Sony's Arrogantie.

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

-

Postby RMW » 05 Sep 2006, 13:19:22

-
Last edited by RMW on 29 Sep 2014, 17:11:53, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Ophyr » 05 Sep 2006, 16:06:22

Dat wetenschapsgedoe is wel leuk en aardig, maar ik wil m'n electriciteitsrekening niet zien als die cell een paar dagen heeft staan te knallen :lol:

Op zich wel tof dat je een gaming console ook voor wetenschappelijke doeleinden kan gebruiken :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Mirg » 05 Sep 2006, 16:17:26

Ophyr wrote:Op zich wel tof dat je een gaming console ook voor wetenschappelijke doeleinden kan gebruiken :)


Of is hij zo moeilijk te programmeren dat je wetenschapper moet zijn om er iets mee voor elkaar te krijgen? Hahahaha, flame. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Donny K. » 05 Sep 2006, 16:29:56

Het gaat mij ook niet zo zeer om de "arrongante" uitspraken . . . Ik weet dat ze dat allemaal doen. Het gaat mij om die geschiedvervalsing. Zij waren bij lange na niet de eerste met een cdrom speler en al helemaal niet de eersten die aan de slag gingen met 3d.

Voor de rest boeit het mij geen reet wat ze zeggen. Ze zeggen zo veel. Kunnen jullie je nog herinneren dat Sony zei dat de ps2 dankzij de "emotion" processor wel 1000 (!!) keer krachtiger en sneller zou zijn dan de psx en dat ze op grafisch gebied de Dreamcast zouden wegvagen?

Hoe vaak had ik in die periode van vrienden en winkeliers wel niet gehoord dat ik vooral geen Dreamcast moest kopen maar moest wachten op de ps2. We werden lekker gemaakt met Ridge racer 5 filmpjes waar de xbox360 u tegen kon zeggen. Dat was me wat toen dat ding eindelijk uitkwam. Wat een lachertje. Ridge racer 5 zag er in elk geval niet uit. Ik heb m'n ps2 fanboy vrienden wekenlang uitgelachen.

Wat ik hiervan geleerd heb? Luister nooit naar die mooie verhalen van de fabrikanten (of tijdschriften) Maar ga zelf op onderzoek uit. Neem al die "prachtige" verhalen met een zak zout en doe je eigen vergelijkingen. Ik heb toendertijd veel dc en ps2 games met elkaar vegeleken (crazy taxi, Rez, Dead or Alive 2 etc etc etc) en tot nu toe ben ik geen enkele game tegengekomen die er beter uitziet dan op de DC. Tel daar ook nog eens die eeuwige laadtijden en mem-card savetijden bij op (My goodness, eye toy wint) en zie daar mijn reden waarom ik nu nog steeds blij ben met m'n DC.

Ik heb uiteindelijk een paar maanden geleden toch een playstation 2 gekocht. Omdat Konami niet van plan was de nieuwere pop 'n music games en andere music 'n rythm games uit te brengen op de DC.

En dat brengt mij meteen weer bij Rice's punt. Het gaat niet om de console, maar om de games. En terwijl die ps2 fanboy vrienden van mij aan het wachten waren op hun ps2, speelde ik al fijn leuke Dreamcast games.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Mier » 09 Sep 2006, 08:48:46

Kijk,aan de ene kant klinkt het wat arrogant,maar ik vind dat ze toch wel een beetje gelijk hebben.

De dreamcast is voor ons segaliefhebbers een topconsole geweest,maar stiekum weten wij ook wel dat ie wereldwijd nooit echt heeft meegeteld.

in de periode voor de ps2 werd de dc nog steeds overheerst door de psx.
daarna door de ps2,die wel degelijk krachtiger is dan de dc (san andreas,ico,shadow op de dc? don't think so,shenmue had de ps2 makkelijk aangekunt,er zijn al zo veel games op de ps2 die shenmue qua kracht ver voorbij zijn).

Sommigen kunnen de dood van de dc nog steeds niet verwerken en doen daardoor uitspraken dat de dc krachtiger is dan de ps2 en soms zelfs dan de xbox.
Dan heb je natuurlijk oogkleppen op.
Je ziet duidelijk dat games als shenmue2 en headhunter het uiterste uit de dc hebben getrokken,ze liepen gewoon niet lekker meer,dus om dan te denken dat de dc de jaren daarna nog had aangekunt?
misschien wel qua arcade games,daar was de dc gewoon superieur in,maar dat is niet voor het grote publiek.

Zoals sommigen hier ook zeggen,het gaat om de games en niks anders.
of de ps3 krachtiger is dan de 360 doet er niet toe.
de ontwikkelaars kunnen nog niet eens het uiterste uit de 360 halen,laat staan uit een eventueel krachtigere ps3.

ik verwacht dat de games niets van elkaar zullen verschillen qua prestaties.
wel qua "het soort" games natuurlijk!

en daar gaat het om,het soort games,wat speel JIJ graag.
die console moet je kopen en niet de krachtigste.

En even over dat ventje die geen console mag omdat ze te duur zijn.
Dan adviseer je hem toch geen Wii???
Dan kan ie 1 game spelen omdat de games te duur zijn.

Beter adviseer je hem dan toch nog een cube,ps2,xbox afhankelijk van wat ie graag wilt spelen.
de consoles zijn goedkoop,veel platinum en budgettitels.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby blackdragon » 09 Sep 2006, 09:21:24

Beter adviseer je hem dan toch nog een cube,ps2,xbox afhankelijk van wat ie graag wilt spelen.
de consoles zijn goedkoop,veel platinum en budgettitels.


Inderdaad dat dacht ik ook, maar jah je weet hoe het is he ze willen met iedereen mee zijn vrienden krijgen/kopen een next-gen en dan wil hij niet achterblijven.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Sen » 09 Sep 2006, 11:13:39

Mier wrote:Kijk,aan de ene kant klinkt het wat arrogant,maar ik vind dat ze toch wel een beetje gelijk hebben.

De dreamcast is voor ons segaliefhebbers een topconsole geweest,maar stiekum weten wij ook wel dat ie wereldwijd nooit echt heeft meegeteld.

in de periode voor de ps2 werd de dc nog steeds overheerst door de psx.
daarna door de ps2,die wel degelijk krachtiger is dan de dc (san andreas,ico,shadow op de dc? don't think so,shenmue had de ps2 makkelijk aangekunt,er zijn al zo veel games op de ps2 die shenmue qua kracht ver voorbij zijn).

Sommigen kunnen de dood van de dc nog steeds niet verwerken en doen daardoor uitspraken dat de dc krachtiger is dan de ps2 en soms zelfs dan de xbox.
Dan heb je natuurlijk oogkleppen op.
Je ziet duidelijk dat games als shenmue2 en headhunter het uiterste uit de dc hebben getrokken,ze liepen gewoon niet lekker meer,dus om dan te denken dat de dc de jaren daarna nog had aangekunt?
misschien wel qua arcade games,daar was de dc gewoon superieur in,maar dat is niet voor het grote publiek.


Ik ben het meer met Donny eens dan met jou> ik denk niet dat ik oogkleppen op heb als ik nu zeg dat ik denk dat de DC nagenoeg dezelfde mogelijkheden heeft als de PS2. Ik denk ook niet dat headhunter bijv. de max is, het spel heeft wat problemen omdat het snel is afgemaakt en niet geoptimaliseerd is daardoor. DC vind ik vaak fijner door de betere AA en kortere laadtijden. PS2 heeft daarentegen veel unieke games die ik echt niet heb willen missen.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby sherudo » 09 Sep 2006, 11:35:21

We zullen nooit weten waartoe de dreamcast in zijn laatste generatie toe in staat was helaas... Ik denk zelf dat er nog meer in zat, en laten we eerlijk zijn shenmue 2 de 2K series kunnen nog steeds mee met deze generatie ps2 games. Als je terug in de geschiedenis gaat aan het eind van de dreamcast in 01 had op grafisch vlak de Dreamcast meer te bieden dan de ps2(en qua spel aanbod ook, topper na topper). Waren mooie tijden :D

edit: lees nu pas RMW zijn post, post bijna hetzelfde :shock:
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby Mier » 09 Sep 2006, 15:52:20

De dc HEEFT niet de mogelijkheden die de ps2 heeft,snap dat nou eens!
Shenmue 2 was het uiterste wat ze nog uit de dc konden trekken,en zelfs die game kon de dc bijna niet aan.

Zoals ik al zei,er zijn genoeg games op de ps2 die qua prestaties al ver voorbij shenmue 2 zijn.

Je vergelijkt laatste generatie dc games met 1e generatie ps2 games,dat kan helemaal niet,de ps2 was toen nog maar aan het opstarten,de games waren net opgepoetste psx games die toen uitkwamen.

Een game als shadow of the colossus of gta san andreas had de dc nooit,maar dan ook nooit ofte nimmer aangekunt,NOOIT!
Ook is Yakuza al net zo'n grote stad als die je in shenmue tegenkomt,de mensen reageren nog meer op je,en je kan (zo kan je lezen in het yakuza topic) vrijwel dezelfde dingen.
Hij oogt ook nog eens beter dus een shenmue 2 zou de ps2 echt wel trekken.
Misschien niet op het moment toen de game uitkwam,maar toen stond de ps2 nog in zijn kinderschoenen.

Als je dan ook nog eens het verschil ziet tussen shenmue 2 op de dc en op de xbox,dan zie je toch meteen dat de dc hem gewoon eigenlijk net niet trekt? Want op de xbox loopt ie wel soepel. :wink:

We weten dus wel waar de laatste generatie dc games toe in staat waren,want meer dan de kracht dat ie nog had voor shenmue 2,zat er niet meer in het beestje.
Laat staan kracht om games als nfsu,gt4,shadow of god of war te draaien.

De dc was toen een superieure console,ook toen de ps2 net op de markt kwam.
Maar nu had de dc echt niet meer meegekunt.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby WithAttitude » 09 Sep 2006, 16:38:32

Dat verhaal van die wtenschappers die Cell chips gaan gebruiken is wel bullshit natuurlijk. Precies dezelfde verhalen gingen ook rond toen de ps2 uit kwam, en dat zelfs Saddam Hussein hem ging gebruiken omdat hij zo sterk was als een supercomputer maar goedkoper dan een pc om raketten te lanceren e.d.

En nu hoor je precies hetzelfde, Sony moet eens leren dat ze niet te grote praatjes vooraf op moeten hangen want ze kunenn het nooit waarmaken en hebben het nooit waargemaakt.

Ik weet nog toen de ps2 uitkwam en ik hem in een winkel zag met Tekken Tag Tournament erop en ik dacht gewoon dat ik naar een psx spel aan het kijken was terwijl de Dreamcast toendertijd Soul Calibur draaide.

Bij Sony heb ik geen hoge verwachtingen meer het is nu gewoon 'eerst zien dan geloven.'
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby RinusMaximus » 09 Sep 2006, 17:48:11

WithAttitude wrote:Dat verhaal van die wtenschappers die Cell chips gaan gebruiken is wel bullshit natuurlijk. Precies dezelfde verhalen gingen ook rond toen de ps2 uit kwam, en dat zelfs Saddam Hussein hem ging gebruiken omdat hij zo sterk was als een supercomputer maar goedkoper dan een pc om raketten te lanceren e.d.


Dat zijn geen verhalen van sony. Maar goed geloof wat je geloven wil.

WithAttitude wrote:En nu hoor je precies hetzelfde, Sony moet eens leren dat ze niet te grote praatjes vooraf op moeten hangen want ze kunenn het nooit waarmaken en hebben het nooit waargemaakt.


Als jij marktleider worden het niet waarmaken wilt noemen heb je wel een heel apart beeld van de werkelijkheid.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby WithAttitude » 09 Sep 2006, 18:00:48

RinusMaximus wrote:
WithAttitude wrote:Dat verhaal van die wtenschappers die Cell chips gaan gebruiken is wel bullshit natuurlijk. Precies dezelfde verhalen gingen ook rond toen de ps2 uit kwam, en dat zelfs Saddam Hussein hem ging gebruiken omdat hij zo sterk was als een supercomputer maar goedkoper dan een pc om raketten te lanceren e.d.


Dat zijn geen verhalen van sony. Maar goed geloof wat je geloven wil.

WithAttitude wrote:En nu hoor je precies hetzelfde, Sony moet eens leren dat ze niet te grote praatjes vooraf op moeten hangen want ze kunenn het nooit waarmaken en hebben het nooit waargemaakt.


Als jij marktleider worden het niet waarmaken wilt noemen heb je wel een heel apart beeld van de werkelijkheid.
Ze maken het misschien wel waar in kwantiteit maar niet in kwaliteit. Als ik een console koop boeit het me niet hoeveel andere mensen hem ook kopen, ik koop alleen wat mij bevalt ongeacht het commerciele succes.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby RinusMaximus » 09 Sep 2006, 18:05:54

WithAttitude wrote:Ze maken het misschien wel waar in kwantiteit maar niet in kwaliteit. Als ik een console koop boeit het me niet hoeveel andere mensen hem ook kopen, ik koop alleen wat mij bevalt ongeacht het commerciele succes.


Dan moet je zeggen dat ze het voor jou niet waar maken, want jij hebt dan blijkbaar een aparte smaak.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Mier » 09 Sep 2006, 18:06:10

WithAttitude wrote:
Ik weet nog toen de ps2 uitkwam en ik hem in een winkel zag met Tekken Tag Tournament erop en ik dacht gewoon dat ik naar een psx spel aan het kijken was terwijl de Dreamcast toendertijd Soul Calibur draaide.


ook een eerste generatie ps2 game. :wink:

Toen ik sega rally voor het eerst op de dc zag dacht ik ook: hmmm,crappy game.
Resident evil:code Veronica heeft me over de streep getrokken.

Bij de ps2 heeft ssx me destijds over de streep getrokken,bij de xbox was het jsrf,wat nog steeds de enige game is waar ik de xbox voor heb staan.

ik heb de xbox echt de kans gegeven,ik heb echt veel geprobeert,heb zelfs halo 1 en 2 liggen,forza,en heb best een tijd pgr2 gespeeld,maar er zijn gewoon geen games voor mij op die console. :(
ik heb hem wel gebruikt voor de multiplatform games zoals de prince of persia reeks,omdat die gewoon wat mooier ogen dan op de ps2.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby WithAttitude » 09 Sep 2006, 18:41:42

RinusMaximus wrote:
WithAttitude wrote:Ze maken het misschien wel waar in kwantiteit maar niet in kwaliteit. Als ik een console koop boeit het me niet hoeveel andere mensen hem ook kopen, ik koop alleen wat mij bevalt ongeacht het commerciele succes.


Dan moet je zeggen dat ze het voor jou niet waar maken, want jij hebt dan blijkbaar een aparte smaak.
Ik had het over de graphics en de power. Inmiddels sinds de laatste jaren heeft de ps2 wel genoeg games voor mij waar ik hem graag voor wil hebben. Het zijn alleen over het algemeen wel games die het niet van de graphics moeten hebben of gewoon 2D zijn.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group