Waarom?

Nog bergen oud spul liggen dat je graag wilt verkopen? Of zoek jij nog een bepaalde game? Dit is dan voor jou de plaats om te zoeken.
LET OP: het is NIET toegestaan om illegale zaken zoals copies,copy-boxen e.d. aan te bieden of te vragen! Deze topics worden onherroepelijk aangepast,gesloten of verwijderd. Gameshops en andere commerciele instellingen worden bovendien niet getolereerd zonder enig overleg met de Segaforum.nl staff. info@segaforum.nl

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Waarom?

Postby smithers » 26 Mar 2004, 11:01:23

Waarom zeiken zoveel mensen over de vraagprijzen van verkopers???

\"op ebay krijg ik ze voor zoveel\" \"in een gameshop heb ze voor minder zien liggen\" blablabla... als mensen iets te koop zetten willen ze er gewoon wat voor terug zien.. is dat teveel in jou ogen, biedt dan niks of zeg gewoon achteraf dat je er van af ziet...
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby WithAttitude » 26 Mar 2004, 11:08:36

Omdat ze een helpende hand willen beiden.
Ik begrijp alleen ook dat het vervelend kan zijn voor de verkoper.

Ik denk dat hulp gewoon gegeven moet worden tenzij de TS aangeeft dat ie daar geen inteersse in heeft.
Dan moeten de mensen hun mond houden verder ook.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Appie » 26 Mar 2004, 11:09:40

ja ik snap het ook niet, als je hem ergens anders cheaper krijgt, koop hem dan daar en zeik niet over persoon in kwestie die een \"te hoge\" vraagprijs heeft. Als iemand voor een bepaalde prijs wil verkopen, doet die dat, gaat er niemand mee akkoord, nou pech. Maar ga er niet om een vraagprijs zitten zeiken, stelletje Nederlanders. Je hoeft hem toch niet per se te kopen van die persoon?! Item andere plaatsen ook verkrijgbaar? Zelfde goede staat? Mooi, daar kopen en bek dicht.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby SilverBolt » 26 Mar 2004, 11:21:04

Enerzijds is het er vervelend voor een verkoper als mensen zo gaan zeuren heel begrijpelijk.

Aan de andere kant is het ook een vorm van hulp aan de verkoper om te zorgen dat ie van zijn spul afkomt, wat niet gebeurd als er teveel voor gevraagd wordt.

En hoe je het ook wend of keert nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dus leer d\'r maar mee leven want je komt er toch nooit vanaf, dat is gewoon de aard van het beesje [:D]
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby Sen » 26 Mar 2004, 11:23:15

Ik vind het geen kwaad kunnen. Je kunt er altijd op wijzen, maar maak het niet te gek...
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Zeo » 26 Mar 2004, 11:25:32

Ben het helemaal met Sen eens, alleen vind ik dat de verkoper er wel op gewezen mag worden in het geval hij/zij een veel te hoge verkoopprijs heeft. Het moet allemaal wel reëel blijven...
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby NiGHTS » 26 Mar 2004, 11:30:46

ja maar vaak wordt er op een mediamarkt gewezen aan de andere kant van Nederland of een of andere online shop in Hong Kong ofzo waar dan nog eens flink wat verzendkosten bij moeten, dat vind ik dus niet echt goede redenen om een verkoper daarmee te confronteren
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby TripleDad » 26 Mar 2004, 11:31:26

Persoonlijk vind ik het vervelend dat mensen hier spullen aanbieden met duidelijk een winstoogmerk. Daar is ebay voor. Hier moet je spullen aanbieden waar je gewoon van af wilt. En niet spullen die je lekker goedkoop ingekocht hebt, en hier met een lekkere winst wil verkopen.

Ik ga hier geen voorbeelden noemen, want het is mijn persoonljke mening.
TripleDad
 
Posts: 243
Joined: 15 Sep 2003, 20:26:33

Postby Appie » 26 Mar 2004, 11:32:06

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door SilverBolt</i>

En hoe je het ook wend of keert nederlanders willen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, dus leer d\'r maar mee leven want je komt er toch nooit vanaf, dat is gewoon de aard van het beesje [:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Zal ook wel aan mij liggen, ik vertoon dat nederlandse gedrag niet vaak.
Maar ja ik koop ook nooit 2de hands spul, op ebay (ALS ik daar ooit zit) speur ik ook altijd naar factory sealed. Ik koop in 99% van de gevallen alleen maar stuff die ik toch echt wil hebben, bij die items speelt geld geen rol (en worden omdat ik ze dus echt wil al bij release gekocht voor winkelprijs dus)
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby BOP » 26 Mar 2004, 12:16:09

Met een beetje vooronderzoek kun je als bieder zelf ook wel uitvinden wat de prijs van een item hier ongeveer moet zijn. Maar het kan af en toe handig zijn als je door een medeforumganger gewezen wordt op een mooie aanbieding ofzo.
BOP
 
Posts: 618
Joined: 26 Aug 2003, 01:57:20
Location: Netherlands

Postby Ms. NES » 26 Mar 2004, 12:17:41

We weten allemaal waar we game stuff kunnen kopen, zowel on- als offline, binnen- en buitenland. Dus ik ga ervan uit dat de meeste prijzen iedereen wel bekend zijn...
Jammer genoeg beseffen veel mensen niet dat als ik een game spot op een Japanse site, ik rekening moet houden met verzendkosten (inpakken en portokosten), invoerrechten en belasting, en vaak ook nog bankkosten / PayPalkosten.
En dus krijg je uitspraken van: \'bij LikSang is-ie maar 25 USD\'.
Ik noem dat appels met peren vergelijken.

Daarnaast denken veel kopers dat als je maar roept dat je het goedkoper hebt gezien, de verkoper meteen de prijs omlaag aanpast.
Ik denk dan: dan koop je het item toch gewoon daar! Doe gewoon lekker de moeite van bijv. het importeren en wachten op de postbode (als het spel niet in de post is zoekgeraakt), voor dat voordeeltje van anderhalve euro of hoeveel het dan ook is.

Wat ook een niet uit te roeien denkbeeld is, dat als je iets \'duurs\' aanbiedt je een woekerwinst wil maken.
Dat iets het geld ook daadwerkelijk waard is, is iets onbekends.
Service van de koper (snelle mail, snelle verzending, alleen portokosten rekenen en geen \'verzendkosten\'!, nette/minte en werkende items verkopen), schaarsheid van een artikel in Nederland, etc., dat zijn allemaal zaken die de meesten hier onbekend zijn.
Of eigenlijk: waar geen waarde aan wordt toegekend, want alles moet zo goedkoop mogelijk.

Ik heb er geen problemen mee dat iemand een zo goed mogelijke deal probeert te sluiten, maar het gaat mij meer om de manier waarop.
Het hele rollenspel met prijsvergelijkingen, etc. dat kunnen we toch wel overslaan op dit forum? En dat sjacheren om een euro van de prijs af te krijgen, dat hoeft toch ook niet?
Als iets je te duur is, kun je toch gewoon zeggen dat de prijs JOU te hoog is (want anderen willen het er misschien wel voor uitgeven!) en dat je niet denkt met de verkoper een compromis te kunnen sluiten.

Ik stel voor dat de nieuwe moderatoren van dit forum daar eens op gaan letten en alle offtopic in verkooptopics (zoals prijsvergelijkingen, mensen die opeens hun eigen stuff gaan aanbieden in iemands verkooptopic, etc.) gaan aanpakken!
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby Zeo » 26 Mar 2004, 13:16:37

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ms. NES</i>
<br />We weten allemaal waar we game stuff kunnen kopen, zowel on- als offline, binnen- en buitenland. Dus ik ga ervan uit dat de meeste prijzen iedereen wel bekend zijn...
Jammer genoeg beseffen veel mensen niet dat als ik een game spot op een Japanse site, ik rekening moet houden met verzendkosten (inpakken en portokosten), invoerrechten en belasting, en vaak ook nog bankkosten / PayPalkosten.
En dus krijg je uitspraken van: \'bij LikSang is-ie maar 25 USD\'.
Ik noem dat appels met peren vergelijken.

Daarnaast denken veel kopers dat als je maar roept dat je het goedkoper hebt gezien, de verkoper meteen de prijs omlaag aanpast.
Ik denk dan: dan koop je het item toch gewoon daar! Doe gewoon lekker de moeite van bijv. het importeren en wachten op de postbode (als het spel niet in de post is zoekgeraakt), voor dat voordeeltje van anderhalve euro of hoeveel het dan ook is.

Wat ook een niet uit te roeien denkbeeld is, dat als je iets \'duurs\' aanbiedt je een woekerwinst wil maken.
Dat iets het geld ook daadwerkelijk waard is, is iets onbekends.
Service van de koper (snelle mail, snelle verzending, alleen portokosten rekenen en geen \'verzendkosten\'!, nette/minte en werkende items verkopen), schaarsheid van een artikel in Nederland, etc., dat zijn allemaal zaken die de meesten hier onbekend zijn.
Of eigenlijk: waar geen waarde aan wordt toegekend, want alles moet zo goedkoop mogelijk.

Ik heb er geen problemen mee dat iemand een zo goed mogelijke deal probeert te sluiten, maar het gaat mij meer om de manier waarop.
Het hele rollenspel met prijsvergelijkingen, etc. dat kunnen we toch wel overslaan op dit forum? En dat sjacheren om een euro van de prijs af te krijgen, dat hoeft toch ook niet?
Als iets je te duur is, kun je toch gewoon zeggen dat de prijs JOU te hoog is (want anderen willen het er misschien wel voor uitgeven!) en dat je niet denkt met de verkoper een compromis te kunnen sluiten.

Ik stel voor dat de nieuwe moderatoren van dit forum daar eens op gaan letten en alle offtopic in verkooptopics (zoals prijsvergelijkingen, mensen die opeens hun eigen stuff gaan aanbieden in iemands verkooptopic, etc.) gaan aanpakken!
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

In principe heb je helemaal gelijk Ms. NES, alleen is het jammer dat hetgeen je daar post bij jou niet van toepassing is.(Nu neem ik even de DC Arcadesticks als voorbeeld) Je weet zelf ook wel dat 55 euro voor die sticks erg hoog is. Het is jouw goed recht dat ervoor te vragen, maar die prijs is niet helemaal reëel, en bovendien heb IK het er niet voor over.
Nogmaals, jij mag dat er best voor vragen als je wilt, maar doe dan niet net alsof je er GEEN winst op wilt maken, dat wil je wel degelijk! Als je mij dan voor grappenmaker probeert uit te maken omdat ik een reëel bod uitbreng....tja...[;)]....je begrijpt me wel..
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby Ms. NES » 26 Mar 2004, 14:15:22

@Zeo: het gaat je geen f*ck aan, maar ik heb een tijd geleden die arcade stick voor veel meer dan mijn vraagprijs gekocht, dus nee, ik wil geen winst maken. Ik wil alleen het grootste deel van mijn aankoopbedrag terug. Blame a girl for trying.
Jij wil er 30 euro voor betalen, omdat ze dat ooit kostten (volgens jou) in een shopje dat ze niet meer heeft... je vergelijkt dus met een niet bestaande verkoopprijs.
Als je nou met een prijs kwam van een shop die ze wel nog voert, was ik ook op mijn teentjes getrapt, maar dan lag het anders.
Jouw prijsvergelijking raakte kant nog wal; dus geen reëel bod in mijn ogen.

Zoiets als: ik wil een gesealde Radiant Silvergun kopen voor 60 USD, want dat kostte die ook 10 jaar geleden bij de release. :S

Nu is daar een andere verkoper die ze voor 5 euro koopt in een of ander shopje net over de Duitse grens, waar niemand van ons zo maar ff binnenloopt.
Deze verkoper maakt er 20 euro winst op! Maar dat stoot niemand tegen de borst!!! Terwijl we er toch zo tegen zijn dat iemand winst maakt!
Er wordt steeds vaker met 2 maten gemeten op dit forum, niet alleen in de SegaMarkt.

Tot slot over die sticks: Mij boeit het niet. Ik kan op dit moment zelf arcade sticks voor 1,50 euro kopen (nieuw in de doos, Sega originals), maar ik zou niet weten wat ik daar mee moest doen.

Edit: typo
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby Zeo » 26 Mar 2004, 14:51:19

@Ms Nes.

Blijkbaar heb je mijn verhaal verkeerd geïnterpreteerd. Ik heb er namelijk geen enkel probleem mee wanneer een forummer hier winst probeert te maken op een item. Waar ik wel over val, is het feit dat hij/zij dan net doet alsof hij/zij er GEEN winst op wil maken! Misschien is dat bij jou dan niet het geval, maar ik twijfel er sterk aan.
Om even het DC Arcade Stick voorbeeld weer aan te halen: als je ze nu voor 1,50 euro kan krijgen, dan had je ze \'die hele tijd geleden\' heus niet voor véél meer dan 55 euro gekocht hoor, maak dat de kat wijs. Als je werkelijk zoveel verstand hebt van prijzen zoals je dat beweert, had je destijds heus geen Arcade Stick gekocht voor het veertig-vijftigvoudige!?

Goed, ik was in mijn bod betreffende de Arcade Stick misschien niet helemaal volledig, maar feit is dat de originele arcade stick daar voor 20 of 30 euro lag. Aangezien ik dat nu niet meer kan bewijzen, heb ik hier een nieuwe link voor je waar de Arcade Stick dan wel geen 30 euro kost, maar in ieder geval minder dan jouw \'vraagprijs\' waarmee je geen winst wilde maken:

Klik

Kortom, ik meet niet met twee maten, maar probeer een reëel bod op jouw Arcade Stick uit te brengen in vergelijking met de nieuwprijzen van shops.(En als je naar de rest van de games/accesoires kijkt op die site zul je zien dat ze zeker niet de goedkoopste zijn, of zouden zij er ook geen winst op willen maken[;)])
User avatar
Zeo
 
Posts: 2032
Joined: 29 Mar 2003, 11:46:32

Postby KiWi » 26 Mar 2004, 15:07:23

Ik heb 2 van mijn arcade sticks destijds voor 90 gulden gekocht nieuw bij Nedgame. In begin gingen ze voor meer toen DC nog ruim in de winkels lagen. Als ik deze dan nu zou willen verkopen, weet ik dat ik bij een prijs van 30 euro ik bij deze 2 sticks verlies ga draaien.

Ik kan ook mijn sticks nu voor 35 euro aanbieden, maar dan zou ik met de prijzen van FutureMax (welke een winkel is en ik enkel particulier) een (woeker)winst hebben van 5 euro, terwijl ik in dit geval verlies maak van om en nabij 13 gulden.

Ik kan wellicht nu ook sticks gaan halen voor 1,50/5 euro om te verkopen voor 30 euro, maar daar loop ik als particulier dan wel risico dat ik niet alle sticks meer kwijtraak. ManoRevolver gaat nu ook enkel extra sticks halen omdat hij min of meer van tevoren weet dat hij ze kan slijten. Als particulier ga je ook niet overderven veel extra [insert_software/hardware/merchandise] kopen, maar ga je net die ene reserve verkopen. De gemiddelde prijs van een item kan dan wel gedaald zijn, maar verandert dat dan de prijs die een persoon eerder voor dat item heeft neergeteld?
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Next

Return to 5. Sega Markt

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group