Oblivion!!

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Mirg » 23 Mar 2006, 21:18:54

Ik ga het weer lekker op m'n dooie gemak aanpakken. Ik ben bijna heel de dag de sewers in geweest, en nu ben ik naar Chorrol getrokken. Ik kreeg op GameFAQs de tip dat paarden in Bruma maar 500 goldpieces kosten. In Chorrol kosten ze 2500, maar ze zijn wel heel snel. Maarja, dat is echt al m'n geld op dit moment. ;]

Als je overigens nog een leuke plek vindt om eens naar toe te reizen, hoor ik dat graag. Chorrol is een beetje saai op dit moment, maar dat komt ook omdat het regent denk ik. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby twisted » 23 Mar 2006, 21:58:37

heb vandaag de collectors edition gehaald, omg, wat een spel!! @rice, het is ongeveer als morrowwind, alleen vraag ik me af wat je kut vond. Als je het vechten kut vond dan is dit spel vele malen beter geworden, niet meer van dat mis slaan enzo, dat was een groot min punt in morrowwind vond ik. Graphisch siet het er geweldig uit, vooral in oblivion wordt je dood gegooid met grapisch geweld. De 3rd person is ook een heel stuk beter dan in morrowwind. De rest is vrijwel hetzelfde, er lopen guards rond en je kan alles pakken wat je tegen komt. Groot plus punt ook is je kompas, heel handig. o ja, wat ook verbeterd is tenopzichte van morrowwind is het lopen, ging het eerst super langzaam loop je nu met een snelheid te vergelijken met een ut game. enige nadeel wat ik kan vinden is het laden en het laden van de landschappen, maar voor zo'n groot spel is dat goed te begrijpen. Ook maakt het paard rijden je reis tijd een stuk korter. Heb je geen paard, dan steel je er toch gewoon eentje, ff een paar mannetjes neer meppen, wordt je gearesteerd dan moet je gewoon ff ontsnappen op je paard en you're free to go. Als er een demo te downloaden is zal ik het zeker eens proberen. Bij de collectors edition zit ook een boek met de geschiedenis en het verhaal van spel spel. Ik weet niet of deze ook bij de gewone versie zit maar het boekje telt 109 blazijden dus ik moet toch echt maar een keer gaan lezen denk ik (bah)
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Xizor » 23 Mar 2006, 22:14:27

hmmm hoewel jullie allemaal enthousiast zijn,merk ik wel dat het geen game voor mij is....
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby twisted » 24 Mar 2006, 04:58:37

op gamespot is een gamemarathon geweest, een dude heeft dit spel 12 uur lang zitten spelen, dat kon je live volgen. Je kan een samenvatting van het filmpje downloaden (17 minuten). Je krijgt hier een betere indruk van het spel dan al die andere filmpjes.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Mirg » 24 Mar 2006, 06:43:13

Xizor wrote:hmmm hoewel jullie allemaal enthousiast zijn,merk ik wel dat het geen game voor mij is....


Dat geldt voor veel mensen denk ik. De Elder Scrolls serie is eigenlijk altijd al voor de liefhebber geweest. Morrowind zag er in de tijd dat het uitkwam ook ver bovengemiddeld uit. Veel mensen kochten het vanwege de screenshots, maar er waren er eigenlijk maar weinig die het een goed spel vonden. Veel Elder Scrolls fans (waaronder ik) waren trouwens ook best teleurgesteld omdat de voorganger van Morrowind (Daggerfall) veel uitgebreider was. En dan bedoel ik niet alleen de kaart. ;]

Oblivion is wat gameplay betreft echt een hele mooie compilatie van al het goede van de vorige drie Elder Scrolls delen. En dat is denk ik meteen waardoor er veel mensen teleurgesteld gaan zijn. Het schreeuwt Elder Scrolls. Fijn voor de fans, maar minder voor de mensen die liever iets meer gestuurd worden in hun RPG's of het tempo liever iets hoger hebben liggen in een spel.

(Op GameFAQs stond op het forum al een post van iemand die het helemaal niks vond en terug naar World of Warcraft ging.)
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby ricepuppet » 24 Mar 2006, 07:12:53

Het kan wel wat voor mij zijn, alleen waar ik me kapot aan ergerde in Morrowind was;

1. Slechte animaties van characters
2. Triest uiterlijk van je hoofdrolspeler en NPC's
3. Combat Systeem - wat een hel -
4. Camera VP in 3rd person - lelijk en onmogelijk -
5. Zomaar doelloos rondrennen?
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Sen » 24 Mar 2006, 07:51:39

ricepuppet wrote:Het kan wel wat voor mij zijn, alleen waar ik me kapot aan ergerde in Morrowind was;

1. Slechte animaties van characters
2. Triest uiterlijk van je hoofdrolspeler en NPC's
3. Combat Systeem - wat een hel -
4. Camera VP in 3rd person - lelijk en onmogelijk -
5. Zomaar doelloos rondrennen?


1. Animaties zijn een stuk beter, maar het blinkt er niet in uit. Al wil je grafische pracht moet je vooral kijken naar de mooie screens.

2. Uiterlijk is GEWELDIG, je kunt echt alles customizen, je bent even bezig, maar dan heb je ook wat.

3. Beetje het zelfde idee, maar nu veel en veel beter uitgewerkt, voelt een stuk natuurlijker aan.

4. 3rd person is mooier en iets beter speelbaar, maar come on, speel 1rst person al wil je het echt goed hebben.

5. Dat is inherent aan de serie, het is zoals het een echte roleplaying games betaamt open ended. De vrijheid is nou eenmaal super groot, daar houd je van of je kan er niet tegen...



En trouwens, Morrowind viel me in de eerste instantie ook tegen, Daggerfall heb ik altijd toffer gevonden.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Mirg » 24 Mar 2006, 09:37:35

Kut, m'n vriendin vind hem hartstikke gaaf. Nu moet ik steeds wachten omdat zij ook wil spelen. ;]

Ik: "Ieder een uur?"
Zij: "Twee uur!"
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby maartenoud » 24 Mar 2006, 13:09:15

@ Mirg:

deze game lijkt mij heel vet, maar ik zit toch te twijfelen. IK heb bv. Zelda OOT, en Final Fantasy 7 helemaal stuk gespeeld (wie niet :D) maar met wat voor spel kan ik TES verglijken?
FREE WILLEM
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Postby Sen » 24 Mar 2006, 13:35:49

Hmm eigenlijk geen zover ik weet behalve de eerdere elder scrolls titels...
Althans geen recente titels die ik zo weet.

Trouwens Mirg, gebeurt het jou ook vrij regelmatig dat hij crasht, terug naar de desktop? Ik heb het al 3x gehad in 2 dagen.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Bas_ » 24 Mar 2006, 16:14:13

Ik heb em al sinds woendsdag 8), en vind et echt een TOP game !
ik heb em op de pc, grafisch ziet het er goed oud, A.I. is Geweldig, en de gameplay blijft me boeien.

@Sen; crashen ? heb ik (nog) geen last van gehad.
User avatar
Bas_
 
Posts: 68
Joined: 10 Jul 2005, 10:54:19

Postby Mirg » 24 Mar 2006, 16:28:25

Ik heb hem op m'n 360, maar die draait het spel helemaal prima. Geen enkel probleem gehad, hoewel ik me wel voor kan stellen dat sommige mensen de laadtijden wat irritant vinden.

Maarten: Met Zelda is het eigenlijk niet echt goed te vergelijken. Met Final Fantasy in ieder geval absoluut niet. Wat spelwereld betreft zijn er wel overeenkomsten. Bij zowel Zelda als Final Fantasy heb je grote werelden waarin overal wel iets te vinden is. Bij Elder Scrolls spellen is dat alleen wel een factor 25 groter en meer. Overal zijn dungeons die je kunt bezoeken, en vrijwel allemaal zijn ze optioneel. Ik probeer al een paar dagen een spel te vinden waar het goed mee te vergelijken is, maar dat is er niet echt..
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby maartenoud » 24 Mar 2006, 16:45:09

nah ik ga de gok maar gewoon wagen en dit spel bestellen.... als ik het niks vind kan ik het altijd nog verkopen/ruilen
FREE WILLEM
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Postby Mirg » 24 Mar 2006, 16:54:20

Ken je ander niemand die het al wel heeft? Het is dat heel m'n weekend al is volgepland, anders mocht je zo langskomen om het even te proberen. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Sen » 24 Mar 2006, 21:40:46

Ik heb weer flink zitten spelen, maar DAMN wat is die hoofdquest moeilijk.

(zo min mogelijk spoilers)

Iemand al op het punt dat je het kasteel moet aanvallen in de brandende stad? Sheesh, ik moet echt hit and run tactieken toepassen met mijn level 6 thief.

Nog steeds vind ik het een uber tof spel, maar ik irriteer me steeds aan het gebrek aan verschillende skills. Al wil je een mage zijn dan kun je net zo goed met een dolk vechten als een zwaard, dat is toch psycho? En mijn dief kan net zo goed chain aan hebben als leather omdat het allebei light armor is geworden... weird...


Oja, afgezien van de crashes, (heb nu een vierde gehad) heb ik nog een bug, zodra er personages ontzichtbaar worden zie ik allerlei glitches in beeld! Dat is zeer irritant! Ik wil daar echt graag iets aan doen, maar weet niet echt wat, ik heb een grafische kaart die gewoon ondersteund wordt...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group