Mobile Game - Reviews

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Mobile Game - Reviews

Postby ricepuppet » 04 Aug 2005, 00:29:19

Hier kan je je review voor een Mobile game kwijt.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Xizor » 04 Aug 2005, 07:27:00

sticky gemaakt ;) goed initiatief btw (zag de ene post ook al staan)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby rrcplus » 05 Sep 2005, 14:09:29

nou kom op dan met die reviews! :P
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby ricepuppet » 09 Sep 2005, 11:37:41

rrcplus wrote:nou kom op dan met die reviews! :P


Ok.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby ricepuppet » 09 Sep 2005, 11:55:22

Titel: Ridge Racer
Platform: PSP
Type: Racing

------------------------ REVIEW ----------------------------------------------

Een van de betere launchgames voor de PSP, zal dit het spel zijn die meeste racefanaten of PSP bezitters aanschaffen. Waarom? Dat lees je hieronder.

Stoer doen

Deze game is DE game om stoer te doen bij je vrienden; alles ziet er strak uit; van de intro tot de graphics. Het is wonderbaarlijk wat voor graphics de PSP kan produceren. Van tijd tot tijd zal je zelfs vergeten dat je uberhaupt op een PSP aan het spelen bent! De game bestaat uit verschillende modussen die nogal krapjes zijn. Dit zal wel zijn vanwege de ruimte die de UMD schijf kan houden; de tracks zijn nogal beperkt, en worden om de zoveel tijd herhaald. Dit valt overigens nauwelijks op omdat de game de banen soms omgedraaid, of je met andere type auto's laat racen. Het wordt nog erger, als je, net als ik alle eerdere Ridge Racers hebt gespeeld en de ouwe banen herkend.

Simplistisch

Wat de game een beetje nekt, is dat deze erg simplistisch is. Na een weekje spelen (verdeeld in ong. 3 uur) heb ik het einde van de World Tour al bereikt. Nou ben ik nog lang niet klaar uiteraard (een Time Trial, Single Player mode zijn nog in het handbereik) maar dat de game zo makkelijk is, is voornamelijk de schuld van Namco om het op een simpele Arcade Racer te houden. Wat wil het nou; het driften is zo ongelooflijk onrealistisch en makkelijk gedaan, dat het bijna nooit fout kan gaan. Je blijft je snelheid behouden en kan zelfs meerdere kanten op driften, terwijl je auto heen en weer swiebert. Op den duur verlies je dus nooit snelheid, maar maak je wel de strakste bochten.
Daarbij is de A.I. van je tegenstanders wel enorm suf; deze zullen zich nooit stoten aan de rand van de weg, of zelfs afremmen. Opvallend is ook hoe de A.I. is opgebouwd; de posities tijdens de race geven aan hoe moeilijk een andere auto in te halen is. De auto die helemaal voorop rijdt, rijd dus het hardst van allemaal, terwijl nummer 12 als een opa gaat.

Een ander minpunt is de muziek. Deze bestaat uit geresampelde tracks van de oude Ridge Racer series. De enige track die in mijn ogen te doen was, was de 'Rotterdam Mega Mix', hoewel ik geen fan van techno ben, maar het wel een opzwepend gevoel geeft.

Als bonusje (en af en toe nog leuk om te spelen) is de mini game die in het spel zit verwerkt. Nou kan ik even niet op de naam komen van die game, maar mijn vriendin heeft deze lang gespeeld. Het zegt genoeg als je een vrouw geboeid kan houden aan een spelcomputer tegenwoordig...

Eindoordeel

Hoewel ik wel wat klachten over de game heb, is dit toch een van de belangrijkste spellen om te hebben voor je PSP. De graphics zetten een nieuwe standaard voor handhelds in het algemeen, de game zelf is opzwepend en laat zien hoe een blitse arcaderacer hoort te zijn.

+ > Graphics / Arcadegevoel / Muziek
- > Weinig muziek / Te makkelijk


-----------------------------------------------------------
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Juul » 17 Sep 2005, 17:27:18

Waar ik me nog het meest aan erger bij RR is dat je soms zo door de bochten 'begeleidt' wordt. Met name bij S-bochten is dat het geval. Ook al slide je de verkeerde kant op, op de een of andere manier lijkt het dan of je op rails zit en dan automatisch de goede kant in gedirigeerd wordt.

Dat arcade-gevoel vind ik op zich wel lekker, maar dat betekent nog niet dat ze je het er ook echt makkelijk(er) op moeten maken.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby ricepuppet » 17 Sep 2005, 20:37:52

Dat van die bochten klopt; ik heb er een hekel aan, en het slaat daarbij ook nog eens nergens op. Ik vind de game aardig makkelijk. Heel af en toe word ik net niet lead position, maar na de baan 1 a 2 keer gespeeld te hebben is dat zo weer opgelost.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby kevin » 08 Apr 2006, 13:30:30

Ik ben echt helemaal verliefd op RR voor de psp...
Alleen net wat rice zegt, tis niet erg moeilijk, en de nummer 1 rijdt echt altijd perfect, zeker bij de laatste tours.
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: Mobile Game - Reviews

Postby kevin » 10 May 2009, 10:28:14

ty nice review
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal


Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group