King Of Fighters op Megadrive

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Donny K. » 07 Apr 2005, 06:38:08

Ja, Waar is Tec toy wanneer je ze nodig hebt? :D
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby AntiPasta » 07 Apr 2005, 12:04:14

Vixion wrote:
ManoRevolver wrote:Ah op die fiets.
Ik weet niet, zou goed kunnen eigenlijk.
Ik weet ook niet hoeveel tijd het in beslag neemt om een game over te zetten naar een ander format?


Ik had vroeger een aantal simpele DOS tools, waar je met beetje HEXidecimale code, en wat toetscombinaties sprites kon changen in GB, NES, SNES, SMS, en SMD games. Zelfs complete teksten etc. veranderen.

Het dan weer 'branden' op een cart is weer anders. Iig, met een beetje kennis van C/C++ kan je zo al een GB game in elkaar zetten.


Ja, en met Visual Basic is het nog makkelijker.

KUCH KUCH KUCH KUCH

GB games schrijf je in assembly, en de hardware stuur je direct aan. Er is wel een C compiler maar die is een stuk trager, en in de praktijk zijn (praktisch) alle GB spellen in Z80 assembly geschreven. Het is in ieder geval niet zo makkelijk als jij het doet voorkomen, en C++ op de GB zou als het bestond ongeveer zo traag als dikke stront zijn (de GB heeft ook maar 8k aan geheugen, prop daar maar eens een object in). Mensen moeten eens wat meer low-level proggen en wat minder Java/PHP voordat ze dit soort uitspraken doen ;-)
...the only cure is to load up on heinous chemicals and then drive like a bastard from Hollywood to Las Vegas...
AntiPasta
 
Posts: 277
Joined: 14 Jun 2003, 22:11:22
Location: Netherlands

Postby Vixion » 07 Apr 2005, 12:08:00

=D Ik ben er al een jaar of 3 niet meer mee bezig. ^__^ Ik herinnerde me alleen C/C++ in combinatie met GB games, maarja... lekker HEX code veranderen om te cheaten daar deed ik het voor ^______^
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby AntiPasta » 07 Apr 2005, 12:27:20

lol oke, sorry dat ik wellicht wat overreagerend overkwam :P
...the only cure is to load up on heinous chemicals and then drive like a bastard from Hollywood to Las Vegas...
AntiPasta
 
Posts: 277
Joined: 14 Jun 2003, 22:11:22
Location: Netherlands

Previous

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group