Xbox Prijs verlaging?

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby jacky » 04 Feb 2004, 22:51:56

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Xizor</i>
<br />[quote]<i>Als eerste geplaatst door jacky</i>
<br />Oeps mag ik even lachen.
Ik denk, sterker nog ik weet bijna zeker dat de ps2 minder goed in elkaar zit als de dreamcast sterker nog de ps 2 is grafisch denk ik het minste van alle 128 bits systemen.
De x-box en de game-cube zijn wel veel beter dan de dreamcast kijk maar eens naar de kwaliteit van games als needforspeed underground en shemnue2 op de dreamcast en de x-box.
sony heeft een minder terechte nummer 1 positie want bijna in elk race spel in de ps 2 zie je de gebouwen in het niets opkomen,hetzelfde is er aan de hand met de collinmcrae games struiken komen uit het niks tevoorschijn een beetje vergelijkbaar met de megadrive hihi.
Shemnue kon niet draaien op de ps 2,maar idd de ps 2 heeft wel als voordeel dat je er dvd\'s op kan draaien al tips ie in de verste verten niet aan het bedieningsgemak van de x-box en ok de beeldkwaliteit laat het afweten.


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

misschien moet je die stront eens uit je ogen halen en eens goed kijken naar het verschil in gfx tussen de ps2 en de DC en dat is toch echt wel beter hoor,en dan heb ik het niet over de 1-op-1 DC/PS2 ports want die zijn grafisch idd NIET beter. Dat was ook in het DC/ps2 tijdperk,waarbij die games op beide consoles uitkwamen en men niet eens de moeite nam updated gfx te maken (waarom zouden ze ook?? het enige waar een softwarebedrijf aan denkt is $$$$$$ en ECHT niet de gamers hoor....).

Misschien heb je de gfx van VF4-evo,Tekken-4,GT4,Jak & Daxter,ratchet and clank etc.. nooit gezien want dan zie je toch wel DUIDELIJK dat hij tov de DC sterker is...

...en popups in race games? goh...is mij nooit opgevallen in..let\'s say...GT3.. en .. Auto Modellista!! Colin Mc.Rae zou best kunnen,maar als je ALLE games noemt dan bedoel je ook GT3, toch?

Maar kun je mij dan vertellen waarom de allerduurste game aller tijden niet is verschenen op de ps 2.
Ik heb het uiteraard over shenmue.
Dit spel is tch wel de game die alles van een next generation console vraagt,en daar deze game niet op de ps 2 is uitgekomen zegt dit mogelijk iets over de kwaliteit van de console.
Sony heeft een streepje voor op sega en microsoft; je zal over 10 jaar nog steeds games kunnen kopen voor de ps 2 maar dat heeft alles te maken met de service en dat is typisch sony die is onovertroffen.
Over 3 jaar is er geen x-box 1 meer tye krijegn en ook geen games meer omdat de x-box 2 dan al uit is.
jacky
 
Posts: 130
Joined: 30 Sep 2001, 22:30:49
Location: veluwe

Postby NiGHTS » 05 Feb 2004, 09:11:16

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Maar kun je mij dan vertellen waarom de allerduurste game aller tijden niet is verschenen op de ps 2.
Ik heb het uiteraard over shenmue.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

weer een verkeerde conclusie [:(]
Microsoft gaf een zak geld voor Shenmue 2 en zodoende kwam die naar de xbox. Ik heb oprecht medelijden met de US dreamcast bezitters.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby dende0611 » 06 Feb 2004, 14:01:56

Nou jij kan misschien de shit ook wel uit je ogen halen Jacky.

Het verschil is ook voor de DC word niks meer ontwikkelt en ze konden er echt nog wel meer uitpersen hoor als ze dat zouden willen. Echt zoveel beter is de PS 2 toch echt niet, enne Test Drive Le Mans ziet er ook gigantisch goed uit, doet vindt ik grafischer wijs echt niet onder voor GT3. Ik vindt alleen GT 3 een leuker spel dan Le Mans [:D] en ik ben van mening dat VF4 ook echt wel mogelijk was op de DC (want op de PS 2 ziet hij er ook niet zo goed uit als in de Arcades (vindt ik tenminste). Maar goed ik ben het niet met je eens en we kunnen wel blijven ruzieën. [:P] ieder zijn mening toch ? [:)].
dende0611
 
Posts: 310
Joined: 06 Jun 2003, 07:52:59
Location: Netherlands

Postby jacky » 07 Feb 2004, 18:21:32

Ik vind het gewoon diep droevig dat sony sega zo heeft weggedrukt dat was toen al met de saturn versus ps1 en later was dat weer met de dreamcast versus ps2.
Wie weet kocht iedereen wel een x-box game gube en dreamcast als de ps 2 nooit was uitgekomen.
De x-box lijkt hetzelfde lot te moeten ondergaan als de dreamcast,ondanks de grote man achter microsoft wordt er verlies geleden op de x-box divisie,hetzelfde lot ondergaat ook de gamecube die moet het ook al afleggen tegen de kwalitatief minste machine de ps 2.
Er worden zoveel meer ps 2s verkocht,en
hier komt het de meeste software komt inderdaad op de ps 2 uit wie weet ga zelfs ik nog wel een ps 2 kopen maar niet omdat ie zo goed is maar puur om de goede games die erop zullen verschijnen,zoals gt 4 en de age games series van sega(waarom brengt sega die niet op de x-box uit?)!!

en zo lijkt er nog maar een winnaar te zijn:sony.

En zal de x-box nog maar korte tijd bestaan ben ik bang voor .
De x-box 10 keer zo goed als de ps 2 2 keer zo goed als de dreamcast en toch niet alle goede games arghhhh
jacky
 
Posts: 130
Joined: 30 Sep 2001, 22:30:49
Location: veluwe

Postby NiGHTS » 07 Feb 2004, 18:45:36

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door jacky</i>
<br />Ik vind het gewoon diep droevig dat sony sega zo heeft weggedrukt dat was toen al met de saturn versus ps1 en later was dat weer met de dreamcast versus ps2.
Wie weet kocht iedereen wel een x-box game gube en dreamcast als de ps 2 nooit was uitgekomen.
De x-box lijkt hetzelfde lot te moeten ondergaan als de dreamcast,ondanks de grote man achter microsoft wordt er verlies geleden op de x-box divisie,hetzelfde lot ondergaat ook de gamecube die moet het ook al afleggen tegen de kwalitatief minste machine de ps 2.
Er worden zoveel meer ps 2s verkocht,en
hier komt het de meeste software komt inderdaad op de ps 2 uit wie weet ga zelfs ik nog wel een ps 2 kopen maar niet omdat ie zo goed is maar puur om de goede games die erop zullen verschijnen,zoals gt 4 en de age games series van sega(waarom brengt sega die niet op de x-box uit?)!!

en zo lijkt er nog maar een winnaar te zijn:sony.

En zal de x-box nog maar korte tijd bestaan ben ik bang voor .
De x-box 10 keer zo goed als de ps 2 2 keer zo goed als de dreamcast en toch niet alle goede games arghhhh

<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
[?]beetje vage conslusies[?] maar wel leuk geprobeerd[:D]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby NK » 07 Feb 2004, 20:25:05

Daar wordt ik nou schijtziek van dat gezeik over dat het Sony\'s schuld is dat de DC nu dood is .

ALS SEGA WAT BETERE MARKETING HAD GEHAD EN DE CONSOLE MEER GE-PUSHED HAD was het misschien nog wel wat geworden ! [:(!]

Sony is gewoon veel beter punt uit en niet zeiken daarover zielig gedoe dit als jij Sony was geweest had je ook geen medelijden gehad met SEGA dus lul niet slap
NK
 
Posts: 200
Joined: 05 Jun 2003, 20:36:00
Location: USA

Postby hoofdletterp » 07 Feb 2004, 23:40:50

Je hebt gelijk, maar ook weer niet. Ook al had Sega goede marketing gehad, SONY heeft zoveel meer geld die had uiteindelijk toch wel gewonnen.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby dende0611 » 09 Feb 2004, 11:36:31

En ik word schijt ziek om SOny als een underdog te behandellen tegenover MS. Newsflash voor je SONY IS GIGANTISCH!! ze doen meer dan alleen electronica leveren hoor ze zijn bijvoorbeeld een van de grootste spelers in de film industrie en ook in de muziek industrie. Sony heeft echt wel veel centjes hoor en doen echt qua grote niet onder voor MS.

Kijk nu hebben we beiden iets waar we schijtziek van worden. Ja sorry hoor NK maar maar wat je zegt klopt niet helemaal. Sony heeft heel agresief marketting gevoerd tegen de DC. Bijvoorbeeld door retailers te verbieden DC\'s te kopen. Hoe.. nou.. simpel. :\"als jullie DC\'s verkopen kunnen jullie minder inschrijven op de eerste PS 2\" Die verkopers zagen de bui al hangen en deden een simpel rekensommetje aan de hand van de PSX verkopen aan die tijd. Minder Pre-order = Minder Geld. Waarom anders denk je dat Bartsmit in totaal de Dreamcast 3 dagen heeft verkocht voordat ze zeiden :\"we zien er geen heil in\". Ik zeg niet dat SEGA geen smerige trukjes heeft uitgevoerd. Maar Sony heeft echt wel smerig concurentie met hun PS2 gevoerd hoor. Het enige wat je SEGA kan verwijten is de domme manier van reclame voeren in europa. Die was gewoon echt DOM!.
dende0611
 
Posts: 310
Joined: 06 Jun 2003, 07:52:59
Location: Netherlands

Postby Jack Wade » 09 Feb 2004, 14:17:31

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door jacky</i>
<br />Ik vind het gewoon diep droevig dat sony sega zo heeft weggedrukt dat was toen al met de saturn versus ps1 en later was dat weer met de dreamcast versus ps2.
Wie weet kocht iedereen wel een x-box game gube en dreamcast als de ps 2 nooit was uitgekomen.
De x-box lijkt hetzelfde lot te moeten ondergaan als de dreamcast,ondanks de grote man achter microsoft wordt er verlies geleden op de x-box divisie,hetzelfde lot ondergaat ook de gamecube die moet het ook al afleggen tegen de kwalitatief minste machine de ps 2.
Er worden zoveel meer ps 2s verkocht,en
hier komt het de meeste software komt inderdaad op de ps 2 uit wie weet ga zelfs ik nog wel een ps 2 kopen maar niet omdat ie zo goed is maar puur om de goede games die erop zullen verschijnen,zoals gt 4 en de age games series van sega(waarom brengt sega die niet op de x-box uit?)!!

en zo lijkt er nog maar een winnaar te zijn:sony.

En zal de x-box nog maar korte tijd bestaan ben ik bang voor .
De x-box 10 keer zo goed als de ps 2 2 keer zo goed als de dreamcast en toch niet alle goede games arghhhh

<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Weet je hoe we dat noemen: CONCURRENTIE
De sterkste wint, in dit geval is dat Sony.
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby jacky » 09 Feb 2004, 20:50:42

het is idd gewoon concurrentie maar als sony nu een betere console had uitgebracht was er niks aan de hand maar wat doen ze,ze brengen een machine op de markt die eigenlijk onderdoet als je hem vergelijkt met de Dc en al helemaal met de x-box voor microsoft heb ik dan meer respekt die brengt tenminste echte kwaliteit uit en voor een lagere prijs kijk dan gaan we console gamen.
En ik moet toegeven als ik sony was had ik het ook gedaan puur omdat ik de naam heb en het me dan gewoon zou kunnen permitteren om een mindere console uit te brengen.de ps 2 is op een paar punten maar beter en dat is het geluid en een ingebouwd dvd systeem.
En doordat de meeste games op de ps 2 uitkomen zal de kwaliteit van de games uiteindelijk voor de ps 2 het beste gaan worden.
Ik hoop ergens dat de de gamecube en de x-box de slag gaan winnen maar ja dan ben ik aan het dagdromen.Ik las net ergens een artikel dat maar weer bevestigd dat de dreamcast beter is dan de ps2 er komen namelijk een paar shooters uit voor de de dreamcast(wie zei er ook alweer dat er geen games meer uitkomen voor de dc).
Een van die shooters is ook op de ps 2 uitgebracht maar tipt niet aan de kwaliteit zoals die game op de dreamcast zal uitkomen.
jacky
 
Posts: 130
Joined: 30 Sep 2001, 22:30:49
Location: veluwe

Postby Jack Wade » 09 Feb 2004, 21:06:47

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door jacky</i>
<br />het is idd gewoon concurrentie maar als sony nu een betere console had uitgebracht was er niks aan de hand maar wat doen ze,ze brengen een machine op de markt die eigenlijk onderdoet als je hem vergelijkt met de Dc en al helemaal met de x-box voor microsoft heb ik dan meer respekt die brengt tenminste echte kwaliteit uit en voor een lagere prijs kijk dan gaan we console gamen.
En ik moet toegeven als ik sony was had ik het ook gedaan puur omdat ik de naam heb en het me dan gewoon zou kunnen permitteren om een mindere console uit te brengen.de ps 2 is op een paar punten maar beter en dat is het geluid en een ingebouwd dvd systeem.
En doordat de meeste games op de ps 2 uitkomen zal de kwaliteit van de games uiteindelijk voor de ps 2 het beste gaan worden.
Ik hoop ergens dat de de gamecube en de x-box de slag gaan winnen maar ja dan ben ik aan het dagdromen.Ik las net ergens een artikel dat maar weer bevestigd dat de dreamcast beter is dan de ps2 er komen namelijk een paar shooters uit voor de de dreamcast(wie zei er ook alweer dat er geen games meer uitkomen voor de dc).
Een van die shooters is ook op de ps 2 uitgebracht maar tipt niet aan de kwaliteit zoals die game op de dreamcast zal uitkomen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Toch is de PS2 voor de casual gamer goed genoeg want anders zou het marktaandeel van de PS2 nooit zo groot kunnen zijn geworden als dat het nu is.
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby NK » 09 Feb 2004, 21:26:46

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door dende0611</i>
<br />En ik word schijt ziek om SOny als een underdog te behandellen tegenover MS. Newsflash voor je SONY IS GIGANTISCH!! ze doen meer dan alleen electronica leveren hoor ze zijn bijvoorbeeld een van de grootste spelers in de film industrie en ook in de muziek industrie. Sony heeft echt wel veel centjes hoor en doen echt qua grote niet onder voor MS.

Kijk nu hebben we beiden iets waar we schijtziek van worden. Ja sorry hoor NK maar maar wat je zegt klopt niet helemaal. Sony heeft heel agresief marketting gevoerd tegen de DC. Bijvoorbeeld door retailers te verbieden DC\'s te kopen. Hoe.. nou.. simpel. :\"als jullie DC\'s verkopen kunnen jullie minder inschrijven op de eerste PS 2\" Die verkopers zagen de bui al hangen en deden een simpel rekensommetje aan de hand van de PSX verkopen aan die tijd. Minder Pre-order = Minder Geld. Waarom anders denk je dat Bartsmit in totaal de Dreamcast 3 dagen heeft verkocht voordat ze zeiden :\"we zien er geen heil in\". Ik zeg niet dat SEGA geen smerige trukjes heeft uitgevoerd. Maar Sony heeft echt wel smerig concurentie met hun PS2 gevoerd hoor. Het enige wat je SEGA kan verwijten is de domme manier van reclame voeren in europa. Die was gewoon echt DOM!.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Dat Sony dat zo doet vind ik alleen maar slim gedaan je moet je concurrentie gewoon uitschakelen en dat hebben ze op deze manier goed gedaan gewoon geen medelijden tonen .
NK
 
Posts: 200
Joined: 05 Jun 2003, 20:36:00
Location: USA

Postby WithAttitude » 10 Feb 2004, 16:05:20

Hey Microsoft is echt nog niet klaar met de xbox hoor. Nou zijn ze op de korte termijn zeker helemaal de pan ik gehakt door de ps2 maar die had ook wel een voorsprong van jewelste.
Microsoft heeft al aangegeven dat ze flink willen investeren in de lange termijn en dat ze hard tegen hard zullen gaan spelen.

I know it\'s not fair, de minste wint het meeste, daarom mag van mij Microsoft Sony wel eens een lesje gaan leren en hoe eerder hoe beter. Zij zijn nu de enige die dat kunnen.
It\'s all about business, met kwaliteit alleen kom je nergens, en als dan toch een multi billion mega corp moet winnen laat het dan Microsoft worden.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby dende0611 » 10 Feb 2004, 19:37:52

Enne NK waarom moet ik dan wel medelijden met Sony tonen tegen MS als Mensen MS weer eens zien als de grote evil Giant tegen een klein dwergje (wat Sony dus absoluut niet is). Enne ik ben nu eenmaal SEGA fan en blijf Dreamcast hoog houden, en dus blijf (Zoals een goed fanboy beaamt) Sony bij mij de badguy [:P].
dende0611
 
Posts: 310
Joined: 06 Jun 2003, 07:52:59
Location: Netherlands

Postby jacky » 10 Feb 2004, 21:41:46

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door dende0611</i>
<br />Enne NK waarom moet ik dan wel medelijden met Sony tonen tegen MS als Mensen MS weer eens zien als de grote evil Giant tegen een klein dwergje (wat Sony dus absoluut niet is). Enne ik ben nu eenmaal SEGA fan en blijf Dreamcast hoog houden, en dus blijf (Zoals een goed fanboy beaamt) Sony bij mij de badguy [:P].
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
ik ben het helemaal met je eens[:D]
wat ook opvalt is vind ik verder dat vrijwel alle multiplatformgames op de ps 2 het minst mooi zijn afgewerkt waar zou dat toch door komen?
Neem nu collinmcrae of needforspeed underground.
Waarom zijn de ps 2 versie de gebouwen zo vaag op de achtergrond?Is dat niet om wat verbergen?(pop ups)
De pc versie is het allermooiste ,mar de x-box veris en de cube versie doen daar niet veel onder.
jacky
 
Posts: 130
Joined: 30 Sep 2001, 22:30:49
Location: veluwe

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group