Yakuza!

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Mier » 20 Aug 2006, 19:28:57

oh my! mark hamill,kan het nog erger?
en eliza dushku (faith,buffy the vampire slayer).

ik hoop dat je kan kiezen tussen japanse en engelse stemmen,maar dat zal denk ik niet kunnen. :?
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Loempiavreter » 20 Aug 2006, 21:40:40

Mier wrote:oh my! mark hamill,kan het nog erger?
en eliza dushku (faith,buffy the vampire slayer).

ik hoop dat je kan kiezen tussen japanse en engelse stemmen,maar dat zal denk ik niet kunnen. :?


Mark Hamill was anders wel geniaal als "The Joker" in de orginele Batman Tekenfilm.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby BDT » 06 Sep 2006, 11:23:12

Review op IGN:


Closing Comments
Yakuza tells a good story. Not only that, it backs it up with a satisfying combat system and one of the most atmospheric gameworlds so far this year. It takes something as traditional as third person brawling and blends it with a lengthy adventure filled with interesting characters, side-quests and a great sense of style. Fighting can get tedious at times, but furthering the story and uncovering the city's secrets make it worth the effort.


Cijfer: 8,2

http://ps2.ign.com/articles/730/730453p1.html

Zelf ga ik hem ook spelen en de review komt op servicegames.nl

Ik heb zin in deze game!
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Mier » 08 Sep 2006, 23:10:43

Nou,de eerste 2 uur van de us versie heb ik er op zitten.

Mijn ervaring: het lijkt totaal niet op shenmue(tot nu toe),ik weet niet waar ze die vergelijkingen vandaan hebben.
Waarschijnlijk na aanleiding van de screenshots waarin je hem in de winkel ziet staan.
Het enige waar de winkels voor dienen is om eten te kopen om je stamina weer aan te vullen.

Ik heb er wel al wat nieuwe moves bij gekregen.
Door te vechten bouw je experience points op waarmee je bepaalde eigenschappen van jezelf kunt upgraden(beetje rpg stijl),daarbij krijg je ook vaak nieuwe moves.

Maar waar de game dus om draait is vechten,cutscenes en nog eens vechten.

Wat ik leuk gedaan vind,is dat alle mensen in de stad op je reageren,ze springen opzij,of wanneer je geluk hebt,beginnen ze een gevecht met je.
Je ziet ook constant textballonnetjes boven voorbijgangers met daarin textjes wat ze denken,maar het is dus ook niet zo dat je zoals in shenmue iedereen aan kan spreken.

De stad oogt tot nu toe groot,maar ik heb wel erg vaak dat ik door de game weer terug word geroepen omdat ik een bepaald gebied (nog?) niet in kan.
Ik hoop dat er later in spel wel wat meer in de winkels en andere gebouwen te doen is,zodat ik dan wel weer een beetje dat shenmue gevoel krijg.

Maar het gevoel wat ik tot nu toe heb bij de game is "wel ok".
Nog geen ps2 topper,maar misschien gaat dat veranderen als ik wat verder ben in de game.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby gerrit jan » 09 Sep 2006, 10:32:59

heb nu 10 uur gespeeld en het spel is gewoonweg het beste sega spel sinds shenmue 2, het lijkt er ook redelijk veel op, je hebt random battles net als shenmue, veel cutscnes, een geweldig verhaal, je kan in veel gebouwen zoals arcades(geen games spelen, klote!!) restaurants, honkbaldinges etc.

een hele hoop minigames en sidequests om geld te verdienen om in een hostess bar ofzo te verspelen aan meisjes(zal wel japans zijn :L) of wapens te kopen. je leert gedurende het spel een hoop nieuwe moves zoals in shenmue. de sfeer van het hele spel is ook ronduit geweldig. het spel is zeker niet zo goed als shenmue (2) maar ik gefe het zeker een 9, ik had er niet veel van verwacht maar ben enorm verrast, speel het sinds gisteravond vrijwel non-stop

edit: verder is het spel ook zoals shenmue echt f.r.e.e ik zit in chapter 6 maar daar ben ik al bijna 4 uur mee bezig door dat ik allerlei andere dingen aan het doen ben
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby Mier » 09 Sep 2006, 14:46:38

ok,ik moet dus gewoon verder spelen?

vind jij alleen niet dat het "fuck" gehalte een beetje overdreven hoog ligt?
lijkt wel of sega er trots op is dat ze een game hebben gemaakt waar in gescholden wordt,en daarom maar meteen 1 miljoen keer fuck in de dialogen hebben verwerkt.

snel weer verder spelen. 8)
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby gerrit jan » 09 Sep 2006, 20:58:09

tja schijnt dat in het japans erg veel gescholden wordt, maar dat valt moelijk te vertalen, net als in het nederlands klootzak, kankerlijer of teringhoer, probeer dat maar eens pakkend te vertalen. had gewoon liever japanse stemmen gehad.
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby BDT » 09 Sep 2006, 23:15:12

de pal versie is toch nog niet uit?

de 15e pas officieeel
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Sen » 10 Sep 2006, 08:15:16

Ja volgens mij ook. Zal in de loop van de week wel beschikbaar komen.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Fonzi » 11 Sep 2006, 12:32:59

Tja, het zijn de gamers en websites die de vergelijking met Shenmue steeds maakten. Sega heeft dat zelf nooit gedaan. Het geeft natuurlijk aan hoe veel enthousiasme er nog steeds is voor Shenmue.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby CRXFREAK » 13 Sep 2006, 07:13:40

Als ik het correct heb dan komt Yakuza vandaag in de schappen, de website van dimensionplus heeft de datum ook verschoven naar 13 sept. En bij Play.com is hij in stock... Verder is importeren (naar alle waarschijnlijkheid) niet nodig omdat hij 60hz ondersteund... nu alleen nog kijken of er progressive scan uit te forceren is.
User avatar
CRXFREAK
 
Posts: 304
Joined: 03 May 2004, 14:42:31

Postby BDT » 13 Sep 2006, 09:42:11

ik heb hem op NTSC setting(zo noemt de game het) op een LCD met een S-Video aansluiting.

Ziet er echt nog goed uit. Meestal vind ik PS2 games er brak uitzien op mijn LCD scherm, maar Yakuza ziet er goed uit voor een PS2 game.

Vandaag goed spelen, want gisteren was ik te laat thuis om lang te spelen. Heb nu een kwartier ofzo gespeeld.

Ik ben benieuwd!
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Fonzi » 13 Sep 2006, 10:03:56

Fuck, is Yakuza nu al uit. Damn, straks naar de winkel. Kan niet wachten!
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby F-zero » 13 Sep 2006, 19:46:41

Jammer dat die game zo lang op zich liet wachten. Ik volgde em al sinds vorig jaar en nu heb ik al een tijdje geen Ps2 meer. Het spel kreeg in het begin extreem hoge cijfers, maar nu ie gelokaliseerd is zijn het toch wat lagere scores dan ik had verwacht.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby CRXFREAK » 14 Sep 2006, 07:48:16

Moet zeggen, heb de game gisteravond flink gespeeld, absoluut de moeite waard... Graphics vind ik wel "ok" verder typische sega game lekker verslavend. Wat de reviews betreft (met name de USA sites dan), ik denk dat die gasten zich blindstaren op de next gen consoles, en niet echt meer met de volle 100% de current gen games reviewen, ik heb gelezen op sites dat ze de storyline niet boeiend vinden, ik vind de storyline juist goed. Tis maar net wat je interesseerd. Als deze game 3 jaar geleden uit was gekomen waren de recencies veel hoger geweest en zou er alleen nog maar commentaar gegeven kunnen worden op de voice over :lol:
User avatar
CRXFREAK
 
Posts: 304
Joined: 03 May 2004, 14:42:31

PreviousNext

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group