Gameboy micro

Lekker in de hand liggend en altijd fijn als reispartner. De Handhelds zijn handige apparaatjes om onderweg mee te spelen. Discussieer hier over de GBA, N-Gage, Nintendo DS, PSP, iPhone en de rest.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Evil_cloud » 27 May 2005, 21:54:25

rrcplus wrote:ik snap dit echt niet..waarom maken ze de DS niet gewoon goedkoper? daar kan je toch ook gba spellen mee spelen? :? en als ik een kleine GBA wil, koop ik wel een GBA SP, die past ook in mijn zak.. :P


Omdat de kostprijs momenteel geen prijsverlagingen toelaat?
Omdat er momenteel geen nood is aan een prijsverlaging?

GBA zal meer betaalbaar worden, en Nintendo wil er een gigantisch aantal van verkopen. Als ik hun jaarverslag juist heb gelezen willen ze tegen april 2006 50,5 miljoen GBA's/GBA SP's/GBA Micro's verkocht hebben (tijdens de periode van één jaar), en 12,5 miljoen Nintendo DS'en. Hiervoor zal de prijs toch tussen de 50 en 60 euro moeten gaan liggen...

Daartegenover staan maar 2,8 miljoen GameCubes... Misschien houden ze dat cijfer laag voor het geval dat LoZ een hit wordt en deze cijfers de hoogte injaagt, ver over de voorspelde cijfers?
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ricepuppet » 30 May 2005, 08:34:51

Clawhammer wrote:
ricepuppet wrote:Niks krijgt een redelijke prijs in het begin. Ik zag wel dat Intertoys een actie op de zwarte SP had; 50 euro! Ik twijfelde bijna om 'em te halen, ook al heb ik er geen fuck aan.

Serieus? Ik kan er nix over vinden in de folder


Tis me opgevallen dat verspreid over heel NL, verschillende zaken allemaal aan prijsverlagingen doen om hun shit te verkopen. De Intertoys waar dat was, was bij de Intertoys aan de Koopgoot / Lijnbaan in het centrum van Rotterdam. Waarschijnlijk zullen niet alle filialen zijn meegegaan met de actie. Zo ook als ik naar de Dixons ga in de ZwartJan Str. in Rotterdam - Noord; daar zijn ze echt de coolest, want ze verkopen echt alles wat los en vast zit voor een goedkope prijs (merchandise - wat eigenlijk niet te koop is, maar toch verkopen :D ) terwijl de andere Dixons echt gierige bastards zijn.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Evil_cloud » 30 May 2005, 16:59:58

Tweakers:

Nintendo overweegt mogelijk om de nieuwe GameBoy Micro, die werd gepresenteerd op E3, te gaan leveren met een mediaspeler. De nieuwe spelcomputer, in feite een ultrakleine GameBoy Advance SP, zou hiertoe gebundeld kunnen worden met de de Play-Yan adapter: een cartridge die de plaats inneemt van een normaal spel, ruimte biedt aan SD-geheugenkaarten, en gebruikers in staat stelt om MP3's of MPEG4-filmpjes af te spelen. Hoewel de Play-Yan in Azië momenteel al verkocht wordt voor $70, zou bundeling met de spelcomputer er mogelijk toe leiden dat de Micro directer kan concurreren met Sony's PSP, die immers ook ondersteuning biedt voor mediabestanden. Daarbij moet alleen opgemerkt worden dat het nog maar de vraag is in hoeverre films tot hun recht komen op het 2"-schermpje van de Micro.


Me dunkt zou het een domme zet zijn om Micro te bundelen met Play Yan.
Ze zouden véél beter Play Yan apart hier releasen, en MP3 playback in GBA Micro inbouwen (klein scherm voor mp3 interface, 256MB opslag of SD slotje, headphone).
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby kevin » 30 May 2005, 18:20:16

nah... om te concureren met psp zullen ze snel met een totaal nieuwe gameboy moeten komen die betere graphics heeft dan een psp lijkt me
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Evil_cloud » 30 May 2005, 18:43:11

kevin wrote:nah... om te concureren met psp zullen ze snel met een totaal nieuwe gameboy moeten komen die betere graphics heeft dan een psp lijkt me


De vraag is moeten ze wel concurreren op een dergelijke prijsklasse?

GBA 2 is al enkele jaren in development, in 2003 was de ontwerper nog onzeker over de richting waarmee hij opwilde (media e.d.). Als je kijkt naar hoe klein Revolution is, dan kan je ook wel een krachtige handheld verwachten. :)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby kevin » 30 May 2005, 18:49:49

zeker wel.... ben ook heel erg benieuwd waneer dat ding nou eens verschijnt :lol:
ws willen ze eerst de DS nog wat verkopen en straks als dat wat minder gaat de GBA2 in de strijd gooien.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby WithAttitude » 31 May 2005, 03:22:10

Media kijken op een postzegel formaar scherm, niet echt een functie om mee te concureren met een psp me dunkt.
Ik zie zowieso het nut voor de gebruiker niet van deze micro. Dit is milkie milkie in zijn puurste vorm.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby eYe-Ball » 31 May 2005, 11:27:58

Ik vind ie micro doper dan een SP! Ik denk ook niet dat het de bedoeling is te concurreren met de PSP (daar heeft de DS al een dagtaak aan :roll:), maar ik ga er vanuit dat ze met de Micro op de mensen mikken die geen PSP willen/kunnen betalen. En uitgekeken zijn op hun oude Advance/SP of uberhaupt nooit een GBA hebben gehad maar nu wel worden aangetrokken door het strakke Microtje(hopelijk ook de prijs :P). Een GBA ic vrdmme net een pak boter als je 'm in je broekzak steekt. Die Micro zou nog in je portemonee kunnen bwvs! ;);)


Als er nou ook nog een beetje goed geluid uit dat mp3-uitbreidinggeval, heb je al een luxe mp3 player.

En kijk nou eens naar de klassieke opa Game Boy, die is ook al in 4 versies verschenen voor de GBA kwam! Telkens om de markt lekker te houden. Eerst grijs met paarse knoppen, toen kleurtjes toegevoegd aan de cover, een kleinere pocket versie uitgebracht, de dan wel vernieuwende Game Boy Color en toen pas de GBA!! Dat was meer dan 10 jaar hoor!
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby kevin » 31 May 2005, 12:06:54

ik vind die micro echt wel een leuk ding hoor... meer voor de verzamelaars, weet nog niet ofk hem ga halen. maar vindum er wel erg strak utizien :lol:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Evil_cloud » 31 May 2005, 17:23:39

WithAttitude wrote:Media kijken op een postzegel formaar scherm, niet echt een functie om mee te concureren met een psp me dunkt.
Ik zie zowieso het nut voor de gebruiker niet van deze micro. Dit is milkie milkie in zijn puurste vorm.


Het is meer op een niche in de markt gericht dan het merendeel van het publiek hoor. Dit gaat denk ik niet de GBA SP vervangen... ;-)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby eYe-Ball » 31 May 2005, 18:44:18

In dat geval zal de SP flink goedkoper worden!! :D
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby ricepuppet » 31 May 2005, 21:48:50

eYe-Ball wrote:In dat geval zal de SP flink goedkoper worden!! :D


Hij kost al nieuw 50 ballen.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Fashion » 31 May 2005, 22:23:14

hm ik als echt nintendo freak kan hem toch niet laten liggen.....zucht! kost weer een hoop geld
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Postby Clawhammer » 03 Jun 2005, 07:45:30

ricepuppet wrote:
Clawhammer wrote:
ricepuppet wrote:Niks krijgt een redelijke prijs in het begin. Ik zag wel dat Intertoys een actie op de zwarte SP had; 50 euro! Ik twijfelde bijna om 'em te halen, ook al heb ik er geen fuck aan.

Serieus? Ik kan er nix over vinden in de folder


Tis me opgevallen dat verspreid over heel NL, verschillende zaken allemaal aan prijsverlagingen doen om hun shit te verkopen. De Intertoys waar dat was, was bij de Intertoys aan de Koopgoot / Lijnbaan in het centrum van Rotterdam. Waarschijnlijk zullen niet alle filialen zijn meegegaan met de actie. Zo ook als ik naar de Dixons ga in de ZwartJan Str. in Rotterdam - Noord; daar zijn ze echt de coolest, want ze verkopen echt alles wat los en vast zit voor een goedkope prijs (merchandise - wat eigenlijk niet te koop is, maar toch verkopen :D ) terwijl de andere Dixons echt gierige bastards zijn.

Ik heb een mailtje gestuurt naar intertoys en het bleek gewoon een eenmalige actie te zijn in een winkel van rotterdam omdat die winkel net geopend was. Dus hij is tot nu toe nog steeds voor €89 op zn goedkoopst :cry:
Clawhammer
 
Posts: 43
Joined: 05 Mar 2005, 23:48:24

Postby ricepuppet » 03 Jun 2005, 08:30:19

Nee dude!

Die winkel aan de Lijnbaan bestaat al bijna fucking 10 jaar! Ze lullen, ze willen je gewoon geen Gameboy verkopen! :D

Ze zijn wel de zaak aan het verbouwen en shit.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

PreviousNext

Return to 4. Mobile Gaming

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group