Sony's Arrogantie.

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby blackdragon » 09 Sep 2006, 18:52:35

Dan ben ik helemaal een apart iemand, bijvoorbeeld waar half de wereld voor warm loopt Metal Gear Solid 2, 3 en zometeen 4 vind ik dus totaal niks aan, en ja Final Fantasy nog zo'n naam waar iedereen onderhand gek van wordt maar het kan mij ook totaal niet meer boeien. Maar goed ik het geef ik zelf toe toch al een moeilijke smaak qua games, want er zijn niet veel games die me echt lang kunnen boeien. Maar goed er zijn tot zover niet veel titels voor de PS3 die me echt aanspreken daarom ga ik hem ook niet halen en dat is niet omdat ik de console slecht zou vinden want dat zal de toekomst uitmaken. Maar buiten Heavenly Sword en Tekken 6 (die er niet eens goed uitziet) loop ik er niet echt warm voor.
Oke niet dat er op de Xbox 360 of Wii zoveel titels zijn tot zover waarvan ik zeg damn die moet ik echt hebben, maar het zijn er wel wat meer dan tot zover de PS3. Ja en dan vergeet ik natuurlijk VF5, maar heb nog steeds een goede hoop dat die nog wel op de 360 gaat komen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Loempiavreter » 09 Sep 2006, 20:41:06

ENige reden waarom ik een PS3 wil, is Virtua Fighter 5 en Metal Gear Solid 4. Van beiden komen toch "Deluxe" versie uit dus koop ik een ps3 als die uit zijn.

Ik heb persoonlijk ook de pest aan Sony's management, maarja ze hebben wel de spellen die ik wil hebben (ik heb nog niks interresants op de Wii gevonden, en alleen Senko no Ronde op de Xbox360 kan me boeien en ik kan xboxen bij een vriend dus...).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby blackdragon » 09 Sep 2006, 21:07:26

Damn overal waar je komt wordt je helemaal gek van dat heen en weer gemodder. Ik kap ermee en zeg er maar niks meer over ga liever genieten van me games of consoles die ik bezit en nog wil bezitten.

Net even bij insidegamer ook ff groot bericht getypt je leest niet anders meer dan een soort oorlog tussen 3 groepen.


Mij maakt het ook geen reet uit wie er nou de beste console is of welke er marktleider gaat worden. Als ik maar plezier heb met de games of console's die ik zometeen bezit of in bezit heb.

Wat mij wel opvalt is dat alle Sony fanboy's kan me het nog heel goed herinneren zeiden van dat het niet alleen om graphics ging toen de ps2 tegenover de Xbox of Gamecube stond. En nu krijgen ze ja daar kunnen we niet onderuit waarschijnlijk de console met de beste graphics en nu is ineens de graphics super belangrijk en de snelheid iets waar je Playstation 2 juist het niet van moest hebben.

Maar goed het zal toch altijd zo blijven de concurrentie tussen gamers van de Xbox en Playstation is alleen maar groter geworden en zal ook steeds erger worden. Bij mij gaat het nog steeds om het gamen en dus de spellen en vind het leuk om erover te praten of met andere lekker te kunnen gamen (natuurlijk ook alleen), maar sommige zitten zo in een strijd verbonden om via site's alleen maar andere kunnen te overtuigen welke nou de beste is en welke het beste gaat verkopen dat je er gewoon schijt ziek van wordt. Lig jij er zometeen wakker van als jou console niet marktleider is of juist wel marktleider is dat je beter gaat slapen? Speel jij ineens die game op jou console liever omdat jou console krachtiger is? Of speel jij juist een game ineens met minder plezier, omdat jou console niet de beste is? Al dat gezeur er omheen begin mij gewoon de keel uit te hangen en heb me nu ook voorgenomen dat dit mijn laaste bericht is en niet eens meer op zulke dingen ga reageren. In die tijd had ik alweer wat anders kunnen doen dan ongelovelijk veel berichten te lezen en modder naar elkaar te zien gooien. Ongelovelijk gewoon hebben we niet allemaal 1 ding gemeen, teminste dat zou ik toch denken en dat is games en dan het liefst zoveel mogelijk goede games en dat ontwikkelaars en uitgevers ons niet proberen straat arm te maken. En dan maar zeggen die ontwikkelaar dit die merk dat, nou als ik het laaste jaar zo alles een beetje lees wat wij als gamer zeggen vraag ik me af wie er nou erger is de ontwikkelaar of de gamers en hun spelen hier alleen maar op in. Het gaat ze allemaal maar om 1 ding zoveel mogelijk geld proberen te verdienen, niks ergs aan wie wil dat niet, maar laten wij als gamers dan nog een beetje vriendelijkheid laten zien en lekker over onze bevindingen van games kunne praten of elkaar helpen als we er niet uitkomen. Maar nee onderhand bij elk nieuwsbericht of topic is het alleen maar gezeur van die is beter nee die is beter op deze console is die veel mooier bah. En ja ook hier ga ik maar een eind aan breien want kan zo nog wel een paar uur doorgaan.


Sorry moest het even kwijt :P
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby sherudo » 09 Sep 2006, 21:38:12

Mier wrote:De dc HEEFT niet de mogelijkheden die de ps2 heeft,snap dat nou eens!
Shenmue 2 was het uiterste wat ze nog uit de dc konden trekken,en zelfs die game kon de dc bijna niet aan.

Zoals ik al zei,er zijn genoeg games op de ps2 die qua prestaties al ver voorbij shenmue 2 zijn.

Je vergelijkt laatste generatie dc games met 1e generatie ps2 games,dat kan helemaal niet,de ps2 was toen nog maar aan het opstarten,de games waren net opgepoetste psx games die toen uitkwamen.

Een game als shadow of the colossus of gta san andreas had de dc nooit,maar dan ook nooit ofte nimmer aangekunt,NOOIT!
Ook is Yakuza al net zo'n grote stad als die je in shenmue tegenkomt,de mensen reageren nog meer op je,en je kan (zo kan je lezen in het yakuza topic) vrijwel dezelfde dingen.
Hij oogt ook nog eens beter dus een shenmue 2 zou de ps2 echt wel trekken.
Misschien niet op het moment toen de game uitkwam,maar toen stond de ps2 nog in zijn kinderschoenen.

Als je dan ook nog eens het verschil ziet tussen shenmue 2 op de dc en op de xbox,dan zie je toch meteen dat de dc hem gewoon eigenlijk net niet trekt? Want op de xbox loopt ie wel soepel. :wink:

We weten dus wel waar de laatste generatie dc games toe in staat waren,want meer dan de kracht dat ie nog had voor shenmue 2,zat er niet meer in het beestje.
Laat staan kracht om games als nfsu,gt4,shadow of god of war te draaien.

De dc was toen een superieure console,ook toen de ps2 net op de markt kwam.
Maar nu had de dc echt niet meer meegekunt.


Ik neem aan dat deze post voor mij is :)

Ik weet heus wel dat de Ps2 krachtiger is dan de dreamcast. In de periode dat de DC nog meedeed veronderstelde SONY zelf dat de dreamcast zou worden weg geblazen. Helaas is het speculeren of de Dreamcast nu nog steeds mee had gekund met de laatste Ps2 games op grafisch gebied.

Ik weet zeker, blijft een feit dat de Ps2 sommige games gewoon veel beter kan vertonen en op een aantal vlakken superieur is. Vooral grotere games ala GTA, of grote gebieden als shadow of the collosus moeilijk zijn voor de Dreamcast. En ik ben het eens GT4 is idd niet mogelijk geweest. Maarja die hoort eigenlijk ook niet op de Ps2 thuis, absurde laadtijden! En de auto's lijken haast stil te staan hij trekt het haast niet.

Andere genre's zoals beat em ups/sport games/misc ala jet set radio/dance games/cam games etc kan de dreamcast echt wel alles laten zien wat de Ps2 nu doet. NBA2k6 ps2 versie bijvoorbeeld, die kan ook makkelijk op een Dreamcast. De meeste PS2 RPG's zie ik ook wel draaien op de dreamcast.

Over yakuza, waarom niet? Hij is misschien wel superieur aan shenmue2 grafisch maar ik zie niet in waarom niet.

Als je dan ook nog eens het verschil ziet tussen shenmue 2 op de dc en op de xbox,dan zie je toch meteen dat de dc hem gewoon eigenlijk net niet trekt? Want op de xbox loopt ie wel soepel. :wink:


Haha :lol: Tja... GTAIII op de xbox is ook 10x zo scherp, en je kan verder kijken dan 10 m, er is haast geen fog, en veel minder pop ups! Idem voor San Andreas :) Ze horen niet thuis op de ps2 ;) Xbox rules all ;)
Last edited by sherudo on 09 Sep 2006, 21:41:32, edited 1 time in total.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby sherudo » 09 Sep 2006, 21:39:26

en nog 1 ding, we lullen wel de hele tijd over graphics, kan ook intressant zijn.. Maar qua top titels/orginaliteit en gameplay is de dreamcast altijd #1 geweest, en daar gaat het uiteindelijk om ;)
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby gavie » 09 Sep 2006, 21:47:30

sherudo wrote:en nog 1 ding, we lullen wel de hele tijd over graphics, kan ook intressant zijn.. Maar qua top titels/orginaliteit en gameplay is de dreamcast altijd #1 geweest, en daar gaat het uiteindelijk om ;)


Mee eens, en ik denk ook dat om die reden de PS3 zal falen, wie koopt nou zo'n duur kastje alleen voor de "geweldige" graphics.. het gaat toch om de games en om de gameplay..
User avatar
gavie
 
Posts: 101
Joined: 20 Jun 2006, 14:54:40

Postby WithAttitude » 10 Sep 2006, 04:12:42

gavie wrote:
sherudo wrote:en nog 1 ding, we lullen wel de hele tijd over graphics, kan ook intressant zijn.. Maar qua top titels/orginaliteit en gameplay is de dreamcast altijd #1 geweest, en daar gaat het uiteindelijk om ;)


Mee eens, en ik denk ook dat om die reden de PS3 zal falen, wie koopt nou zo'n duur kastje alleen voor de "geweldige" graphics.. het gaat toch om de games en om de gameplay..
Nou blijkbaar niet want anders was idd de Dreamcast wereldleider nummero uno geweest.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby blackdragon » 10 Sep 2006, 09:08:13

WithAttitude wrote:
gavie wrote:
sherudo wrote:en nog 1 ding, we lullen wel de hele tijd over graphics, kan ook intressant zijn.. Maar qua top titels/orginaliteit en gameplay is de dreamcast altijd #1 geweest, en daar gaat het uiteindelijk om ;)


Mee eens, en ik denk ook dat om die reden de PS3 zal falen, wie koopt nou zo'n duur kastje alleen voor de "geweldige" graphics.. het gaat toch om de games en om de gameplay..
Nou blijkbaar niet want anders was idd de Dreamcast wereldleider nummero uno geweest.


Ja maar dat de Dreamcast het niet heeft gered heeft ook andere reden WithAttitude.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby sherudo » 10 Sep 2006, 09:09:33

WithAttitude wrote:
gavie wrote:
sherudo wrote:en nog 1 ding, we lullen wel de hele tijd over graphics, kan ook intressant zijn.. Maar qua top titels/orginaliteit en gameplay is de dreamcast altijd #1 geweest, en daar gaat het uiteindelijk om ;)


Mee eens, en ik denk ook dat om die reden de PS3 zal falen, wie koopt nou zo'n duur kastje alleen voor de "geweldige" graphics.. het gaat toch om de games en om de gameplay..
Nou blijkbaar niet want anders was idd de Dreamcast wereldleider nummero uno geweest.


Sony heeft net even wat meer geld als sega, laten we dat niet vergeten (voor campagne enz). En EA support had sega bijvoorbeeld ook niet, dus er valt meteen 50% van de comerciele consument af.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Mier » 10 Sep 2006, 10:03:04

Mier wrote:misschien wel qua arcade games,daar was de dc gewoon superieur in,maar dat is niet voor het grote publiek.


sherudo wrote:Andere genre's zoals beat em ups/sport games/misc ala jet set radio/dance games/cam games etc kan de dreamcast echt wel alles laten zien wat de Ps2 nu doet.

Image

mier wrote:Als je dan ook nog eens het verschil ziet tussen shenmue 2 op de dc en op de xbox,dan zie je toch meteen dat de dc hem gewoon eigenlijk net niet trekt? Want op de xbox loopt ie wel soepel. :wink:
"

Hierbij heb ik het niet over de graphics,de game hapert,mensen verschijnen en verdwijnen in het niets een een shitload aan slowdown en is dus het teken dat de dc meer niet zou trekken.
Het feit dat gta er op de xbox beter uitziet dan op de ps2 heeft hier niks mee te maken.

sherudo wrote:Over yakuza, waarom niet? Hij is misschien wel superieur aan shenmue2 grafisch maar ik zie niet in waarom niet.


Ook dit lees je weer verkeerd!
Ik geef aan dat als de ps2 yakuza aankan,zou de ps2 ook vast wel shenmue 2 aankunnen.
Ik zeg niks over de dc die yakuza niet aan zou kunnen.

sherudo wrote:Maarja die hoort eigenlijk ook niet op de Ps2 thuis, absurde laadtijden! En de auto's lijken haast stil te staan hij trekt het haast niet.

Dan zou shenmue 2 ook niet op de dc thuishoren,die heeft dezelfde mankementen. :wink:

Overigens trekken arcade,sport,dance en cam games weinig kracht uit een console.
maar dat zijn niet de games waar een console op kan overleven,dus de dc zou het nu niet meer redden tussen de cube,ps2 en xbox.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby sherudo » 10 Sep 2006, 11:24:09

mier wrote:Als je dan ook nog eens het verschil ziet tussen shenmue 2 op de dc en op de xbox,dan zie je toch meteen dat de dc hem gewoon eigenlijk net niet trekt? Want op de xbox loopt ie wel soepel. :wink:
"

Hierbij heb ik het niet over de graphics,de game hapert,mensen verschijnen en verdwijnen in het niets een een shitload aan slowdown en is dus het teken dat de dc meer niet zou trekken.
Het feit dat gta er op de xbox beter uitziet dan op de ps2 heeft hier niks mee te maken.


Mier je spreekt jezelf tegen, dat zou ff lekker worden als ik niet de ps2 en xbox met elkaar mag gaan vergelijken :? . Ik doe precies wat jij doet, niets meer niet minder.

Volgens jouw redenering zou de ps2 dan niet meekunnen met de Xbox omdat de xbox wel games als GTA kan laten lopen zoals het HOORT. Dus met scherpe graphics, een fatsoenlijke drawing distance en geen 30sec laadtijden voor elke cutscene en 5min inlaadtijden. Dat noem ik niet 'soepel' lopen.

Anyway, ik vindt het gewoon bullshit redeneringen en waarom ik het terug doe mag god weten.

Mijn punt blijft staan, de dreamcast had nog gewoon meegekund. Op een aantal games na kan de dreamcast grafisch misschien niet mee met de Ps2 (gta/gt4/en nog een aantal race games). 90% van de ps2 games zie ik gewoon draaien op een dreamcast.

Overigens trekken arcade,sport,dance en cam games weinig kracht uit een console.
maar dat zijn niet de games waar een console op kan overleven,dus de dc zou het nu niet meer redden tussen de cube,ps2 en xbox.


Het verschil tussen ps2 en dc is niet zo groot als ps2/xbox. En zulke uitspraken kan je wel leuk doen, nogmaals met een groter budget had de dreamcast het misschien wel gered, en een van de andere niet. Je vergeet ook hoe goed sega's 1st party developers in de dreamcast periode waren en met wat voor orgineels ze steeds kwamen. Grafische games ala jet set radio waren ongekend, en is nog steeds een van de mooiste cell shaded games. Wie weet als de dreamcast er nog was waren er nog meer van dit soort games met andere grafische stijlen uitgekomen(REZ enz).
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby ManoRevolver » 10 Sep 2006, 11:30:45

Mier wrote:misschien wel qua arcade games,daar was de dc gewoon superieur in,maar dat is niet voor het grote publiek.


DC superieur tegenover de PS2 qua arcade games???
Serieus dude, laat me niet lachen :roll:.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby WithAttitude » 10 Sep 2006, 14:07:09

ManoRevolver wrote:
Mier wrote:misschien wel qua arcade games,daar was de dc gewoon superieur in,maar dat is niet voor het grote publiek.


DC superieur tegenover de PS2 qua arcade games???
Serieus dude, laat me niet lachen :roll:.
De eerste paar jaar wel hoor, de ps2 begon pas een beetje spellen te krijgen die echt de moeite waard waren nadat de Dreamcast het loodje heeft gelegd.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby 3style » 10 Sep 2006, 15:50:25

ManoRevolver wrote:
Mier wrote:misschien wel qua arcade games,daar was de dc gewoon superieur in,maar dat is niet voor het grote publiek.


DC superieur tegenover de PS2 qua arcade games???
Serieus dude, laat me niet lachen :roll:.


Welke definitie hanteer je met "arcade" game?

Welke gepoorte ps2 coin-operated arcade games waren er dan gedurende de DC periode? Ik ken in die periode alleen maar Time Crisis. De rest was dacht ik meestal Sega en het meeste gepoort op de Dreamcast.
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Postby Mier » 10 Sep 2006, 15:58:58

Ik leg me er maar bij neer,dat bedoelde ik nou met "de oogkleppen".
Je draait de boel om,het is niet "op een paar games na" dat de dc alles nog aan zou kunnen.
Op een paar games na kan de dc juist niks meer aan wat er nu op de markt verschijnt. :wink:

en nog even voor de duidelijkheid,ik heb het in geeneen van mijn posts over GRAPHICS!!!
ik heb het daar totaal niet over,er komen nog meer technische dingen bij een game kijken dan alleen de graphics waarbij de kracht van een console belangrijk is. :wink:

Shenmue 2 en sonic adventure 2 hebben echt het uiterste uit de dc getrokken,san andreas heeft ook echt het uiterste uit de ps2 getrokken,meer zit er ook niet meer in die ps2.
En de xbox,daar is iedereen gewoon keihard mee genaaid,die is nog lang niet ten volste benut,maar omdat microsoft zo nodig de eerste moest zijn met zijn buggy next-gen console,zit iedereen nu met een machine die nog makkelijk een jaar had meegekunt.
als de 360 nou ook backwards compatible was,dan was het een heel ander verhaal.

sherudo wrote:Mier je spreekt jezelf tegen, dat zou ff lekker worden als ik niet de ps2 en xbox met elkaar mag gaan vergelijken . Ik doe precies wat jij doet, niets meer niet minder.

Hier moet je toch bijna van huilen. :P
Ik vergelijk de dc niet met de ps2!!!!!!!
Ik vergelijk de dc met de ps2,cube EN xbox!
Je leest alles op de manier zoals je het wilt horen,maar lees nou eens goed.

En Mano,t'uurlijk is er nu veel meer arcade shit op de ps2.
Ik zei ook WAS! Was was was! WAAAAAAAAS!!!(schreeuw in oor),lees nou niet eens alleen wat je WILT lezen!
Je reactie komt daardoor een beetje lomp over,sorry dat ik het zeg.
Daarmee bedoelde ik de 2d fighters die er destijds waren,samba de amigo,dance games,daytona,f355 challenge en ga zo maar door.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group