Grote Xbox MTV Event thread

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby twisted » 12 May 2005, 18:52:23

het zou natuurlijk heel cool zijn om "fotorealistische games" te kunnen spelen ooit, maar zelf zou ik het altijd een beetje "fantasy" achtig willen blijven zien. Ik vind cg films ook heel cool en als die "te" realistisch worden dan mischien maar liever een echte film. anyway de beelden van doa4 zijn beeldschoon en ik kan niet wachten tot ik er mijn hands on kan krijgen
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Evil_cloud » 12 May 2005, 19:11:57

Ok, blijkbaar zit het met die DOA4 screenshots toch iets complexer in elkaar. Volgens mijn betrouwbare bron, zijn die screenshots blijkbaar _niet_ afkomstig van Tecmo, en zijn ze evenmin _geen_ screenshots van DOA4.

Het zijn (heel) oude testbeelden voor leveldesign (vermoedelijk wel van DOA4), met zogenaamde 'placeholders', oude character models (DOA3/DOAU) draaiend in high resolution die gebruikt worden om zoals de term zegt 'de plaats op te vullen', terwijl de gameplay en het leveldesign getest wordt.
De bedoeling is dat hierna alles geüpgrade wordt naar de capabiliteiten van de nieuwe Xbox console en naar de vooropgestelde maatstaven die met DOA4 vooropgesteld heeft. Ondertussen zit men al een heel stuk verder in het ontwikkelingsproces natuurlijk.

Deze screenshots werden geleaked, maar de officiële beelden zijn dit zeker en vast niet. Dit is met andere woorden helemaal niet representatief voor de kwaliteit van het uiteindelijke product.

Best verrassend vind ik, leek alsof het echte footage was (hoewel tegelijkertijd het er niet geheel als 'next-generation' uitzag), maar het is toch al enkele jaren oud.

Wachten tot morgen voor officiêle footage en press releases... Benieuwd naar hoe het spel er nu echt uitziet.
Last edited by Evil_cloud on 12 May 2005, 19:24:03, edited 2 times in total.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Sen » 12 May 2005, 19:19:02

Ik ga wel kijken, maar ik ben nog steeds van mening dat de nieuwe consoles veel te vroeg komen. Deze screens bevestigen dat voor mij ook weer, het kleine grafische stapje voorwaards zal een koop van een nieuw apparaat totaal niet rechtvaardigen. Helaas ben je als consument haast wel gedwongen om over te schakelen al wil je nog de beste games kunnen blijven spelen. Het geld wordt je dus als het ware uit de zak geklopt.

Ik ben het echt met Thijs eens, de stap van PSone naar DC en PS2 was veel groter dan de stap van Xbox naar Xbox 360...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby twisted » 12 May 2005, 19:34:14

hmm, het zijn niet alleen de beelden waar je een nieuwe console voor haalt. ik geef ook ff voorbeelden voor de nintendo, ik weet dat het niet helemaal ontopic is maar ik doe het toch.

De gc kwam met de mogelijkhijd om de gba aan te sluiten op de console wat weer nieuwe opties gaf voor game ontwikkelaars, jammer dat het weinig gebruikt is maar zelda 4 swords vind ik zeker een hele coole game. ff cc maakte er ook gebruik van en alhoewel de game niet echt aan mijn volwachtingen deed was het wel orgineel.

De xbox maakte gebruik van een ingebouwde hardeschijf en maakte daarmee het hele memory card gebeuren taboe.

ps2 kwam aanzetten met de eyetoy wat een zooi orginele games met zich meegaf.

ik weet niet of iemand het hardware stuk op gamespot heeft gelezen maar er wordt "gespeculeerd" over de nieuwe controller van de nieuwe nintendo dat er mischien een touch pad op zou zitten, spraak herkenning, bewegings sensoren..... dit heeft allemaal geen reet met de graphics van de spellen te maken maar het klinkt voor mij iig bijzonder intersant
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Evil_cloud » 12 May 2005, 19:35:09

Sen wrote:Ik ga wel kijken, maar ik ben nog steeds van mening dat de nieuwe consoles veel te vroeg komen. Deze screens bevestigen dat voor mij ook weer, het kleine grafische stapje voorwaards zal een koop van een nieuw apparaat totaal niet rechtvaardigen. Helaas ben je als consument haast wel gedwongen om over te schakelen al wil je nog de beste games kunnen blijven spelen. Het geld wordt je dus als het ware uit de zak geklopt.

Ik ben het echt met Thijs eens, de stap van PSone naar DC en PS2 was veel groter dan de stap van Xbox naar Xbox 360...


Bekijk mijn vorige post eens, pagina twee, tweede post. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Juul » 12 May 2005, 21:20:40

Ik vind het wel een beetje jammer dat nu bijvoorbeeld de (grafische) potentie van een console als de Xbox er misschien niet helemaal uitgehaald wordt. Bij de oude consoles zagen we dat over het algemeen wel en konden spellen die later in het 'leven' van de console uitkwamen ons nog steeds verbazen. De PS2 heeft dat wel nog maar die is dan ook ruim een jaar ouder dan de Xbox en Gamecube. Games als GT4 zijn grafisch heel indrukwekkend.

De Xbox is nu ook in zo'n stadium aanbeland dat developers de console bijna volledig kennen, maar zal niet echt gebruik meer van gemaakt worden als binnen een half jaar de opvolger al in de winkels ligt. Ik ga dan ook geen Xbox games meer kopen. Microsoft kan dan wel mooi zeggen dat het de Xbox (1) nog voor een lange tijd gaat ondersteunen, maar dat lijkt me nogal bullshit. Misschien dat er wel nog een aantal toppers uitkomen, maar dit zal maar mondjesmaat zijn. Microsoft zelf zal ook de meeste aandacht richten op de 360, wat ook vanzelfsprekend is...
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Evil_cloud » 12 May 2005, 21:27:49

Juul wrote:Ik vind het wel een beetje jammer dat nu bijvoorbeeld de (grafische) potentie van een console als de Xbox er misschien niet helemaal uitgehaald wordt. Bij de oude consoles zagen we dat over het algemeen wel en konden spellen die later in het 'leven' van de console uitkwamen ons nog steeds verbazen. De PS2 heeft dat wel nog maar die is dan ook ruim een jaar ouder dan de Xbox en Gamecube. Games als GT4 zijn grafisch heel indrukwekkend.

De Xbox is nu ook in zo'n stadium aanbeland dat developers de console bijna volledig kennen, maar zal niet echt gebruik meer van gemaakt worden als binnen een half jaar de opvolger al in de winkels ligt. Ik ga dan ook geen Xbox games meer kopen. Microsoft kan dan wel mooi zeggen dat het de Xbox (1) nog voor een lange tijd gaat ondersteunen, maar dat lijkt me nogal bullshit. Misschien dat er wel nog een aantal toppers uitkomen, maar dit zal maar mondjesmaat zijn. Microsoft zelf zal ook de meeste aandacht richten op de 360, wat ook vanzelfsprekend is...


Mij lijken GameCube en PlayStation 2 veel langer ondersteund te worden dan Xbox. Allemaal zijn ze misschien wel backwards compatibel, maar ik denk dat het na het einde van dit jaar stilaan gedaan is met Xbox games, komende van Microsoft zelve. Tuurlijk zal Xbox een hele tijd qua softwareverkopen meer winst maken dan Xbox 360, maar Microsoft wil blijkbaar als eerste naar next-gen overstappen. De vraag blijft of dat dit jaar wel het geschikte moment is voor de overstap... Net nu je talloze toppers hebt die op alle consoles uitkomen, is er dan nog een nood voor casual klanten om een peperduur nieuw systeem te kopen?
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 13 May 2005, 17:40:39

Nou... ondanks dat ik The Killers een coole band vind is het eerste gedeelte maar erg saai gebleken.
Wat brengt ons na de reclame?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby twisted » 13 May 2005, 17:40:40

WTF was dit dames en heren...... heb ik voor jan lul m'n eten naar binnen zitten proppen
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Roi » 13 May 2005, 17:52:37

Wat een kutshow! Eerst een liedje, dan iemand die de xbox uit haar tas haalt, dan weer een liedje en part 1 is done.. Dan interview met mensen van de band, dan weer 3 nummers...
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Vixion » 13 May 2005, 17:59:45

De onthulling was 360x NIETS! WAT EEN BAGGER!
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 13 May 2005, 18:01:57

Waar was de xbox 360? Ik zag alleen 2 bandjes.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ManoRevolver » 13 May 2005, 18:02:33

The Killers rule 8), voor de rest gaye shit.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Thijs » 13 May 2005, 18:04:09

Wat een tegenvaller! Wereldwijd een half uur op MTV voor een aankondiging van een nieuwe console is op zich briljant gevonden. Maar als je het zo slecht weet te brengen haal je natuurlijk niemand over om zijn Playstation in te ruilen voor een Xbox 360.

Ik ben niet overtuigd. Dat zou ik wel moeten zijn na een half uur propaganda.
Thijs
 
Posts: 120
Joined: 01 Sep 2003, 16:32:16

Postby Vixion » 13 May 2005, 18:04:33

ManoRevolver wrote:The Killers rule 8), voor de rest gaye shit.


Zegt me niets, allemaal bandjes die hier in Europa 0 of 1 bekendheid hebben. Gewoon... kijken na de kleuren van me eigen stront is nog onthullender dan die crap die MTV liet zien.

Gelukkig hebben we Internet....

Mss zend GameKings nog wat uit vanavond om 9PM @ TMF.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group