Er wordt gezegd dat Sega vroeger beter was, dat ze creatiever waren en meer zin hadden voor experiment. Die discussie hebben we al in een ander topic gehad. Maar de gamepers heeft ook verantwoordelijkheden als het op correcte informatie aankomt. Ik heb het al eens aangeklaagd: Nightshade reviews waar de taté (= de ziel van het spel) niet eens besproken wordt, besprekingen van Outrun2 vs BO3, terwijl het twee verschillende games zijn. En dan nu weer de Headhunter Redemption review van OXM: het spel krijgt kritiek omdat de cutscènes niet overgeslagen kunnen worden en dat de motorsekties in het spel de aktie verbreken. WTF ? De cutscènes kan je overslaan door op start te drukken en er zitten helemaal geen motorsekties meer in het spel. Tegen zulke bullshit kan Sega het natuurlijk nooit halen (Mja, Sega heet natuurlijk niet EA). Erger nog is de reactie van de reviewer op de opmerking van één van Amuze medewerkers. Lees en ween !
http://forum.officialxboxmagazine.co.uk/viewtopic.php?t=17714&postdays=0&postorder=asc&start=0
of voordat de tread wordt gesloten:
Dear Official Xbox Magazine (UK),
As a fiercely independent games developer, we totally respect the right of
reviewers to make harsh but heartfelt criticism of games released to the
public. But like all rights, this comes with responsibilities.
Foremost of these must surely be factual accuracy. In your review of
Headhunter Redemption (Issue 34, October 2004), you claim that cut scenes
\"can\'t be skipped... Grrr!\" This is incorrect: all cut scenes in the game
are skippable. Grrr, indeed.
More mysteriously, you conclude your review by stating that \"the odd bike
chase succeeds in breaking up the on-foot action.\" There are no biking
sequences in Headhunter Redemption: a fact that would be apparent to anyone
who had actually played the game.
Naturally we would prefer everyone to appreciate our game as much as many
other reviewers have done, but we will always try to learn from
well-informed criticism. It is far harder to accept ill-informed,
unprofessional journalism.
Perhaps in future you could show us, other developers and your readers this
simple courtesy: if you can\'t be bothered to play a game, don\'t bother to
review it.
John Kroknes
Philip Lawrence
Amuze.
<b>Antwoord:</b>
I\'ll reply to this thread to set the record straight.
The review score HH: Redemption received was an honest reflection of the quality of the game.
As for factual inaccuracies, things seem to have been taken out of context.
I stated that cut-scenes couldn\'t be skipped becasuse, in the review code we were sent, no amount of Start / A / any button pushing could skip the cutscenes.
And as for mentioning the bike sections, again I was referring to the cutscenes.
Zielig gewoon !