[Gerucht] Metal Gear Solid 4 waarschijnlijk naar 360 :D

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Ophyr » 30 Oct 2006, 14:14:57

F-zero wrote:^ Is niet nodig, Xbox heeft heel slimme compressietechnieken. Oblivion is ook maar 5 gig, en AC word volgens Ubi identiek op beide systemen.


Als je bij Oblivion kijkt hoe 't is opgebouwd zie je wel vaker dezelfde stukken grot/dungeon of zelfs een identieke inn ;) Op zich niets mis mee, maar dat is meer 't hergebruiken van blokjes dan dat er echt iets gecomprimeerd is...

Op zich vind ik stiekem dat MGS ook op een PlayStation 'hoort' eigenlijk :)
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby RinusMaximus » 30 Oct 2006, 14:39:29

Ophyr wrote:
F-zero wrote:^ Is niet nodig, Xbox heeft heel slimme compressietechnieken. Oblivion is ook maar 5 gig, en AC word volgens Ubi identiek op beide systemen.


Als je bij Oblivion kijkt hoe 't is opgebouwd zie je wel vaker dezelfde stukken grot/dungeon of zelfs een identieke inn ;) Op zich niets mis mee, maar dat is meer 't hergebruiken van blokjes dan dat er echt iets gecomprimeerd is...

Op zich vind ik stiekem dat MGS ook op een PlayStation 'hoort' eigenlijk :)


Heb ook wel ergens gelezen dat de XBox wat slimme compressie technieken gebruikt, maar ik geloof niet dat die technieken zo goed zijn dat je een spel van 20 gig naar 9 gig kan brengen met dezelfde kwaliteit.

Als dat zo zou zijn dan had Sony dat ook wel ingebouwd... die gasten zijn ook niet gek natuurlijk.
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby Loempiavreter » 30 Oct 2006, 14:54:02

Ye de Metal Gear reeks koop ik niet omdat het suprieure gameplay heeft enzo maar om de characters en beetje het verhaal (1 van de weinige gameseries waar ik het verhaal van volg).
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby sherudo » 30 Oct 2006, 15:45:30

MGS1 op de psx vond ik super, de andere delen hebben me weinig kunnen boeien. De gameplay is zo achterhaald en lomp, op de psx had ik er geen moeite mee. Het verhaal en de personages blijven wel altijd erg intressant maar doordat de gameplay achterblijft vind ik het gewoon geen top serie meer. MGS4 heb ik op de voet gevolgd, indrukwekkende scenes weer maar de gameplay is (GVD) helaas weer het zelfde. Standaard animaties van de soldaten (precies zoals MGS2) eigenlijk is er niets veranderd. Laat MGS4 maar lekker PS3 exclusive zijn, houden ze tenminste nog een van hun franchises.. Vermaak me de laatste jaren uiterst goed met splintercell als vervanging van MGS. Dit is pas echte stealth! Splintercell is zo veel beter, splintercell maakt stealth bijna tot een kunst.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby F-zero » 30 Oct 2006, 19:59:21

Bij MGS is het altijd zo lullig dat de fillmpjes kick ass zijn, maar de game gewoon weer lomp. Je personage kan houterig bukken of liggen, kruipen, een opstapje opklimmen, beetje rondlopen met een pistool met halfgare auto aim (schieten om hoekjes ging zelfs altijd mis) en een stilstaande first person.

MGS3 kwam dan met CQC.. whooooo.. dit stelde niets voor (ja, in die filmpjes!). Je kon je tegenstander wurgen, meeslepen of neergooien. Wurgen gaat altijd suf. Als je te kort wurgt rukt de tegenstander zich makkelijk los, bij te lang is ie dood. Het is geen SC waarin je alle tijd hebt om na te denken over wat je met je gegrepen vijand gaat doen, zonder dat je constant een knop in moet houden. Neergooien is ook zinloos, tegenstander staat weer op en roept alarm. Ook heel lomp was het iemand vasthouden en aimen tegelijk, vereist een heel irritante button combinatie om dit te kunnen doen.

Het had ook allemaal te maken met die domme birds eye camera. Hoe de fok kun je stealthy spelen met zo;n camera? Steeds FPS view switchen? Irritant. Ik heb trouwens het idee dat MGS2 en 3 helemaal niet meer zulke enorme kassuccessen waren.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 30 Oct 2006, 21:22:27

Metal Gear en Splinter Cell vind ik dan weer niet te vergelijken.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ManoRevolver » 30 Oct 2006, 23:21:36

kevin wrote:
Lan Di wrote:
General Wong wrote:
Ophyr wrote:Volgens mij ben ik echt de enige persoon op de aarde die MGS niet leuk vind :P


Nee hoor.


same here, vond het verhaal wel leuk maar de besturing enorm kut, nee, geef mij maar splinter cell

yep, same... vond deeltje 1 op ps1 wel aardig, maar verder...nah...


+ 1
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Loempiavreter » 01 Nov 2006, 21:34:53

Ik vond de beste MG toch wel Metal Gear 2: Solid Snake, geniale bosses (het werd steeds minder in de 3d versies), moeilijker en het verhaal was best (aangezien de latere MG vaak heel veel ideeen uit dit deel weer kopieren)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby arjen1981 » 03 Nov 2006, 12:50:43

hij komt vast en zeker wel zou mij raar lijken als dat niet het geval zou zijn. substance is tenslotte ook een xbox titel. de vraag is alleen is het een half jaar later of een jaar later? en wil je zo lang wachten? ik niet lol.

daarnaast is de vraag hoeveel evloren gaat met het poorten naar de xbox 360. een hoop effecten die je in de ps3 versie ziet zullen op de xbox360 gewoon niet kunnen en niet zichtbaar zijn.

call of duty 3 op de ps3 is ook een stuk minder op de ps3 dan op de xbox 360. (grafisch gezien) lang leven multieplatform. wat ik wel weet is dat ik voor mgs4 zeker een ps3 aanschaf ^___^
User avatar
arjen1981
 
Posts: 447
Joined: 03 Nov 2006, 10:19:57

Postby F-zero » 03 Nov 2006, 17:58:00

Ik heb een gevoel dat Splinter Cell 5 toch weer verder gaat dan MGS4. Misschien niet in storytelling en personages, maar met de rest wel.

Chaos Theory was ook weer een stuk geavanceerder dan MGS3 bijvoorbeeld.

Ik heb sinds deel 3 MGS een beetje verlaten. Subsistence was erg cool, maar de huidige MGS3 had dat al lang moeten zijn (ik zeurde na MGS2 al om zo'n camera).

Ook denk ik dat Kojima dankzij deel 2's belachelijke plotwendingen de draad van de story een beetje kwijt is. De MGS4 story heeft echt heel veel plotholes van deel 2 te vullen. Vraag me af of men zit te wachten op de verklaring van de 'S3' alien lifeforms in de white house..
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 03 Nov 2006, 19:07:17

F-zero wrote:Ik heb een gevoel dat Splinter Cell 5 toch weer verder gaat dan MGS4. Misschien niet in storytelling en personages, maar met de rest wel.

Chaos Theory was ook weer een stuk geavanceerder dan MGS3 bijvoorbeeld.

Ik heb sinds deel 3 MGS een beetje verlaten. Subsistence was erg cool, maar de huidige MGS3 had dat al lang moeten zijn (ik zeurde na MGS2 al om zo'n camera).

Ook denk ik dat Kojima dankzij deel 2's belachelijke plotwendingen de draad van de story een beetje kwijt is. De MGS4 story heeft echt heel veel plotholes van deel 2 te vullen. Vraag me af of men zit te wachten op de verklaring van de 'S3' alien lifeforms in dhttp://www.segaforum.nl/index.php
Segaforum Forum Indexe white house..


Oke nou weet ik het wel.
Voor de sluipers onder ons, Splinter cell... Maar eigelijk daarom vind ik SC geen reet aan, veels te precies enzo.. Niet voor mij weg gelegd, geef mij maar een Film-like spel als Metal Gear.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Previous

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group