jippie, leuk topic dit. nou, hier komt mijn most wanted lijstje:
ps: met "instellingen" bedoel ik opties om de tijd aan te passen, en drukte op de wegen bijvoorbeeld, en hoeveel extra tijd je krijgt bij het overhouden van secondes bij een checkpoint)
> OutRun. (ja, alweer, maar dan met alle instellingen die ook in de mame versie zitten, en niet zoals in outrun 2 zit verstopt)
> Turbo OutRun. (ok, deze was ook op de amiga, megadrive, en misschien wel andere consoles, maar niet arcade perfect, en ook hier wil ik instellingen in hebben.)
> OutRunners. deze is nog nooit gereleased voor thuis, behalve een slechte megadrive versie. ik zou deze ook wel met instellingen willen hebben. want standaard is de game erg moeilijk. je mag je geen foutje permiteren..)
> OutRun Europa. (ik weet het, dit is geen arcade kast, maar toch vond ik de game wel leuk, en zou die willen zien in de echte outrun graphics. dus sprite scaler techniek
en ook weer de bekende instellingen
)
> afterburner. (vond ik stiekum toch een leuk spel. speel hem nog steeds op de yu suzuki volume 1 gameworks !)
> galaxy force. (ook nog nooit een perfecte console versie gezien. vond dit altijd een groots schietspel. ook hier weer instellingen plz
)
> super hang on. (er waren hier wel redelijk goede conversies van, vooral de amiga versie veraste mij erg, maar deze is ook welkom op de 360. en vanaf nu zeg ik het niet meer van die instellingen, want die moeten er sowieso in
)
> dynamite dux. (hahaha, wat een grappig loop een schiet spelletje was dit. en nog met eenden in de hoofdrol ook. sega had weer coole graphics verzonnen bij deze game. en het verhaal was lol ook.)
> ik weet niet hoe dat spel heet, maar het was een sort van operation wolf kloon. het beeld draaide alle kanten op, en de graphics style was weer met grote sprite scaler truuks, net zoals galaxy force. je schoot geloof ik met een pistool (of was het nu een geweer ?) er was een amiga versie, maar die was kaal, lelijk, en miste totaal dat gevoel wat de arcade versie je gaf.)
> thunder force. (althans, ik denk dat hij zo heet. het is een helicopter schietspel met zowel topdown view als 3D scrolling view. ook hier weer sprite scaler techniek !)
> ghosts 'n goblins. (super spel, en met opties om het wat dragelijker te maken is het helemaal genieten. de commodore 64 versie kon ik uit spelen. die versie op de xbox met capcom classics weer niet (darn, wat moeilijk !)
> ghouls and ghosts. (super vervolg die je 2x door moest lopen om te kunnen uitspelen ! en dan moest je de 2e rit nog zorgen dat je een gouden harnas droeg, en dan een kist opent, zodat je van een of andere fee het wapen kreeg waarmee je loki kon vernietigen ! de megadrive versie heb ik uitgespeeld. wat een super game is dit. die versie op capcom classics is daarintegen weer rete moeilijk ! dus ..... oh, laat maar
)
> commando. (jep, weer geen sega spel, maar ook capcom had super classics ! op de commodore 64 speelde ik hem uit, en voor de capcom classics op de xbox, zie spel hierboven
)
> alle arcade shinoby spellen !. (wat een super spellen waren dit. ook op de megadrive waren coole shinoby spellen. die 3D versies deden mij een heel stuk minder dan de sfeervolle 2D versies.)
nou, dit is wat mij nu zo even te binnen wil schieten. er waren nog veel meer leuke classics die ook niet zouden misstaan op xbox live ! al die sprite scaler spellen vond ik altijd al tof (oh, ik vergat chace HQ en deeltje 2 ervan !, en dan ook nog een of ander rallyspel die ook met spritescaling techniek is gemaakt (ik weet niet of dat van sega was, volgens mij niet), en een of ander san fransisco spel ook weer met sprite scaler graphics.....) dus tsja, eigenlijk al die games die ik vroeger in de arcade speelde......
oh, en uiteraard zijn games zoals sega rally, en bijvoorbeeld daytona usa ook leuk voor op live, maar zijn die games nou niet net weer iets te groot ? er zou ook een soort van ages compilatie kunnen komen met al deze toppers op een dvdrom ofzow..... maar leuk zijn die racegames in iedergeval wel !