Nieuwe Dashboard Update System Errors

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby RinusMaximus » 02 Nov 2006, 13:35:20

blackdragon wrote:Het is idd niet heel erg netjes, maar om er nou een groot probleem van te maken nee. Maar goed het is opgelost en hoop dat niet teveel mensen er last van hebben en zo te lezen niet echt heb niet veel mensen op site's kunnen vinden die deze probleem hebben ervaren.


Ik maak er geen groot probleem van, ik vind alleen wel dat Microsoft er een potje van maakt. Dit is het zoveelste probleem al met de Xbox en deze problemen waren makkelijk te voorkomen geweest.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Mirg » 02 Nov 2006, 13:45:00

RinusMaximus wrote:Ik maak er geen groot probleem van, ik vind alleen wel dat Microsoft er een potje van maakt. Dit is het zoveelste probleem al met de Xbox en deze problemen waren makkelijk te voorkomen geweest.


Heb jij zoveel ervaring met het wereldwijd patchen van honderdduizenden machines met afwijkende firmware-versies en hardware dan? "Makkelijk" is dan niet bepaald het woord dat me te binnen schiet, zeg maar. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 02 Nov 2006, 13:59:43

RinusMaximus wrote:
blackdragon wrote:Het is idd niet heel erg netjes, maar om er nou een groot probleem van te maken nee. Maar goed het is opgelost en hoop dat niet teveel mensen er last van hebben en zo te lezen niet echt heb niet veel mensen op site's kunnen vinden die deze probleem hebben ervaren.


Ik maak er geen groot probleem van, ik vind alleen wel dat Microsoft er een potje van maakt. Dit is het zoveelste probleem al met de Xbox en deze problemen waren makkelijk te voorkomen geweest.


Ach ja we zullen zien hoe goed Sony het doet :wink:
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby RinusMaximus » 02 Nov 2006, 14:03:45

Mirg wrote:
RinusMaximus wrote:Ik maak er geen groot probleem van, ik vind alleen wel dat Microsoft er een potje van maakt. Dit is het zoveelste probleem al met de Xbox en deze problemen waren makkelijk te voorkomen geweest.


Heb jij zoveel ervaring met het wereldwijd patchen van honderdduizenden machines met afwijkende firmware-versies en hardware dan? "Makkelijk" is dan niet bepaald het woord dat me te binnen schiet, zeg maar. ;]


Zoveel verschillende combinaties van hardware en firmware zullen er niet bestaan (de illegale firmwares niet meegerekend of course). Microsoft had deze combinaties gewoon goed kunnen testen, dat lijkt mij toch een makkelijke oplossing en dan waren deze problemen er niet geweest.

Het is niet alsof er je een klein foutje op je XBox krijgt... je XBox is meteen onbruikbaar.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby blackdragon » 02 Nov 2006, 14:07:57

RinusMaximus wrote:
Mirg wrote:
RinusMaximus wrote:Ik maak er geen groot probleem van, ik vind alleen wel dat Microsoft er een potje van maakt. Dit is het zoveelste probleem al met de Xbox en deze problemen waren makkelijk te voorkomen geweest.


Heb jij zoveel ervaring met het wereldwijd patchen van honderdduizenden machines met afwijkende firmware-versies en hardware dan? "Makkelijk" is dan niet bepaald het woord dat me te binnen schiet, zeg maar. ;]


Zoveel verschillende combinaties van hardware en firmware zullen er niet bestaan (de illegale firmwares niet meegerekend of course). Microsoft had deze combinaties gewoon goed kunnen testen, dat lijkt mij toch een makkelijke oplossing en dan waren deze problemen er niet geweest.

Het is niet alsof er je een klein foutje op je XBox krijgt... je XBox is meteen onbruikbaar.


Het zijn er maar een aantal dus hoe willen ze dat dan gaan testen? Er zijn ook 360's met dezelfde datum die het niet hadden, dus ja zou niet weten hoe ze dat dan hadden moeten doen. Die test die hun hebben gedaan werkte neem ik aan overal goed. En toen de update uitkwam, bleek toch dat er enkele waren die dus niet goed werkte. Dus waarschijnlijk zat er al iets niet goed met die 360's anders kan je niet verklaren dat de ene het wel goed deed na de update en een andere zelfde fabrieksdatum weer niet.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Appie » 02 Nov 2006, 14:43:14

RinusMaximus wrote:Het rare aan dit hele verhaal vind ik dat maar een beperkt aantal XBoxen hier last van heeft. Blijkbaar verschilt de hardware van XBoxen onderling, iets wat ik wel vreemd vind.

Had de oude Xbox niet 3 verschillende soorten DVD drives in z'n hele bestaan? Samsung, Thompson en Philips iirc? En de PSX had verschillende versies software, bijvoorbeeld de antieke PSX had een hele andere menu layout voor als er geen CD in zit dan de oudere generaties van de PSX en als ik me goed herinner waren latere versies ook "sneller". Je kon het geloof ik zelf ergens zien, versie 1.01 of zo voor de oude PSX en toen de PSX bijna dood was zaten ze al op versie 1.06 of zo.

Ik vind het dus niet zo gek dat de 360 ook nieuwe software/hardware heeft tov oudere generaties. Bevordert alleen maar de efficientie en productie kosten van het apperaat. Tenzij er een foutje doorheen komt, zoals nu.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby RinusMaximus » 02 Nov 2006, 14:46:24

Appie wrote:
RinusMaximus wrote:Het rare aan dit hele verhaal vind ik dat maar een beperkt aantal XBoxen hier last van heeft. Blijkbaar verschilt de hardware van XBoxen onderling, iets wat ik wel vreemd vind.

Had de oude Xbox niet 3 verschillende soorten DVD drives in z'n hele bestaan? Samsung, Thompson en Philips iirc? En de PSX had verschillende versies software, bijvoorbeeld de antieke PSX had een hele andere menu layout voor als er geen CD in zit dan de oudere generaties van de PSX en als ik me goed herinner waren latere versies ook "sneller". Je kon het geloof ik zelf ergens zien, versie 1.01 of zo voor de oude PSX en toen de PSX bijna dood was zaten ze al op versie 1.06 of zo.

Ik vind het dus niet zo gek dat de 360 ook nieuwe software/hardware heeft tov oudere generaties. Bevordert alleen maar de efficientie en productie kosten van het apperaat. Tenzij er een foutje doorheen komt, zoals nu.


Vind dat niet raar over een tijdsperiode van meerdere jaren, maar dat er na een jaar al hardware verschillen bestaan vind ik wel wat snel.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby blackdragon » 02 Nov 2006, 15:07:22

Dat heeft mede te maken met dat de eerste 360's niet goed waren.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Appie » 02 Nov 2006, 16:11:20

RinusMaximus wrote:Vind dat niet raar over een tijdsperiode van meerdere jaren, maar dat er na een jaar al hardware verschillen bestaan vind ik wel wat snel.

Nou wat betreft software van de PSX komt het neer op zo'n "update" elk jaar, zo'n 6 versies over een jaar of 7 dat de PSX Sony's main console was?

Xbox zo'n 4-5 jaar op de markt, 3 verschillende DVD drives? Kom je gemiddeld ook wel in de buurt van een jaartje per DVD drive.

Kan prolly nog wel betere voorbeelden vinden als ik me erin zou verdiepen. Enige wat ik zo snel zou kunnen bedenken is de PSP software die al kort na release een update kreeg en de Nintendo DS die ongeveer een jaar na release een "Lite" versie kreeg. Hoewel de DS Lite meer in de categorie valt van "direct zichtbare upgrade" van de hardware en niet zoals het gebruikelijk bij een console gaat: achter je rug om.

Dus ja, update binnen/rond een jaar na release van een console is snel, maar niet echt ongebruikelijk.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Previous

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group