Er gaat een wereld voor me open ^_^ Ik heb een CC

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Er gaat een wereld voor me open ^_^ Ik heb een CC

Postby Appie » 06 Apr 2004, 20:34:50

Ik heb sinds deze week een CC [^]
Kan ik eindelijk zelf eens me importaankopen doen zonder andere er voor lastig te vallen [:D] En PayPal wordt er heel wat leuker van [:)] en kan eindelijk eens voor de online RPG\'s dokken die ik al een tijd wil spelen [:)] Worden leuke tijden, maar zoals met al het leuke is dit ook weer gevalletje van \"geniet, maar gebruik met mate\". En dat zullen we dan ook maar doen [;)]

Nog meer mensen zo blij dat ze een CC hebben?

Btw voor iemand die er ook 1 wil, 2 simpele stappen:
-zorg dat je student bent en dus een studentenrekening hebt
-vraag een studenten credit card aan

en klaar is kees [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby ManoRevolver » 06 Apr 2004, 20:58:29

Haha CC rules.
Wij hebben er ook 1, kopen er wel TEveel mee...
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Speedy » 06 Apr 2004, 21:26:55

Heb er ook een, pas maar op ... werkt verslavend en je krijgt je afrekening aan het eind van de maand, hop bankrekening geplunderd :)
Maar het grote voordeel is dat je niet meer aan Nederland bent gebonden kwa games en dat is echt een zegen. Met PayPal is het ook perfect, 1 druk op de knop en je hebt de verkoper betaald, super systeem! Geen gezeik meer met overschrijvingen ... kon dit maar bij elke transactie die je deed [:D]
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby NiGHTS » 06 Apr 2004, 21:36:47

eind van de maand is altijd een ramp zeker als je net je CC hebt [:(] maar goed vanaf deze maand introduceer ik m\'n eigen nieuwe inkoopbeleid, waardoor er centjes gaan overblijven [^]
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby KiWi » 06 Apr 2004, 21:37:54

The Future is now ... the CC bills at end of the month.

Ik weet altijd wel mijn uitgaven te beperken, maar inderdaad de ene maand is gekker dan de ander. Soms kom ik ook gewoon nix tegen een maand (en dan ga ik ook geen ander aanschaf doen for the sake of it) en de andere maand zie ik opeens veel leuke items en dan koop ik wat meer.

Ik ben onderhand al aan mijn derde CC toe, dus ik vind het soms wel vreemd dat anderen er nog zo lang mee wachten (misschien is het iets NL\'s, een CC kost nu eenmaal geld).
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Speedy » 06 Apr 2004, 21:52:36

Probleem is dat ik constant mooie dingen zie die ik graag wil hebben, en dan ligt er ook nog is af en toe wat leuks bij de gameshops hier in de stad [:D]
Vind het wel knap dat je gewoon een maand niks kan kopen, ik blijf maar uitgeven ... die consoles zijn gewoon een te leuke hobby [;)]

De kosten vallen goed mee voor een student, € 3,- per kwartaal
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Sasquatch » 06 Apr 2004, 21:56:41

Jep, werkt als een trein zo\'n CC, wel blijven nadenken natuurlijk...[:D]

Voor een hobby als games is t wel erg prettig, t kan je zelfs geld besparen als je m goed gebruikt, zeker met die slappe dollar
User avatar
Sasquatch
 
Posts: 1363
Joined: 29 Aug 2001, 17:30:41
Location: XMSTXRDXM

Postby KiWi » 06 Apr 2004, 22:27:51

Voor mij is het simpel. Ik zie <b>constant teveel</b> leuke items. Dan moet je zowiezo een keuze maken wat je als eerste wilt hebben. Is het dan een FFX-2 nu halen, of toch eerst de Tiny Bee controlles, of wil je toch wel die rare Neo Geo game?

Aangezien ik mij vaak op het gebied van collectibilty afga, moet je zowiezo een beetje een reserve opbouwen omdat de kansen dat je een item tegenkomt in minte staat niet altijd even groot is. Zo is bijvoorbeeld alweer een tijdje dat de Shmups voor de AES worden aangeboden, maar als ze worden aangeboden dan moet je vaak al weer een paar honderd euro ervoor uittrekken. Zo kun je dus voor jezelf relativeren wat je wilt. (Voor enkele dure items gaan, of toch maar gewoon iets meer van die kleine uitgaven. Het laatste is vaak kostbaarder omdat je het niet zo snel in de gaten hebt dat je al zoveel kleine uitgaven hebt gedaan ... altahns tot aan het einde van de maand als je de bill krijgt van je CC.)
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Xizor » 06 Apr 2004, 22:45:36

Heb al een x aantal jaar een CC, en is idd handig. Je moet inderdaad,zoals men al zegt, GOED OPLETTEN!! Je kan nergens zien wat je al besteed hebt, en einde van de maand kan het hard aankomen.

Ikzelf gebruik hem wijs; ik kom per maand amper boven de 100 euro uit en ik koop ook veel games in het buitenland (SOCOM II bij PLay-> 45 euro.. Nederland -> 60(!)!!!)
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ManoRevolver » 06 Apr 2004, 22:50:26

Valt toch wel mee aan het eind v/d maand?
Wij moeten per maand minimaal 50 euro terug te betalen, meer hoeft niet, mag wel...
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Speedy » 07 Apr 2004, 07:53:26

Ik moet betalen wat ik heb uitgegeven die maand, dus als ik voor 1500 euro koop op eBay deze maand moet ik eind van de maand 1500 terug betalen (oftewel dan staat er hier een mooie advertentie in de Segamarkt [;)]). Verschilt per CC, ook bij dezelfde bank (heb een Rabo Card, maar je kan ook nog een Gold Card daar krijgen, zitten weer andere voorwaarden aan vast).
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Daikath » 07 Apr 2004, 10:07:16

Zoals ik het zie, ik koop pas wat met een CC als ik direct het geld hebt en dat ervoor kan uitgeven, dat geld leg ik opzij voor het einde van de maand. Zo heb je nooit verrasingen.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Dark|M » 07 Apr 2004, 10:18:05

Een CC is inderdaad wel erg handig ja ik heb er zelf ook al een tijdje één, niet alleen kan je makkelijk dingen uit het buitenland halen maar ook orders bij nederlandse webschops zijn sneller betaald wat uiteraard de levertijd aardig verkort.. Enige nadeel blijft toch het betalen aan het eind van de maand vooral als je wat meer koopt moet je goed in de gaten houden of je saldo dan nog wel in de plus staat. Wat ik dus een keer vergeten was gevolg stond ik bij de AH te pinnen met de melding saldo niet toereikend [:(] dan voel je je wel even lullig. Maar ondanks dat is de CC wat mij betreft de grootste uitvinding na het gesneden brood [:)]
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Appie » 07 Apr 2004, 10:21:35

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door KiWi</i>
<br />Voor mij is het simpel. Ik zie <b>constant teveel</b> leuke items. Dan moet je zowiezo een keuze maken wat je als eerste wilt hebben. Is het dan een FFX-2 nu halen, of toch eerst de Tiny Bee controlles, of wil je toch wel die rare Neo Geo game?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Mijn logica betreffende de Tiny Bee was: Geen Tiny Bee Controller, geen FFX-2, haalde FFX-2 dus pas toen ik wist dat de Tiny Bee binnen was (alleen toen begon het gezeik met de douane en had ik me dus alsnog mezelf in de voet kunnen schieten [;)])

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Speedy</i>
<br />Ik moet betalen wat ik heb uitgegeven die maand, dus als ik voor 1500 euro koop op eBay deze maand moet ik eind van de maand 1500 terug betalen (oftewel dan staat er hier een mooie advertentie in de Segamarkt [;)]). Verschilt per CC, ook bij dezelfde bank (heb een Rabo Card, maar je kan ook nog een Gold Card daar krijgen, zitten weer andere voorwaarden aan vast).
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Dat heb ik ook. Moet aan het eind van de maand gewoon alles afbetalen, geen termijnen of zo. Is volgens mij standaard voor een studenten CC. Andere cards hebben weer andere voorwaarden idd, maar die letten ook op wat je inkomen per maand is en of je rood staat, dat probleem heeft zo\'n studenten CC niet [:)]

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Daikath</i>
<br />Zoals ik het zie, ik koop pas wat met een CC als ik direct het geld hebt en dat ervoor kan uitgeven, dat geld leg ik opzij voor het einde van de maand. Zo heb je nooit verrasingen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Precies hetgeen wat ik wil gaan hanteren, gewoon geld apart leggen, zoals xi zei er is dan wel geen overzichtje, maar zoveel koop ik toch niet, dus kan allemaal vanuit het hoofd [:D]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby KiWi » 07 Apr 2004, 10:34:24

PayPal heeft natuurlijk wel een leuk overzichtje altijd. Zolang je dat maar redelijk in de gaten houdt (althans voor mij is dat de grootste aftrekpost, dingen in NL betaal ik met cash/pin, dus dat houd ik dan in de gaten).
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Next

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group