by F-zero » 30 Oct 2006, 19:59:21
Bij MGS is het altijd zo lullig dat de fillmpjes kick ass zijn, maar de game gewoon weer lomp. Je personage kan houterig bukken of liggen, kruipen, een opstapje opklimmen, beetje rondlopen met een pistool met halfgare auto aim (schieten om hoekjes ging zelfs altijd mis) en een stilstaande first person.
MGS3 kwam dan met CQC.. whooooo.. dit stelde niets voor (ja, in die filmpjes!). Je kon je tegenstander wurgen, meeslepen of neergooien. Wurgen gaat altijd suf. Als je te kort wurgt rukt de tegenstander zich makkelijk los, bij te lang is ie dood. Het is geen SC waarin je alle tijd hebt om na te denken over wat je met je gegrepen vijand gaat doen, zonder dat je constant een knop in moet houden. Neergooien is ook zinloos, tegenstander staat weer op en roept alarm. Ook heel lomp was het iemand vasthouden en aimen tegelijk, vereist een heel irritante button combinatie om dit te kunnen doen.
Het had ook allemaal te maken met die domme birds eye camera. Hoe de fok kun je stealthy spelen met zo;n camera? Steeds FPS view switchen? Irritant. Ik heb trouwens het idee dat MGS2 en 3 helemaal niet meer zulke enorme kassuccessen waren.