De Max Payne titels werden om verschillende redenen enthousiast ontvangen, één van deze redenen was bullet time waarmee we onze kogels vertraagd afvuurden.
In gesprek met IGN laat art director Rob Nelson weten dat ontwikkelaar Rockstar Studios deze bullet time laat terugkeren, maar dan wel in een jasje die past bij de huidige tijd. Om het duidelijk te maken benoemt hij het vernieuwde bullet time als een choreografie van shooting en de manipulatie van tijd om de beste gunplay mogelijk te maken in een actiegame.
Met het gebruik van de RAGE engine en het Euphoria systeem reageert Max Payne nog beter op zijn omgeving. Zaken als zijn gewicht en het opvangen van de impact na een val spelen hierdoor een grotere rol, tegelijkertijd krijgen we als speler meer controle over hem bij het rennen en markeren van onze doelen.
Nelson geeft verder aan dat de kogels ieder een individueel model hebben, waardoor ze tevens een unieke impact hebben op de vijanden. De wapens zelf zijn hierbij eveneens zo accuraat mogelijk nagemaakt, waarbij de we de slider van het geweer bij iedere kogel terug zien glijden.
Met het bovenstaande leren we nog niet alles over bullet time, er zijn nog enkele features die de ontwikkelaar snel zal onthullen. Het doel is om uiteindelijk een verfijnd gevoel aan te brengen in een third-person shooter door een intense ervaring af te leveren. Of ze dit gaat lukken weten we vanaf mei 2012, dan moet de titel op de PC, PlayStation 3 en Xbox 360 verschijnen.
Debuut Trailer
http://www.youtube.com/watch?v=j8OpryJv ... r_embedded
Gameplay trailer
http://www.youtube.com/watch?v=qmvDaBuy ... r_embedded