360... k*thardware

Praat hier over de grote zwarte kast en de games ervoor.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Is de X360 een gammel stukje klote hardware?

Neuh... (nog) niet zo'n last van.
8
25%
Het is juist één van de betere consoles! Hulde aan M$!
7
22%
Dat ding vliegt nog eens m'n raam uit!
17
53%
 
Total votes : 32

Postby General Wong » 30 Nov 2007, 10:26:16

blackdragon wrote:Gvd heb je net amper 2 maanden weer een 360 wil je gisteravond gamen en ja hoor is het weer mis rod. Wat een ongelovelijke pokke stuk hardware zeg. Het is dat me vriendin me afkoelde anders had ik dat ding zo door de ramen gegooid. Amper 2 maanden, voor mij is het gamen voorlopig afgelopen heb er op zo'n manier echt schoon genoeg van. En als dat klere ding gemaakt is sloop ik het heel graag weer zodat Microsoft nog meer onkosten krijgt. Had weer wat vertrouwen gekregen en dit brakke hardware ding, maar nu van mij mogen ze allemaal branden in de hell die 360's. Voor mij nooit meer een Microsoft console :evil:


Hij wordt gratis gemaakt, no worries.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Sen » 30 Nov 2007, 12:06:27

Zo lang ze het gratis blijven maken en mn Xbox live stuff vergoeden vind ik het geen ramp. Het is wel heel vervelend dat je steeds zonder xbox zit, maar gelukkig ben ik niet zo verslaafd dat ik niet zonder kan ofzo. Misschien is het wel heel gezond ;)
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Razelim » 30 Nov 2007, 13:55:01

Yeah, Nintendo laat je bewegen, Microsoft laat je weer naar buiten gaan!

Maar mensen, kom op, niet meteen zo agressief als ie kapot gaat. OK er zitten foute apparaten tussen ja, en misschien wat meer, het word gratis gerepareerd, dus wat is nou het probleem?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Mier » 30 Nov 2007, 14:25:36

Het probleem is dat je er gewoon niet van op aan kan, dat je een goed product koopt.
Leuk 3 jaar garantie waarin je de 360 misschien wel 5 keer terug mag sturen.
Maar je zal zien dat je 360 het na die 3 jaar garantie alsnog begeeft.
Lekker ben je dan.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Sen » 30 Nov 2007, 14:27:19

Nouja, het blijft natuurlijk vervelend als je een duur apparaat koopt en je die meermalig een maand moet missen. Je hebt dat ding voor de lol, en als hij weg moet, dan is er weinig plezier mee te beleven.

Daar heb je ook gelijk in Mier, wat als straks de officiele garantie voorbij is, dan moet je echt moeite gaan doen om in elk geval een gedeelte van het geld nog terug te krijgen. Daar zit niemand op te wachten...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby SeGaFrEaK » 30 Nov 2007, 14:34:18

Denk dat het niet zo'n vaart zal lopen. Daar is het probleem te groot voor.
Daar maak ik me dus ook geen zorgen over.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby BOP » 30 Nov 2007, 18:05:13

Mijn (X)doos is inmiddels door UPS opgepikt. Vanmiddag kwart voor vier gebeld om het afhalen te plannen en om kwart voor vijf stond er een auto van UPS voor de deur. Tot zover gaat het dus allemaal behoorlijk vlot :wink:

Vraagje: ik lees hier en daar dat er een maand gratis Live verstrekt wordt aan mensen die de dupe zijn van een RRoD. Moet je hier expliciet om vragen of wordt dit standaard geregeld (ik heb er dus niet om gevraagd)?
BOP
 
Posts: 618
Joined: 26 Aug 2003, 01:57:20
Location: Netherlands

Postby kevin » 30 Nov 2007, 18:41:42

ow mijn god, mijn tijd is dan eindelijk gekomen!
Denk je een elite te kopen om voor altijd zeker te zijn dat, dat soort grappen niet meer voorkomen, ben ik dan toch ook eindelijk aan de beurt! Ring of Dead ! het rare is dat ik wel gewoon door kan spelen, maargoed ze komen hem binnenkort ophalen. Als hij gewoon netjes gemaakt word en verder geen gedoe vind ik het nog niet zo erg, ben benieuwd.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby sherudo » 30 Nov 2007, 19:11:17

hmm, lijkt wel of er weer een hele groep tegelijk gaat :o zal er een timer opzitten?

heb hem 6mnd terug een keer moeten ruilen sindsdien geen problemen meer gehad gelukkig.
Image


Perfectie heeft een naam.....SEGA
User avatar
sherudo
* Sega Guru *
 
Posts: 1462
Joined: 04 May 2001, 07:13:44
Location: * Sega Guru *

Postby kevin » 30 Nov 2007, 19:22:43

is het normaal dat je alleen je consoel zelf moet versturen ? en dus verder geen harddisk enz der bij mag zitten?
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Stepz » 30 Nov 2007, 20:07:42

Sja, hoe stuur je zo'n ding eigenlijk op?
Ik ga binnen twee maanden stagelopen in Suriname, dan leent een vriend van me m'n 360. Ik heb 'm al verteld dat ie de doos en het bonnetje erbij krijgt voor het geval de mijne ook stuk gaat.

En kom op Raze, ik kan maar niet geloven dat je blijft zeggen dat het geen reet uitmaakt om dat ding steeds 'gratis' te laten repareren. Daar gaat het toch niet om? Ze hadden er nog eens kosten aan moeten binden, waren ze zeker goed de lul geweest! Maar gewoon het feit dat het je games kan verneuken en dat je dan weer een maand niet kan gamen etc... ik zou er helemaal gek van worden! Daarnaast is die garantie idd na drie jaar verlopen... en dan?
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Razelim » 30 Nov 2007, 21:20:59

Dan zien we Kassa en de consumentenbond er wel op af gaan. Eerlijk: ik ben er niet zo heel stuk van als ie een maandje weg is. heb toch al nouwelijks tijd om nog serieus te gamen.
Ondertussen ben ik aan mijn 4e xbox beland, en iedere keer is ie hersteld. Ik heb zelfs gratis spul gekregen van MS als excuses. Dat zie ik sony niet doen.

Toegegeven, ze hadden een robuuster apparaat op de markt moeten brengen. Maar het gaat om de games, en daar wint MS nou gewoon mee, en hun reparatie systeem vind ik gewoon klasse.

(en zoals ik al zei, ik ben al aan mijn 4e xbox, en ben zelf unix beheerder, zou dus werkelijk ALLE reden hebben om MS te haten, maar ik laat me niet verblinden door pech)

@Bop, ik heb er expliciet om gevraagd, je kan alsnog er achteraan ballen en het vragen

@kevin, dat is normaal, straks krijg je een andere HDD terug, dat wil je niet hebben natuurlijk. gewoon kaal op laten halen door UPS, MS betaal d de verzendkosten, je belt een 0800 nummer naar UPS, en maakt een afspraak. Enige wat je eigenlijk zelf zou moeten betalen is de doos, omdat je maar beter niet de originele doos kan gebruiken (zien anderen dat het een xbox is, sneller diefstal uit magazijn)
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Sen » 30 Nov 2007, 21:49:43

Wat heb je eigenlijk voor stuff gekregen van MS?

Ik kreeg de vorige keer een cardridge van het megadrive spel Vectorman gratis, vraag me niet waarom. En na wat aandringen al mijn microsoft points.
Last edited by Sen on 01 Dec 2007, 08:26:38, edited 1 time in total.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Razelim » 01 Dec 2007, 07:17:41

Ik mocht kiezen uit een draadloze controller, draad headset, draadloze headset, ene play n'change kit, en nog wat.. het is alweer een tije terug. Draadloze headset en een play n change kit genomen.

Die vectorman klinkt inderdaad nog steeds dubieus, zou het een hint zijn?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby F-zero » 01 Dec 2007, 11:47:05

Ik denk dat het probleem binnen niet al te lange tijd uit de wereld is. Het aantal klachten neemt enorm af, de wachttijden zijn veel korter. 360's die nu opgestuurd worden zijn vooral de oude batches, of mensen zoals ik die saboteren om een stabielere console voor in de toekomst te krijgen.

Het is niet zo dat ze daadwerkelijk kapot zijn, het leeuwendeel van de RLOD's is slechts een issue van clamps die smelten waardoor de hardware zich uit bescherming afsluit. Veel techneuten hebben die dingen zelf vervangen, en sindsdien loopt die console als een treintje. Probleem is dat de garantie dan pleite is en je dus eerder geneigd zou zijn om hem op te sturen.

Het had natuurlijk nooit mogen gebeuren, maar denk je eens in hoeveel Ps1, Ps2's en DC's kapot zijn gegaan... en dat vooral in het tijdperk dat internetcommunicatie nog niet zo groot was.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

PreviousNext

Return to 1. Microsoft Xbox/Xbox 360/One

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group