hippe gasten (met hip publiek, veel meisjes) Vergelijkbaar met MTV presentatie. Nadruk op HD-graphics en RESOLUTIE (dat kon de oude Xbox ook al.. de Dreamcast zelfs) en Xbox LIVE. Beetje arrogante houding ("1 billion consumers!" de hele tijd blijven SCHREEUWEN. En game footage laten zien waaruit niet duidelijk werd of die beelden nou PRE-rendered waren?

Nintendo: Lichtkomische presentatie, sympathieke Japanse nerds, met de nadruk op "wij houden van gamen", "wij leggen de nadruk op gameplay en innovativiteit"... en vervolgens NIETS van de Revolution laten zien op een prototype van het ontwerp na.
Last edited by Patvs on 17 May 2005, 21:36:26, edited 1 time in total.
*updated*:
[url=\"http://members.ams.chello.nl/pvanscha/winter.htm\"]My Winter Sale 2004 (full list)[/url]
Patvs
 
Posts: 354
Joined: 22 Mar 2003, 16:43:23
Location: Netherlands

Postby Evil_cloud » 17 May 2005, 21:06:23

PS3 en Revolution

Ik wil Heavenly Sword en WiFi Super Smash Brothers. :D
Daarna ook Xbox 360, maar zó kapitaalkrachtig ben ik nu ook weer niet. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Juul » 17 May 2005, 21:13:02

ManoRevolver wrote:Ok, bij mij valt Nintendo sowieso af.
Dit omdat ik vrij weinig op me Cube speelt ivm de weinige boeiende titels die uitkomen. Ik vrees dat er met de Revolution vrij weinig verandering in gaat komen.

Wat overblijft is dus X-box en Playstation.
De keuze is moeilijk voor mij, en ik baseer 'em ook alleen maar op mijn huidige situatie.
Van de PS2, Cube en X-box kocht ik als eerste een X-box.
Echter merk ik dat ik meer op de PS2 speel, en daar ook meer voor koop (incl. PSX spellen).
Dus ik denk toch... dat ik als eerste een PS3 in huis ga halen, ondanks de foeilelijke controller :roll:.

Maar goed.
Uiteindelijk hangt het toch van de launchtitels af en de lijst met games die uitkomen op termijn.


Zo denk ik er ook EXACT over. Had eerst ook een Xbox, maar heb idd meer op m'n PS2 gespeeld. De PS3 zal ook weer de grootste support van developers krijgen en dus een groter en uitgebreider aanbod. Grafisch zal het zeker niet de mindere zijn. Enig nadeel is voorlopig het design van de controller, maar misschien dat ze dat nog veranderen voor de release of anders later (zie ook Xbox controller S).
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby WithAttitude » 17 May 2005, 23:46:57

Zowieso de xbox360. De specs zijn exact die van de ps3 en of de beelden die laten zien zijn van de ps3 ook echt in de spellen te zien zijn moet ik nog maar zien.
Maar los hiervan, de 360 komt het eerst uit en is hoogstwaarschijnlijk veel goedkoper.

Als de ps3 echt zo vet wordt koop ik hem later wel, als ie afgeprijst is.

En van nintendo zakt me de broek echt af. De games zullen waarschijnlijk gewoon opgepoetste cube games zijn en 3rd party games zul je e rnauwelijks op vinden.

En als ik ooit een ps3 ga kopen dan hoop ik dat ik een xbox controller erop kan gebruiken, gezien de hoeveelheid apparaten die je op die console kan aansluiten. Want los van het uiterlijk, met die knoppen layout kan ik echt niet gamen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Sen » 18 May 2005, 05:32:28

PS3 heb ik gekozen. De nieuwe xbox vind ik nogal tegenvallen wat ze er nu over gezegd hebben. Te veel onzinnige foefjes enzo, lelijk disign.

De revolution zal ik niet gauw kiezen omdat de GC nou niet bepaald mijn favo console is, ik speel hem maar voor een zeer beperkt aantal games.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby kevin » 18 May 2005, 07:19:57

nja.... Gamecube is wel mijn favo console :wink:
en ik vind al het revo nieuws wel ruig, nintendo houdt tenminste nog de spanning er een beetje in... maar wat ik tot nu toe heb gezien vind ik wel machtig 8)
dit wordt dan ook zeer zeker mijn console
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Donny K. » 18 May 2005, 07:24:08

Heeft er dan niemand gekozen voor de phantom? :lol:
























Nee ok, ff serieus... Ik weet echt nog niet voor welke console ik moet kiezen. Het hangt echt puur af van de games die op deze consoles uitkomen. Ik kijk deze ronde ff de kat uit de boom. Genoeg Dreamcast, N-Gage en Pc spellen om uit te spelen.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Fonzi » 18 May 2005, 16:38:42

Zowiezo alle drie afhankelijk van de Sega support.

Ben over het algemeen niet echt onder de indruk van de drie consoles. Ik ben het beu om rond de oren geslagen te worden met cijfers en hardware specs. Geen enkel bedrijf heeft 'echt' games laten zien, laat staan daadwerkelijke gameplay.

Alles is wel mooier, beter sneller en meer maar of de gameplay daar beter van wordt valt af te wachten.

Gameplay
Gameplay
Gameplay
.
.
.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby mennovegter » 19 May 2005, 16:33:23

Hangt ook een beetje van de prijs af, maar ik ga denk toch als eerste voor de revolution, wat een bakkie, ook al is er nog zo weinig bekend :cry: , bovendien koop ik de ps3 pas na de eerste vette rpg's en ik wil de 360 eventueel voor perfect dark (mocht dat wat worden)
mennovegter
 
Posts: 168
Joined: 21 Oct 2004, 22:04:29
Location: Netherlands

Next

Return to 7. Game beurzen

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group