Dragon Age Origins

Ook de PC laat Sega tegenwoordig niet met rust. Met games als Warhammer Online in het vooruitzicht en games als Worms 3D, Sonic Adventure DX en meer is er voldoende te beleven voor Sega fans op de PC. Maar ook andere games kunnen natuurlijk aan bod komen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Dragon Age Origins

Postby markdegeweldenaar » 08 Nov 2009, 16:39:20

Zijn er hier nog meer mensen die al jaren uitkijken na Dragon Age Origins en hem afgelopen week eindelijk voor het eerst hebben kunnen spelen?

Ik wel namelijk.

Het zou de spirituele opvolger van Baldur's Gate moeten zijn, een van mijn favoriete spellen. Mijn verwachtingen waren dan ook torenhoog. Na een uur of 7 gespeeld te hebben weet ik nog niet of mijn verwachtingen zijn waargemaakt. Zonder meteen een oordeel te vellen, wil ik een paar dingetjes aanhalen:

Je kunt kiezen tussen een top down view en een 3d person view, vlak achter je personage. Omdat je, naast jezelf, ook drie andere personages moet aansturen heb je met de top down view het beste overzicht. Je kunt dan echter maar beperkt vooruit kijken, omdat het beeld niet te ver bij je personage vandaan kan zijn.
In de 3d person view kun je wel ver vooruit kijken, maar daarin heb je geen overzicht bij de gevechten.
Je zult dus de hele tijd heen en weer moeten switchen tussen twee ontoereikende viewpoints.

Daarnaast lijkt het spel, tot noch toe, weinig humor in zich te hebben. In Baldur's Gate (2) hadden veel NPC's iets grappigs in zich, zoals Minsc, Edwin, Xzar, etc. Dragon Age Origins lijkt behoorlijk serieus te zijn, wat ik best wel jammer vind.

Het is moeilijk en makkelijk tegelijk. De gevechten zijn vaak behoorlijk moeilijk. Zelfs met de meest basale tegenstanders. Als je ze echter verslagen hebt, komen je overleden groepsleden echter vanzelf weer tot leven en wordt hun health ook weer vanzelf en snel aangevuld. De balans lijkt hierdoor een beetje zoek te zijn.

Ondanks deze drie dingetjes vind ik het toch een behoorlijk goed spel. De goede punten overtreffen ruimschoots de slechte punten. De sfeer is goed, het verhaal loopt lekker, de personages zijn interessant, etc. Er zijn de laatste jaren echter RPG's uitgekomen die gewoon beter zijn.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Dragon Age Origins

Postby markdegeweldenaar » 18 Nov 2009, 19:56:56

Ben ik de enige die dit speelt???
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: Dragon Age Origins

Postby Markam » 19 Nov 2009, 06:06:03

Ik had hier nog nooit van gehoord, maar hoorde het een paar maanden geleden van een vriend die hier helemaal lyrisch over was. Heb toen de trailers bekeken, maar kon er niet echt warm van worden. Ik ben overigens ook nooit zo'n hele grote baldur's gate fan geweest....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Re: Dragon Age Origins

Postby blackdragon » 19 Nov 2009, 09:05:29

Het lijkt mij wel een hele leuke game maar ik koop dit soort games niet meer omdat ik er simpel weg gewoon geen tijd voor heb om 40 tot 60 uur met 1 game bezig te wezen. Dat had ik vroeger nog wel maar nu niet meer daarom koop ik haast helemaal geen rpg's meer hoewel deze me toch wel heel erg tof lijkt.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Re: Dragon Age Origins

Postby markdegeweldenaar » 19 Nov 2009, 21:06:38

blackdragon Age Origins wrote:Het lijkt mij wel een hele leuke game maar ik koop dit soort games niet meer omdat ik er simpel weg gewoon geen tijd voor heb om 40 tot 60 uur met 1 game bezig te wezen. Dat had ik vroeger nog wel maar nu niet meer daarom koop ik haast helemaal geen rpg's meer hoewel deze me toch wel heel erg tof lijkt.

Voor zulke games moet je tijd maken ;). Ik speel liever 1 keer zo'n spel, dan 5 keer een ander spel. Is ook nog eens goedkoper :)
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn


Return to 5. PC CD-ROM en DVD

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group