Memories...Aaaaaaaaah

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Memories...Aaaaaaaaah

Postby smeerkaas » 19 Jun 2004, 03:13:42

Eerste post op dit forum... geen introductie thread gezien, dus doe ik het hier maar...

Ik was weer wat megadrive spellen aan het spelen
<s>en downen</s>...

En meteen kwam dat jeugdsentiment weer terug... Ben nu 25 en kreeg de Megadrive op mijn 11e/12e (zoiets) ik en ik ben daar gewoon vet hooked aan geweest tot zeker mijn 16e... Elke ochtend voor het naar school gaan nog even 2 uur spelen (tussen 6 en 7 uur op dus [:D])...

Favo\'s (die ik kan herinneren)...

- Streets of Rage (alle 3)
- Shining in the Darkness
- Altered beast (toch wel... hoe lame ook... dit was mijn eerste spel die mij aan de buis deed kluisteren)
- Eigenlijk elke RPG wel... (Might & Magic 2,Sword of Vermillion, Dungeons and Dragons...etc)
- + many more

Nja dat wilde ik effe kwijt... Ik hoop dat er nog andere peeps zijn die dit delen, beetje oude memories weer ophalen...

Greetz and Game-on [:p]
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby WithAttitude » 19 Jun 2004, 09:32:33

Ik speel de laatste tijd ook weer op de megadrive. Ik heb de laatste tijd ook een paar nieuwe games gekocht.
Namelijk Mega Bomberman, Vectorman en Biohazard Battle.
Ik zou alleen nog super graag Battletoads willen hebben.

Welkom op het forum trouwens, je hebt de juiste gekozen.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Donny K. » 19 Jun 2004, 10:05:38

Ik weet precies hoe je je voelt. Ook ik speel af en toe nog wel eens op m\'n Megadrive. M\'n verzamelwoede is namelijk nog steeds niet gestild en ik koop nog steeds games die ik nooit heb kunnen spelen of die ik toendertijd nooit kon vinden. Megadrive is nog steeds een supervette console!!!!! [^]
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby hoofdletterp » 19 Jun 2004, 10:09:08

Ik heb nog nooit een MegaDrive gehad eigenlijk...
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby WithAttitude » 19 Jun 2004, 10:27:26

Shame on you, shame...
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Toejam » 19 Jun 2004, 15:06:46

Degene waar ik het meest aan verslaafd was toendertijt waren
-Toejam & earl
-Herzog zwei
-road rash
-dragons fury
-shining force I & II
-dungeons & dragons
-megalomania
- kan zo nog wel even doorgaan eigenlijk...
User avatar
Toejam
 
Posts: 423
Joined: 08 Oct 2003, 23:27:24
Location: Belgium

Postby smeerkaas » 19 Jun 2004, 20:55:19

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door WithAttitude</i>
<br />Ik speel de laatste tijd ook weer op de megadrive. Ik heb de laatste tijd ook een paar nieuwe games gekocht.
Namelijk Mega Bomberman, Vectorman en Biohazard Battle.
Ik zou alleen nog super graag Battletoads willen hebben.

Welkom op het forum trouwens, je hebt de juiste gekozen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik wil ook weer inkopen gaan doen... Ik moet mezelf schamen[V] ik heb toen de playstation uitkwam praktisch al mijn games (except the console) verkocht ...
Zonde [:(]

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Toejam</i>
<br />Degene waar ik het meest aan verslaafd was toendertijt waren
-Toejam & earl
-Herzog zwei
-road rash
-dragons fury
-shining force I & II
-dungeons & dragons
-megalomania
- kan zo nog wel even doorgaan eigenlijk...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ow god ja... Toe Jam and Earl... Massive... Ik heb het spel nooit gehad, maar vroeger konden wij bij de speelboom sega spellen huren... deze titel heb ik errug vaak gehuurd...
humor sjekurs...

Herzog zwei... OMG

Road Rash... OMFG

Ja tanx for reminding me again... gaming time again...

Ja leuk hier aanwezig te zijn mensen ik ga weer effe wat titels checken, dan kan ik weer wat jeugdsentiment posten...[:D]
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby LemmiWinks » 19 Jun 2004, 22:23:15

Ik was begonnen met de megadrive (bij de launch in 89-90) toen ik 5 was ik weet het nog goed en ik kon mn ogen niet geloven welke Gfx ik zag bij Altered Beast wat een verschil met wat ik gewoon was op de mastersystem toen (simpele games zoals Fantasy zone The maze,Transbot,en Alex Kidd...)

Altered Beast was zalig,het was trouwens ook mn eerste spel op de
megadrive ooit,kort maar fun
(Toen de megadrive I uitkwam,kreeg je Altered Beast erbij)

En hoe durf je dit spel lame te noemen [:(!] er is niets mis mee,een echte klassieker
Het begin alleen al: Rise from your Grave !!
als je een echte fan ervan bent,moet je eens de arcadeversie ervan checken op mame-emulator (met betere Gfx)
btw er komt een vervolg op(hij is bijna uit) op ps2

De megadrive was zijn tijd vooruit (net als ALLE sega consoles)
Spijtig genoeg had ik vroeger ook mn megadrive+32x verkocht om een playstation1 te kunnen kopen bij de launch (kostte toen 400 euro met ridgeracer ripoff [V] )

Paar jaar geleden ben ik dan es begonnen met roms te spelen,en ik moest gewoon mn games van vroeger terughebben,Kheb dan vorig jaar eindelijk een megadrive II gekocht op een rommelmarkt.
en nu heb ik al alle spellen terug gevonden die ik vroeger had op ebay e.a [8D]
Streets of rage en GoldenAxe zijn mn favorieten... voor een volledige lijst van mn games check mn sig onderaan

Koop gewoon terug een Megadrive en een Mega cd (zalige add-on )
je zal er geen spijt van hebben [:D]
je kan er vinden voor een appel en een ei op ebay
Veel retrogamefun
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby bobracing » 19 Jun 2004, 22:55:58

super mario bros 1 op de nes heb ik vaak gedaan. toen ik in groep 1 zat was ik +- 4,5 jaar ofzo krijg ik een snes action set met zapper ect heb toen erg vaak super mario erop gedaan dag in dag uit, daarnaast veel zelda 2 erop gedaan en turtles 2 en 3.. dat waren nog eens mooien tijden vroeger :)...
Nu ben ik dus weer opzoek naar een nes action set ;)
bobracing
 
Posts: 1497
Joined: 19 Feb 2004, 17:44:18
Location: @home

Postby smeerkaas » 20 Jun 2004, 02:08:33

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door LemmiWinks</i>
<br />En hoe durf je dit spel lame te noemen [:(!] er is niets mis mee,een echte klassieker
Het begin alleen al: Rise from your Grave !!

Streets of rage en GoldenAxe zijn mn favorieten... voor een volledige lijst van mn games check mn sig onderaan

Koop gewoon terug een Megadrive en een Mega cd (zalige add-on )
je zal er geen spijt van hebben [:D]
je kan er vinden voor een appel en een ei op ebay
Veel retrogamefun
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Nja nu ik het achteraf weer speel heb je idd gelijk... Het duurde 3 maand of zow voordat ik geld had voor een nieuw spel, dus altered beast heb ik helemaal kapot gespeeld toendertijd

Ik speelde vroeger altijd met koptelfoon jacked in de Megadrive... Nog beter geluid...Damn wat vet...

Leuk lijstje trouwes...
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby smeerkaas » 20 Jun 2004, 10:51:33

Ik heb hier effe een lijstje met RPG\'s die ik gespeeld heb vroeger op de Drive, graag wil ik weten of ik iets gemist heb (ik hoop het wel namelijk, want dan kan ik weer es gaan gamen):

- Kings Bounty (niet echt rpg, maar toch)
- Might & Magic 2+3
- Dungeons and Dragons warriors of the eternal sun
- Sword of Vermillion
- Phantasy Star 2+3+4 (mijn altime Favo is deel 2)
- Landstalker
- Shining in the Darkness
- Soleil
- Shining Force 1+2
- Rings of power (OMFG ook zeer goede titel)
- Fairy Tale Adventure (Nog zo\'n goeie)
- Light Crusader
- Beyond Oasis (Prachtige graphics)

Ik mis iets, maar weet niet wat... Help me out plz... TNX [:D]
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby LemmiWinks » 20 Jun 2004, 11:15:45

De beste Rpg\'s van die tijd zijn op de Megacd/Segacd
zoals Lunar 1 en 2 en shining force CD [8D] e.a natuurlijk dit zijn de bekendste...

ik denk dat story of thor nog ontbreekt in je lijst smeerkaas [:D]
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby smeerkaas » 20 Jun 2004, 11:37:14

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door LemmiWinks</i>
<br />De beste Rpg\'s van die tijd zijn op de Megacd/Segacd
zoals Lunar 1 en 2 en shining force CD [8D] e.a natuurlijk dit zijn de bekendste...

ik denk dat story of thor nog ontbreekt in je lijst smeerkaas [:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Story of Thor is volgens mij de Europese naam voor Beyond Oasis... iig zijn deze titels hetzelfde [;)].

Ik ben super Hydlide nog vergeten... deze titel was volgens mij ook nog een keer uitgekomen op de Saturn, geen idee of het een mooie rpg daarop was (3D volgens mij), maar de megadrive versie was kwa graphics erg dramatisch... de storyline deed het em.
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby RMW » 20 Jun 2004, 13:12:40

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 21:38:24, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby smeerkaas » 20 Jun 2004, 13:28:51

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door RMW</i>
<br />Soleil is ook opvallend goed, en Story of Thor is idd gerenamed voor PAL :)

Er zijn ook zat titels die weinig mensen kennen maar die 100% het uitchecken waard zijn. Bijvoorbeeld Chiki Chiki Boys van CAPCOM, meesterlijk...

En qua muziek zit je bij Streets of Rage 2 goed, of Moonwalker (echt cool voor z\'n tijd) of Batman 1 (verder niet echt spectaculair maar de muziek is wel top).
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Idd, ik vond de muziek bij sega games ook errug vet...

Streets of Rage vind ik de mooiste beat-em-up serie die uitgekomen is voor de megadrive... Vooral spelen met z\'n twee doet het errug goed bij mij kwa playability... En die soundtracks ook gewoon... geweldig... echte pareltjes die 3...

Revenge of Shinoby en Shadow Dancer waren ook twee van zulke mooie te gekke titels...
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Next

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group