Toekomst Nintendo

Nintendo blijft nog steeds trouw aan zichzelf. Met nu ook Sega games op alle Nintendo platformen is Nintendo altijd nog een grote speler in de gamesindustrie

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Fonzi » 20 Nov 2004, 23:30:43

@Yoda: nee, ik baseer mijn \'informatie\' vooral op interviews die ik gelezen heb met Japanse ontwikkelaars.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby ReinieR » 20 Nov 2004, 23:34:38

ik denk dat nintendo wel trug gaat komen met de DS. ik heb (bijna) alleen nog maar goede reacties over de DS gehoord. ik hoop ook zeker niet dat met Nintendo het zelfde gebeurd als met Sega. maar ik geef wel toe dat het slecht gaat met Nintendo. ik hoop ook dat ze er weer boven op komen met de DS en met de nieuwe console (revolution).

we moeten het maar afwachten...
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Sen » 21 Nov 2004, 08:41:34

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Fonzi</i>
<br />@Yoda: nee, ik baseer mijn \'informatie\' vooral op interviews die ik gelezen heb met Japanse ontwikkelaars.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Jep ik ook, bijv. in het nieuwe xbox magzine(NL) staat een interview met ehm weet even de naam niet(schaam), de baas van amusement vision. Die heeft het bijv. over super monkeyball, \'het leek ons wel een spel dat goed zou liggen bij het nintendo publiek\' of iets dergelijks. Keer op keer lees je dergelijke dingen.

Ik snap trouwens niet waarom zoveel Sega fans zoveel symphatie hebben voor Nintendo, ik vind het totaal andere bedrijven die heel andere games maken.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Fonzi » 21 Nov 2004, 11:41:32

Amusement Vision\'s (dat nu officieel niet meer bestaat remember) is Nagoshi. Hij was o.a. één van de mensen die idd over de target audience sprak van de cube. Maar je moet zelfs die bronnen niet hebben om te zien wat het beleid van developers is voor de Cube, dat zie je aan wanneer je de line-up van third party developers op de verschillende console\'s gaat vergelijken.

@Sen: ik weet niet of ze nog wel bestaan die zgn \'Sega fans\'. Verder heb ik als gamer sympathie voor Nintendo omdat ze goede games maken, meer niet.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Yoda » 21 Nov 2004, 14:26:11

@fonzi: ik weet niet op hoeveel interviews je het baseerd maar dan zou het wel zo zijn. het is inderdaat ook wel te merken natuurlijk. zelfs capcom berngt ze ook allemaal nog weer naar de ps2. maar bovendien zie ik toch het liefts een voornamelijk first party console zoals ik boven eerst ook omschreef en ik ben er bijna zeker van dat dit het ook wordt. hardware zo inovatief als de ds en daardoor bijna alleen 1st party titles. dat zie ik het liefst gebeuren ookal is dit de stomste zet. ik wil juist geen kewle ninteno console het moet kiddy zijn. wat voor nut heeft het anders nog om meerdere consoles te kopen dan heb je alleen met een sony genoeg.

het enige waar ik echt niet op hoop is dat ze stoppen met hardware. nintendo kent hun hardware zo goed. ik zou niet eens durven indenken hoe slecht een nintendo game er uit zou rollen op een sony of ms console.

@sen: de vergelijking tussen nintendo en sega find ik niet zo raar eigenlijk hoor. bijde bedrijven hebben bijne dezelfde roots. en iedereen heeft het hier nu wel over een 1st party console welke de cube al volgens jullie blijkt te zijn. was het met de dreamcast anders dan? ik zie ook daar bijna alleen sega games. ja oke als je sega fan bent is dat niet erg. zelf ben ik nooit echt een segafan geweest ik houd niet van arcade maar wel van sega zijn adventures en rpg\'s. ik begrijp trauwens niet dat de segafans nog bestaan aangezien sega alles nu gewoon gebruikt en geen kwalitatief hoge games meer weet neer te zetten. de talenten gaan zelfs weg bij sega om hun eigen studio\'s te beginnen. naast arcade games is er gewoon niks meer en zelf heb ik op zowel de ngc, ps2 als xbox geen sega game gezien die ik wil spelen. ik had feel the magic wel geproordered. maar het is potverdorie sonic team. dus heeft het meteen al weer clipping problemen. zelfs daar zorgen ze voor technische problemen. sonic team heeft sinds de md al geen spel meer uitgebracht zonder problemen. hoe kan dat toch vraag ik mij af?
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby MakMan » 21 Nov 2004, 14:55:17

Dreamcast heeft toch zeker ook hulp gehad van diverse Japanse ontwikkelaars Yoda. Denk aan onder andere Soul Calibur, RE: Code Veronica, Dead or Alive 2 en Marvel vs. Capcom (2). Als Nintendo het voor elkaar kan krijgen om net als nu eigenlijk (Tales, Baten Kaitos, Soul Calibur 2, RE, VJ) een aantal grote titels van grote Japanse ontwikkelaars, al dan niet exclusief, uit kan laten komen op hun systeem, vind ik het persoonlijk niet erg dat ze daarnaast zelf met haar titels eigenlijk geheel alleen de console draagt. Maar de mindere episodes en langzaam dalende populariteit van de grote franchises lijken nu echt Nintendo te gaan nekken...
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby Fonzi » 21 Nov 2004, 16:34:44

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Yoda</i>
<br />hardware zo inovatief als de ds en daardoor bijna alleen 1st party titles. dat zie ik het liefst gebeuren ookal is dit de stomste zet.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Innovatief als hardware ja maar met een launchtitel als Mario64 DS is dit weer een rehash van een bestaande titel. Ik hoop echt op iets originelers.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">het enige waar ik echt niet op hoop is dat ze stoppen met hardware. nintendo kent hun hardware zo goed. ik zou niet eens durven indenken hoe slecht een nintendo game er uit zou rollen op een sony of ms console.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Dit is veel te voorbarig. Nintendo heeft altijd gezegd te stoppen met games te maken wanneer ze met hardware stoppen. Maar Nintendo staat er financieel nog steeds goed voor.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">de vergelijking tussen nintendo en sega find ik niet zo raar eigenlijk hoor. bijde bedrijven hebben bijne dezelfde roots.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik denk niet dat ik hiermee akkoord ga.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">ik begrijp trauwens niet dat de segafans nog bestaan aangezien sega alles nu gewoon gebruikt en geen kwalitatief hoge games meer weet neer te zetten.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ligt eraan over welke periode je spreekt. Het laatste jaar ? Dan ga ik met je akkoord. Sinds ze thirdparty zijn gegaan ? Nee, Sega heeft wel degelijk goede games uitgebracht sinds die periode.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">de talenten gaan zelfs weg bij sega om hun eigen studio\'s te beginnen. naast arcade games is er gewoon niks meer en zelf heb ik op zowel de ngc, ps2 als xbox geen sega game gezien die ik wil spelen.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Je hebt het over Mitzuguchi maar daar kan ik dit over zeggen: geloof niet alles wat er op het internet geschreven wordt en op welke wijze dit bericht door Sega naar buiten is gebracht. Sorry, meer mag ik er niet over zeggen.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"> sonic team heeft sinds de md al geen spel meer uitgebracht zonder problemen. hoe kan dat toch vraag ik mij af?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik denk ook niet dat ik daar mee akkoord ga. Op DC hebben ze wel degelijk een paar zeer straffe dingen laten zien. De laatste tijd is het idd zeer pover gesteld. Eén van de redenen is zeker dat Naka-san zich de laatste 2 jaar met vanalles en nog wat heeft moeten bezig houden binnen Sega behalve dan met games maken waardoor hij Sonic Team -tegen zijn zin in- heeft verwaarloosd. dit ten koste van de kwaliteit van de Sonic Team games.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Yoda » 21 Nov 2004, 17:30:54

ja mario 64 ds is inderdaat een grote misser. het tweede scherm wordt eigenlijk niet eens gebruikt en de controle met de stylus is zo een hell dat je het niet eens schijnt te willen gebruiken in deze game. maar daarom kan het wel komen. dat is ook net zo een voorbadige uitspraak natuurlijk als het niet hopen dat nintendo stopt met hardware.

wat sonic team betreft is er voor mij alleen nog maar samba wat alteid een goede game zal blijven voor mij maar als ik nu kijk dan ik pak gewoon nooit meer een sega game op omdat er zoveel in mijn ogen veel betere games uitkomen op welke console dan ook die er steeds weer boven sega uit steken. de enige manier waarop sega mij nog weer te pakken kan krijgen is met een echt vervolg op shenmue of wel echt hele orginele en inovative tietels. zoals zij bijna deden met feel the magic. zeker de title die de ds het beste showcased.

misshcien is het hard maar sega is gewoon een betere publisher dan developer tegenwoordig. en wat mij betreft stoppen ze met developen en is het alleen maar publishen. neem bijvoorbeeld from software. sega verdient het om te dromen om games als die van hun te mogen developen inplaats van alleen maar publishen. kijk alleen al naar de laatste e3. wat had sega eigenlijk? ipod ding idee? the matrix online? WTF!!!! dit is GEEN SEGA.

ze hadden al moeten stoppen gelijk wanneer ze met hardware stopten dan waren ze iniedergeval nog verdwenen met de gode herrinereing. datzelfde bedoel ik voor nintendo te zeggen. dat als al het hoop verloren is dat ze dan helemaal stoppen en niet alleen met de hardware.
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby Sen » 21 Nov 2004, 17:34:14

quote:ik begrijp trauwens niet dat de segafans nog bestaan aangezien sega alles nu gewoon gebruikt en geen kwalitatief hoge games meer weet neer te zetten.


Ik vind dat echt totale onzin!
Ik vind de Sega games na de Dreamcast periode nog steeds erg goed. Echt totaal niets mis mee, er komen er alleen veel te weinig. Enne tuurlijk zijn er nog wel Sega fans, ik ben er zelf 1 van.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby WithAttitude » 21 Nov 2004, 18:00:16

Hier nog een. Ze mogen misschien niet meer dezelfde kwaliteit demonstreren als back in the glory days maar Yoda is wel erg pessimistisch over Sega. Ik bedoel, ze hoeven van mij echt niet te stoppen met developpen, ze blijven gewoon de beste developer van allemaal.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Yoda » 21 Nov 2004, 18:35:05

misschien is het pessimistiesch maar ik ben dan ook niet iemand die zich te hoog bij de fanbase van 1 bepaalde developer begeeft. voor mij is elke developer even hoog en ik kijk alleen naar wat zij creeren en welke titels mij daarvan intereseren. ik koop niet een spel van een bepaalde developer omdat zijn naam op het doosje staat ik kijk alleen naar de content. en als ik jou was zal ik je eens afvragen of dit voor jou misshcien anders is. want tot mijn schik ontdek ik dat er gewoon tussen de ngc xbox en ps2 spellen in mijn kast geen een doosje is met het sega logo erop op otogi en otogi 2 van from software na.

de genres die mij vooral aanspreken zijn rpg\'s, adventures, srpg\'s en action adventures. hoe uitgebrijder vager en dieper het verhaal hoe beter. verhaal boven gameplay* daarnaast heb ik een interesse voor indie games* maakt niet uit welk genre. en volgens mij heeft sega echt al het andere laten vallen want binnen de eerder genoemde genres valt, de laatste jaren. alleen Shining Force: Resurrection of the Dark Dragon GBA, Skies of Arcadia NGC en Shenmue 2 XBOX zijn nog echt goede games die ik zelf ook leuk vind sinds zij third partie zijn gegaan, maar ik heb de orginelen al. misshcien dat de arcade en sport line van sega goed is doorgegeaan maar dat soort spellen speel ik nooit omdat ik mij er zelden mee vermaak. en volgens mij heeft sega de rest gewoon laten vallen. je kunt zegen dat sega arcade is maar vroeger was dat beslist niet zo. sega had ooit eens de beste rpg\'s, srpg\'s, action adventures en adventures op hun naam staan. deze naam is compleet verdwenen!

en sen ik hoor graag titls van jou welke ik dan zou moeten proberen want ik zie ze echt niks maar zou het dan graag proberen. of bedoel je soms al shining force ps2, shining tears ps2 maybe? oke veelbelovent helemaal na de tokyo gameshow 2004 beelden. maar deze zijn nog zo ver weg.
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby Fonzi » 21 Nov 2004, 18:57:01

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Yoda</i>
<br />ik koop niet een spel van een bepaalde developer omdat zijn naam op het doosje staat ik kijk alleen naar de content.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik ook, maar aangezien ik juist wel fan ben van de Sega arcadegames, komen er toch wel wat Sega games in m\'n collectie.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">de genres die mij vooral aanspreken zijn rpg\'s, adventures, srpg\'s en action adventures.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Idd, deze genres heeft Sega een tijdlang genegeerd. The Shining games zijn alvast terug een stap in de goede richting.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">je kunt zegen dat sega arcade is maar vroeger was dat beslist niet zo. sega had ooit eens de beste rpg\'s, srpg\'s, action adventures en adventures op hun naam staan. deze naam is compleet verdwenen!<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Spijtig dat ik dit moet zeggen, maar dit is idd wel waar.

Pessimistisch ben ik (alsnog) niet. Insidebronnen melden dat Sega volgend jaar met heel wat grote titels zullen afkomen. Alhoewel ik niet echt overtuigd ben van Sega Rally 2005, zou dit een voorbode moeten zijn van een sterk Sega jaar. Fingers crossed !
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby MakMan » 21 Nov 2004, 19:09:59

Als Sega nu eens besluit zich te richten op 1 platform (hint: GameCube [:)]), dan zie ik de kwaliteit wel weer omhoog gaan. Wanneer ze zoals nu verspreid bezig zijn over alle consoles/handhelds, wordt er nooit echt optimaal van de capaciteiten van een systeem gebruik gemaakt. Spellen als Shinobi, de Sonic-ports en vallen met name grafisch heel erg tegen. Als Sega zich nu beperkt tot een systeem, en daarvan de capaciteit volledig probeert te benutten met vervolgen op populaire games als Crazy Taxi, Sonic Adventure en Skies of Arcadia (!) zie ik nog hoop voor ze.
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Postby neogeobinh » 22 Nov 2004, 09:34:00

De visie van de reacties hier zijn toch eigenlijk maar gericht op de westerse (europa & amerika) games&console industrie? En jullie praten alsof nintendo dit hun enigste continenten zijn waarover ze zich inspannen. Vergeten jullie Japan zelf niet? Daar is xbox en microsoft flop spellen, allemaal te verwaarlozen. Westerse industrie heeft dat betreft echt een slechte smaak hierbij verwijs ik naar de top 100 game lijst van europa en amerika wie staan er bovenaan ja Electronice Arts en andere flop developers (ja niet allemaal). Ik bedoel maar Nintendo is grote naam in Japan tov de 2 westerse continenten.
neogeobinh
 
Posts: 135
Joined: 01 Mar 2004, 19:35:36

Postby Sen » 22 Nov 2004, 12:20:07

Ik ben het ook niet met MakMan eens, ik vind de huidige strategie prima. Zeker niet kiezen voor 1 console, lekker blijven spreiden.
Over het kopen omdat het Sega is idee: Dat vind ik wel ver gaan, dat doe ik niet, maar als een spel van Sega is zal ik er wel extra in verdiepen en eens goed kijken wat voor game het nou is. Ik weet ook dat ik van de stijl van de meeste Sega games houd, dus ik weet vaak van te voren dat ik goed zit met een boel Sega games.
Sega Rally 2005 ben ik ook totaal niet van overtuigd Fonzi, ik zie ze echt niet fatsoenlijk meer de concurentie aangaan met Colin McRae en consorten.

Yoda ik heb zat leuke Sega games gedaan op de Xbox en GC. Ik zal een aantal titels noemen die ik erg goed vind:
Crazy taxi 3
Shenmue 2
Sega GT 2002(Online)
Super monkeyball(1&2)
Beach spikers
Sonic heroes
House of the dead 3
NBA 2K3

misschien nog wel meer zelfs...
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

PreviousNext

Return to 2. Nintendo GameCube/Wii/Wii U

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group