Memories...Aaaaaaaaah

Ook nog heimwee naar die goede oude tijd? Waarin je nog met de Megadrive speelde of met de andere oudere Sega consoles. Discussieer erover in dit forum.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby LemmiWinks » 20 Jun 2004, 20:57:24

Als je de megadrive tunes al vet vind,w8 maar totdat je eens een megacd tune zal horen...

bv prachtige muziek bij sonic cd en shining force cd
echt revolutionair voor die tijd.

(off topic :smeerkaas check je email)
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 20 Jun 2004, 22:34:25

Megawat?
SNES!!!!








































Oh please, kunnen we ook al niet meer tegen een geintje?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby smeerkaas » 21 Jun 2004, 17:08:40

LOL... Ik was vroeger echt ANTI-NINTENDO vooral ANTI-SNES... Die FELLE KLEUREN...FOCK... Das toch niet gezond of wel :)
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby Vixion » 23 Jun 2004, 16:14:24

Ik trok afgelopen nacht de doos open waar me NES en me Megadrive inzitten, en ik kwam Super Fantasy Zone (MD) in de doos tegen, en Quantum Pionters (NES), oowh, dat waren nog eens tijden, als klein jochie van 10 :D...

Waarom heb ik in godsnaam nog steeds geen nieuwe kabels voor me Megadrive en NES aangeschaft?!
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby music_maniac1965 » 24 Jun 2004, 21:30:40

jonge jonge toch, wat voel ik mij dan een oude lul dat als IK mij waag aan een trip to memory lane dan denk ik aan \"pong\", of de atari 2600/2800 (ik had de 2800)

maar echt leuke memories heb ik pas aan de commodore 64. en volgens mij is devolgende site de beste site voor een echte trip to memory lane ! ---> http://www.lemon64.com/

de tijden dat \"skate rock\", \"madness\", of zelfs \"outrun\" je scherm teisterde. de graphics zijn (als je ze met nu vergelijkt) erg ruw, maar ze hadden toch wel wat. bijvoorbeeld \"nebulus\" of \"delta\". ahhhhhh, dat zijn nog eens tijden. en geloof het of niet, maar ik heb nog al mijn spellen en onderdelen. maar de tijd heeft er wel voor gezorgt dat enkele goedkope floppy\'s slechte punten bevatten. dus ongeveer 92% van mijn spellen doen het nog, maar er zijn er al een paar die niet meer opstarten. de cassettes zijn al sowieso niet meer te gebruiken.

ach, ik heb nog een goede emulator voor de commodore 64, maar niks verslaat het gevoel van \"the real thing\" met een dergelijke \"arcade\" joystic in je knuisten (die degelijke zwarte, met rode vuurknop en rode handle)...... jongens, ik heb meteen zin om te spelen. vooral turbo outrun vind ik erg goed gedaan voor toen destijds. wat zijn die sprites groot [:D]
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby smeerkaas » 24 Jun 2004, 21:50:14

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door music_maniac1965</i>
<br />jonge jonge toch, wat voel ik mij dan een oude lul dat als IK mij waag aan een trip to memory lane dan denk ik aan \"pong\", of de atari 2600/2800 (ik had de 2800)

maar echt leuke memories heb ik pas aan de commodore 64. en volgens mij is devolgende site de beste site voor een echte trip to memory lane ! ---> http://www.lemon64.com/

de tijden dat \"skate rock\", \"madness\", of zelfs \"outrun\" je scherm teisterde. de graphics zijn (als je ze met nu vergelijkt) erg ruw, maar ze hadden toch wel wat. bijvoorbeeld \"nebulus\" of \"delta\". ahhhhhh, dat zijn nog eens tijden. en geloof het of niet, maar ik heb nog al mijn spellen en onderdelen. maar de tijd heeft er wel voor gezorgt dat enkele goedkope floppy\'s slechte punten bevatten. dus ongeveer 92% van mijn spellen doen het nog, maar er zijn er al een paar die niet meer opstarten. de cassettes zijn al sowieso niet meer te gebruiken.

ach, ik heb nog een goede emulator voor de commodore 64, maar niks verslaat het gevoel van \"the real thing\" met een dergelijke \"arcade\" joystic in je knuisten (die degelijke zwarte, met rode vuurknop en rode handle)...... jongens, ik heb meteen zin om te spelen. vooral turbo outrun vind ik erg goed gedaan voor toen destijds. wat zijn die sprites groot [:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Khad toen ik nog een heel klein jochie was ook een 2600... Mijn ouders hadden er meer plezier van dan ik [:p]... Mijn eerste PC was een Tandy 1000... Met CGA en ingebouwde Adlib... Daar was ik wel hooked aan... totdat me Megadrive om de hoek kwam kijken WHOHOOOOOO... Nja ik kan nu elk platform wel waarderen, mede omdat ik vroeger niks anders kende en vandaag de dag toch wel een behoorlijk spectrum heb gezien van de games op verschillende platforms...

Mijn broer had vroeger nog een Vectrex http://www.roachnest.com/vectrex.html Helemaal verslaafd aan geweest ook...
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 24 Jun 2004, 21:58:43

Ach, ook ik ben wat dat betreft een oude rot, Van m\'n oude Audiosonic Pong machine en Colecovision tot m\'n 8086 pc tje met 512 KB geheugen en 2 360K 5.25 inch floppies en geen harde schijf...[R.I.P. [:(]]
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Loempiavreter » 28 Jun 2004, 11:20:28

Mn eerste console was een..... Megadrive!
Al mn kameraden hadden zon ding dus ik wou er ook 1, en toen ik er 1 had was ik er niet van af te slaan. School cijfers gingen omlaag, ik blijf zitten.. hehehe goeie ouwe tijden
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ManoRevolver » 28 Jun 2004, 11:33:00

Mijn eerste consoles waren een Commodore 64 en Atari 2600.
C64 heb ik nog, Atari 2600 heb ik ontleed.
Daarna kocht mijn vader een Megadrive voor me :D.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby WithAttitude » 28 Jun 2004, 12:16:10

Megadrive was ook mijn eerste, al mijn vrienden kregen er later ook een. Toen was het vooral leuk, met ruilen e.d.
Sindsdien heb ik nooit meer een console gehad die iedereen ook had, behalve de xbox dan.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Loempiavreter » 29 Jun 2004, 16:40:10

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door WithAttitude</i>
<br />Megadrive was ook mijn eerste, al mijn vrienden kregen er later ook een. Toen was het vooral leuk, met ruilen e.d.
Sindsdien heb ik nooit meer een console gehad die iedereen ook had, behalve de xbox dan.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Dat had ik ook met mn vrienden gewoon games ruilen en lenen enzow.
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby konijn1984 » 01 Jul 2004, 12:21:32

ik ben begin jare 90 erg verslaafd geweest aan illusion of time en de streets of rage series, heb vorrig jaar een megadrive gekocht en heb me must haves van toen gekocht (streets of rage 3 voor een schappelijk prijsje van 7 eurotjes zo goed als nieuw met prijs er nog op :)
SEGA RULEZ
konijn1984
 
Posts: 441
Joined: 28 Jul 2003, 18:42:19
Location: Netherlands

Postby smeerkaas » 03 Jul 2004, 08:00:38

Kheb effe een stukje gequote van Mier [:D] in het Sega Cafe, wat me wel aansprak...

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mier</i>
<br />
toch voelde die gameboy als een echte console voor mij toen,ik speelde er echt veel op en huurde en leende echt alle spelletjes met maar maar 1 doel:uitspelen!
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Leuk dat je dit zegt ja...
Als ik een spel had uitgespeeld en het einde was lame, je weet wel gewoon een paar zinnetjes of iets in die zin, dan kraakte ik het hele spel af en keurde het in z\'n geheel af...

Als een spel geen goed eind heeft, is voor mij de pret er grotendeels af en heb ik het gevoel dat ik voor niets heb zitten spelen... Op sommige vechtspellen na als ik me goed herinner...

Tegenwoordig speel ik voornamelijk PC en dan speel ik 99% niet eens uit... Bij PC spellen ligt het voor mij weer anders denk ik, dan console spellen...
smeerkaas
 
Posts: 230
Joined: 19 Jun 2004, 02:58:39
Location: Netherlands

Postby music_maniac1965 » 30 Jul 2004, 17:54:13

tsja, spelen op de pc doe ik ook wel, maar toch voelt het niet hetzelfde. op een of andere manier vind ik gamen nog steeds fijner op een console. ik weet wel dat de pc versie grafies (meestal) mooier zijn dan de console versies, maar de controllers van de consoles voelen toch lekkerder aan, en de anologe en digitale funkties werken op zo\'n controller altijd. mijn pc geeft wat dat betreft wel eens probleemen. de enige gamepad die nog probleemloos werkt is de MS sidewinder. die vind ik ook het fijnst, omdat die het meest qua knopindeling op de megadrive pad lijkt (de 6 knops versie)
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby LemmiWinks » 30 Jul 2004, 22:15:32

als je een betere controller zoekt: de logitech Dual action,het is identiek aan een ps2 controller,en je krijgt er een programma bij(logitech profiler) die ALLE games compatibel ervoor maken (zelfs warcraft3 en halflife,maar die zijn beter met keyboard)
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

PreviousNext

Return to 2. Sega Retro

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group