Crap ... weer eBay veiling voortijdig beeindigd.

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Crap ... weer eBay veiling voortijdig beeindigd.

Postby KiWi » 01 Apr 2004, 12:52:32

Het wemelt laatste tijd van veilingen die voortijdig beeindigd worden. Gelukkig kom ik dan vaak bij sellers van wie ik weet wat ik qua conditie en service kan verwachten, maar er zijn ook zat gelegenheden dat je een item bij een voor jou niet bekende seller aan het volgen bent (in mijn geval een Last Blade 2).

Dan laat je andere veiligen lopen (je kunt nu eenmaal niet alle veiligen winnen gezien een toch eindige budget), maar dan moet je weer achter komen dat de veiling waarin je het meeste interesse in toonde voortijdig is beeindigd, waardoor je toch een paar leuke items bent misgelopen die relatief cheap zijn geeindigd.

Ik vind het erg jammer dat de veel sellers nu onderhands items verkopen.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby hoofdletterp » 01 Apr 2004, 13:01:40

Ja hé,, had ik ook laatst. Echt dom. Ik vind het sowiezo dom dat het überhaupt mogelijk is om een veiling vroegtijdig te beëindingen.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Ms. NES » 01 Apr 2004, 13:38:38

Bah, dat is inderdaad balen! :P
Maar je doet er niets aan, want Ebay gedoogd gewoon alles. :S Je leest dan bijv. \'veiling voortijdig beeidigd omdat het artikel is zoekgeraakt\' of iets anders ongeloofwaardigs en dan weet je weer genoeg. :S
Of als je al geboden hebt, krijg je opeens een mailtje dat je bod is geannuleerd!
Balen, balen, balen. :P
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby Michaelm » 01 Apr 2004, 14:29:35

Hmm, je kan toch zelf ook mailen met een bod en misschien eindigt hij \'m dan ook voortijdig voor jou ?
User avatar
Michaelm
 
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2003, 21:37:08
Location: Heerlen

Postby Ms. NES » 01 Apr 2004, 18:59:51

Door precies díe attitude gaat het er zo rommelig aan toe op Ebay. :S
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby Michaelm » 01 Apr 2004, 21:56:35

Just like in real life ;)
User avatar
Michaelm
 
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2003, 21:37:08
Location: Heerlen

Postby BDT » 02 Apr 2004, 07:34:16

Het is klote. Ben nu al 2 maanden niet meer op ebay actief denk ik nu.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Appie » 02 Apr 2004, 08:15:34

hehe 3x raden hoe ik aan me Tiny Bee Controller kom? [:D]
Ik had geen zin te wachten op een item dat misschien uitloopt op snipen als ik het gewoon \"moet\" hebben en als hij de voorwaarde heeft dat je kan mailen met een bod om de veiling vroegtijdig te beeindigen, doe ik dat graag. Tuurlijk is het lullig voor de andere, maar een dag voor dat die auction officieel eindigt is nog acceptabel in me boekje. Paar uur van te voren wordt erg lullig.

Wat ook meespeelde was dat er nog 3 andere Tiny Bee auctions waren, dus die hoogste bieder waarvoor ik het item had weggekaapt kon nog ergens anders gaan bieden (en dat heeft \"chee chee lady\" ook gedaan zo zag ik later)

Maar goed die Tiny Bee heb ik dus weggekaapt. Het is zeker niet iets wat ik de toekomst vaker wil doen als ik al op ebay wat doe (welgeteld 2 dingen via ebay gekocht, waarvan ik voor de Tiny Bee dus geeneens feedback kon krijgen). Tiny Bee was voor mij de uitzondering op de regel, je komt ten slotte naar ebay om gewoon te bieden, dus wil ik dat ook doen, maar had gewoon geen zin in mogelijke snipe praktijken en dat is niet zo\'n gekke gedachtegang als het een zwaar gelimiteerd item betreft.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Patvs » 05 Apr 2004, 04:20:37

Ik haat veilingen die vroegtijdig eindigen.

<b>TIP voor verkopers:</b>

Als ik zelf dingen op Ebay verkoop, krijg ik ook altijd emails van mensen die vragen of ik hem voortijdig wil beeindigen.

Vroeger verkocht ik alles met starting bid $0.01, NO RESERVE, FREE WORLDWIDE SHIPPING, 7 day auction (en geen BUY NOW optie) wat ik de eerlijkste veilingmethode vind. Maar het schijnt dat vooral haastige, koopkrachtige Amerikanen die methode helemaal niet prefereren.

<b>DE OPLOSSING: de BUY NOW optie. </b>Starting bid $0.01, RESERVE = 30% van de BUY NOW price, ENKEL free worldwide shipping als je de BUY NOW gebruikt!, 10-day auction.

Ik heb nu altijd dat iemand binnen 3 dagen de BUY NOW gebruikt omdat ze geen zin hebben een week langer te wachten.
Patvs
 
Posts: 354
Joined: 22 Mar 2003, 16:43:23
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 05 Apr 2004, 07:16:11

Ik gebruik alleen nog maar buy it now op eBay.. Voorkom je al deze ellende mee, en dan koop ik meestal toch alleen maar dingen die nieuw zijn (en uit het buitenland moeten komen). Voor 2e hands spul ga ik wel naar marktplaats.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Speedy » 05 Apr 2004, 07:35:49

2e hands spul is juist het leuke voor mij, op eBay vind je spul dat je nergens anders tegenkomt, en de kick tegen het eind van de veiling hoort erbij. Ik stond een week lang als hoogste bieder op een VCD cart voor de Saturn, laatste half uur overboden en toen ik m\'n laatste bod wou uitbrengen zat @Home weer is te kloten waardoor het bod resulteerde in een 404 ... pech, dat hoort bij de sport. Dat weet je als je op eBay komt, dat voortijdig kopen (buiten Buy Now) vind ik flut, ga dan naar marktplaats of forums. Als je het item echt wil hebben moet je op zeker gaan bieden (oftewel meer bieden dan zo\'n ding waard is), houdt het leuk voor iedereen imho.

Gelukkig zelf nog niet meegemaakt (handel amper op eBay), maar kan me voorstellen dat het irritant is.
User avatar
Speedy
 
Posts: 768
Joined: 17 Feb 2004, 19:45:54

Postby Ms. NES » 08 Apr 2004, 12:09:18

Als je nog een vcd card zoekt, kun je me gerust mailen. Maar die gaat niet weg voor habbekrats (ik wil een hoger bedrag dan jij wilde betalen op Ebay...)...
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group