Aziatisch Vs. Japans

Discussieer hier over de PlayStation van Sony. De consoles beschikken over een gigantische lijst games. Zowel SEGA games voor de console als andere games kunnen besproken worden.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Aziatisch Vs. Japans

Postby Steven » 23 Mar 2005, 16:18:58

Hallo!
Op sites als Lik-Sang en dergelijke staan er vaak twee (of meer) verschillende versies van een game. Maar wat mij opviel is dat er zowel Japanse versies, als Aziatische (Asian) versies verkrijgbaar zijn. Wat is nou precies het verschil? Is de Aziatische versie soms Engelstalig, en de Japanse, uiteraard, Japans?

Zou namelijk relax zijn als de Aziatische games gewoon Engels waren, die zijn lekker goedkoop
:wink:
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Postby KiWi » 23 Mar 2005, 23:32:53

JP heeft een hele hoge tax systeem. Duur om aan te schaffen, maar voor sommigen ook een bepaalde charme dat je dan de echte deal hebt.

Voor muziek heb je al jaren een JP edition en een overseas (of Asian) edition. JP edition is door de vele tax vaak veel duurder (soms tot wel een factor 2-3) dan een overseas edition. In wezen is de content hetzelfde voor JP en overseas producten, met misschien heel soms een paar wijzigingen (veelal in het voordeel van de JP uitgave).

Enkele andere dingen die bij de Overseas soms wel zijn, bestaan uit extra uitleg in het Engels (voornamelijk voor de Engelsen in HK), soms extra uitleg in het Chinees (omdat nog steeds een kwart van de wereldbevolking Chinees spreekt). DVD regio kan ook verschillen. JP editie zijn region 2 (hetzelfde wat wij hier gebruiken). Overseas zijn dan region 3 (South East Asia).

Bij games is dan vaak een mogelijke extra (maar niet per definitie) extra handleidingen met Engels. De in game menus zullen niet wezenlijk anders zijn. Ze kunnen wat Engels bevatten, maar dan was dit ook in het Japanse release het geval. De verpakking is vaak lichtjes anders. Bij JP releases zal op de achterkant alleen Japans staan, waar bij de Overseas editie vaak Engels staat.

Als het je om de game gaat, dan is Overseas een goede optie om wat geld uit te sparen. Voor complementisten zoals ik, is het vaak de duurdere JP versie proberen te scoren.
Image
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby arjen » 24 Mar 2005, 00:08:26

die regel gaat echter niet op met dvd's

het verschil in prijs weegt niet op tegen het verschil in kwaliteit.

een goed voorbeeld kun je hier zien:

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompar ... u-chou.htm

en zo is het met elke dvd. niet aleen japanse films maar ook die uit china of hollywood die een japanse release krijgen. ook niet alleen het beeld maar ook geluid welke vaak pcm (higher defenition) is.

de transfer is suprieur extra's wordt uitgegeven op een extra disc en niet op dezelfde disc zoals hier in nederland om zo een hoog mogelijke bitrate te halen.

eerst wist ik zelf niet beter maar tegenwoordig koop ik geen europese dvd's meer. want als je het eenmaal hebt gezien wil je niet meer terug.

ik weet niet hoe het zit met games. maar ik zal niet raar opkeieken of de kwaliteit van games ook niet lager is daar. zoaizo zal de verpaking en mediom zelf wel erg goedkoop zijn en aanvoelen van die games uit azia.

maarja zoizo zijn is de kwaliteit van een pal games hier ook een groot verschil met de kwaliteit van ntsc games in japan.

maar zelf haal ik alleen maar japanse dvd's en japanse cd's. ik koop dan leiver wat minder maar heb dan wel het maar wel het beste dat je kunt vinden. het is alleen jammer dat dit met games niet opgaat omdat er geen vertaling voor bestaat.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Postby AntiPasta » 24 Mar 2005, 20:32:37

Over het algemeen schijnen Asian releases crappy of soms zelfs papieren boekjes te hebben.
...the only cure is to load up on heinous chemicals and then drive like a bastard from Hollywood to Las Vegas...
AntiPasta
 
Posts: 277
Joined: 14 Jun 2003, 22:11:22
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 24 Mar 2005, 23:21:19

De cd's die ik op mijn trip in Maleisië heb gekocht bevatte echter de mooiste boekjes die ik ooit heb gezien.
Lijken wel een soort van geplastificeerd, extratje om het orgineel ipv een bootleg te kopen.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby BDT » 25 Mar 2005, 07:32:30

ik heb een asian ps2 ipv jap ps2.

in wezen is het een jap, alleen deze was goedkoper en draait gewoon op 220.

Verder heb ik bijv. winning eleven ook asian, omdat ik die boxart mooier vind.

Het is onzin dat er crap boekjes bijzitten, tis allemaal gewoon topquality stuff.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Steven » 25 Mar 2005, 15:10:50

Hm, er zit meestal dus geen Engels-functie in. Da's jammer, zou mooi zijn geweest. Zitten vaak leuke dingen bij zoals Unlimited Saga (asian version) €7,-
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Postby Vixion » 28 Mar 2005, 16:30:30

BDT wrote:ik heb een asian ps2 ipv jap ps2.

in wezen is het een jap, alleen deze was goedkoper en draait gewoon op 220.

Verder heb ik bijv. winning eleven ook asian, omdat ik die boxart mooier vind.

Het is onzin dat er crap boekjes bijzitten, tis allemaal gewoon topquality stuff.


Dat is vaak ook een van de dingen ja. Japan zit op 110v, en Hong Kong op 220v. Vaak bij importeren van consoles en electronica zit je dus met een HK en/of Asian versie beter dan met het importeren van een Japanse versie, omdat je dan ook nog step-down'en moet.

Er zijn veel verschillen. Ik doe 't voornamelijk (net zoals KiWi) voor de extra dat het uit Japan komt ^_^
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 28 Mar 2005, 16:51:44

Maar Asia games kan je dus ook gewoon op een Japanse PS2 spelen?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Vixion » 28 Mar 2005, 17:12:47

ManoRevolver wrote:Maar Asia games kan je dus ook gewoon op een Japanse PS2 spelen?


Yup, dat wel.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 28 Mar 2005, 17:26:48

Whew, aangezien ik deze week me Japanse PS2 binnen krijgt. 8)
Thanks.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Steven » 28 Mar 2005, 20:48:22

Kunnen jullie dan allemaal Japans lezen/spreken? Anders volg je toch totaal niks van de game. Zeker niet van een RPG :?
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Postby music_maniac1965 » 28 Mar 2005, 21:04:37

Steven wrote:Kunnen jullie dan allemaal Japans lezen/spreken? Anders volg je toch totaal niks van de game. Zeker niet van een RPG :?


ik neem aan dat stiekem de meeste text in de game toch engels zal zijn.

zelf heb ik diverse oudere japanse imports op mijn saturn. onder anderen outrun en power drift. de opties en andere text is gewoon in het engels. zelfs de credits lijst als je outrun uitspeelt met wie de game hebben gemaakt is in het engels.

want ik ken geen enkelel nederlander die japans kan lezen. dat zou wel heel knap zijn.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 28 Mar 2005, 21:18:07

Steven wrote:Kunnen jullie dan allemaal Japans lezen/spreken? Anders volg je toch totaal niks van de game. Zeker niet van een RPG :?


RPG's boeien mij persoonlijk toch geen ene fuck :D.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Steven » 29 Mar 2005, 11:22:53

ManoRevolver wrote:
Steven wrote:Kunnen jullie dan allemaal Japans lezen/spreken? Anders volg je toch totaal niks van de game. Zeker niet van een RPG :?


RPG's boeien mij persoonlijk toch geen ene fuck :D.

Shame on you :wink: (Na, ieder zijn ding)
Naja, ik had laatst Kingdom Hearts: Final Mix geïmporteerd in de hoop dat de menu's etc. Engels zouden zijn. Niet dus. Gelukkig was de voice-acting wel Engels, zodat ik het verhaal wel kon volgen :D
Steven
 
Posts: 551
Joined: 28 Sep 2004, 13:21:38
Location: Netherlands

Next

Return to 3. Sony PlayStation 2/3/4

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group