Soul Caliber of Street Fighter III: Third Strike

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Soul Caliber vs Street Fighter III: Third Strike

Soul Caliber
38
70%
Street Fighter III: Third Strike
16
30%
 
Total votes : 54

Postby kevin » 10 Aug 2005, 09:27:30

Loempiavreter wrote:
kevin wrote:speel zelf vooral third strike, maar begin double impact ook steeds leuker te vinden. Doet me denken aan de ouderwetse sf gameplay.


Double impact vind ik niks omdat de Balance fucked up is... En de oude SF 2 gameplay boeit me niet meer, Alpha 3 of Third Strike dat zijn de Street Fighter spellen.

ik speel dan ook voor de lol, ben totaal geen pro.
en de oude streetfighters vind ik leuker, vandaar :wink:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Loempiavreter » 10 Aug 2005, 09:31:59

kevin wrote:
Loempiavreter wrote:
kevin wrote:speel zelf vooral third strike, maar begin double impact ook steeds leuker te vinden. Doet me denken aan de ouderwetse sf gameplay.


Double impact vind ik niks omdat de Balance fucked up is... En de oude SF 2 gameplay boeit me niet meer, Alpha 3 of Third Strike dat zijn de Street Fighter spellen.

ik speel dan ook voor de lol, ben totaal geen pro.
en de oude streetfighters vind ik leuker, vandaar :wink:


De oude street fighters :P

deel 1 zuigt, kan je alleen met Ryu spelen met 2 knoppen
deel 2 aardig voor z'n tijd maar Guile is te overpowered (gelukkig is dat in de versies hierna (Super Turbo World Challenger from hell 2) hersteld want wie wil der nou met Guile spelen :wink:)
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby F-zero » 10 Aug 2005, 16:39:40

Ja deel 1 suckt.. ik heb hem gehad op de Amiga (begin 90's ofzo) en ik vond hem toen al zuigen. Maar we dachten toen van te voren SF2 te hebben want dat was HET spel op de kermis en attractieparken enzo. Helaas niet dus.

Een maat van me had SF2 op de kast en hij button mashede altijd LK sweeps met Ryu.. na 4 of 5 hits was je dan duizelig hehe. Toch speelt het spel nog verrassend leuk al is ie wel iets te traag. En Guile overpowered.. ja dat wel maar ik vind Guile eigenlijk alleen leuk in de oude SF2's. Daarna is ie te erg verneukt omdat ie nooit nieuwe moves kreeg. In SFA3 is ie zowat de zwakste character.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby kevin » 10 Aug 2005, 17:18:39

Loempiavreter wrote:
kevin wrote:
Loempiavreter wrote:
kevin wrote:speel zelf vooral third strike, maar begin double impact ook steeds leuker te vinden. Doet me denken aan de ouderwetse sf gameplay.


Double impact vind ik niks omdat de Balance fucked up is... En de oude SF 2 gameplay boeit me niet meer, Alpha 3 of Third Strike dat zijn de Street Fighter spellen.

ik speel dan ook voor de lol, ben totaal geen pro.
en de oude streetfighters vind ik leuker, vandaar :wink:


De oude street fighters :P

deel 1 zuigt, kan je alleen met Ryu spelen met 2 knoppen
deel 2 aardig voor z'n tijd maar Guile is te overpowered (gelukkig is dat in de versies hierna (Super Turbo World Challenger from hell 2) hersteld want wie wil der nou met Guile spelen :wink:)

ik bedoel de delen die ik vroeger op de snes spelen ( 2 dus )
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Loempiavreter » 10 Aug 2005, 18:10:20

kevin wrote:
Loempiavreter wrote:
kevin wrote:
Loempiavreter wrote:
kevin wrote:speel zelf vooral third strike, maar begin double impact ook steeds leuker te vinden. Doet me denken aan de ouderwetse sf gameplay.


Double impact vind ik niks omdat de Balance fucked up is... En de oude SF 2 gameplay boeit me niet meer, Alpha 3 of Third Strike dat zijn de Street Fighter spellen.

ik speel dan ook voor de lol, ben totaal geen pro.
en de oude streetfighters vind ik leuker, vandaar :wink:


De oude street fighters :P

deel 1 zuigt, kan je alleen met Ryu spelen met 2 knoppen
deel 2 aardig voor z'n tijd maar Guile is te overpowered (gelukkig is dat in de versies hierna (Super Turbo World Challenger from hell 2) hersteld want wie wil der nou met Guile spelen :wink:)

ik bedoel de delen die ik vroeger op de snes spelen ( 2 dus )


Ja de normale SNES editie van SF 2 heeft ook een overpowerd Guile.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Guess who's here

Postby Immovable Mind » 10 Aug 2005, 18:11:31

Yo yo yo,

laat ik me dan ook maar even mengen in het gesprek. Third Strike wint het simpelweg makkelijk van Soul Caliber qua gameplay. Soul Caliber is slecht gebalanceerd en ik haat die fucking ring out KO's!

Ik zeg niet dat Soul Caliber een slecht spel is, in tegendeel het was een baanbrekend spel dat nog steeds tot een top behoord. Maar het blijft voor de casual gamer. Soul Caliber heeft iets meer diep gang dan DOA. Het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar zelfs een buttspel als Tekken5 heeft meer diepgang dan Soul Caliber.

Streetfighter staat garant voor ultimate timing an execution. Het parry systeem vind je nergens anders zo goed uitgewerkt als in SF third Strike. Het parry systeem van SC is matig uitgewerkt en ook daar ligt de balance weer verstrooid over de characters.

SCIII word the same old story, alleen nu met characters custumization. Erg spannend vooral na VF4 en Tekken5. Ook de quest mode beloofd teveel naar mijn mening. Vergis me niet Namco doet goed haar best en deze game wordt natuurlijk weer beloond met hoge cijfers van zowel Gamespot, IGN en zelfs PU. Vechtspellen worden vaak gereviewed door mensen die liever FPS or Strategy games spelen. Ze kennen de geschiedenis van de game niet, weten niet welke vooruitgang en evolutie het spel heeft door gemaakt en laat zich beinvloeden door public opinion. Alleen bij Pro-Gamer werkt 1 gast die er verstand van heeft ^_^!

The big problem is that most top players aren't good writers, and most good writers aren't top players either!

Voor degene die Third Strike nog niet kent, probeer het 1 weekend uit. Je zult het waarderen!

Check mijn site op http://www.ThirdStrike.tk

And loempiavreter, wanneer kom je mijn ass kicken dan met Twelve, want ik kan soms wel winnen van Daigo :) :lol:

Ik heb weer een nieuwe arcadestick binnen laat hem je snel zien op msn!
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby blackdragon » 10 Aug 2005, 18:17:44

Leuke site ;) had hem nog nooit gezien, tsja ik vind Tekken weer beter dan Soul Calibur, maar goed het gaat tussen Third Strike en Soul Calibur.
Voor de rest geef ik je helemaal gelijk.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Loempiavreter » 10 Aug 2005, 18:24:04

Haha Nieuwe arcade stick? Cool!

Je verslaat me toch :P Ik ben nog maar een vlieg in vergelijking met jou :P
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ricepuppet » 10 Aug 2005, 18:35:43

Dope, nieuw forummember met een mening die ik deel. Welcome son!
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Loempiavreter » 10 Aug 2005, 18:50:38

F-zero wrote:Ja deel 1 suckt.. ik heb hem gehad op de Amiga (begin 90's ofzo) en ik vond hem toen al zuigen. Maar we dachten toen van te voren SF2 te hebben want dat was HET spel op de kermis en attractieparken enzo. Helaas niet dus.

Een maat van me had SF2 op de kast en hij button mashede altijd LK sweeps met Ryu.. na 4 of 5 hits was je dan duizelig hehe. Toch speelt het spel nog verrassend leuk al is ie wel iets te traag. En Guile overpowered.. ja dat wel maar ik vind Guile eigenlijk alleen leuk in de oude SF2's. Daarna is ie te erg verneukt omdat ie nooit nieuwe moves kreeg. In SFA3 is ie zowat de zwakste character.


Tjah Guile is lekker gedowngrade, vond hem toch al een kut character...
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby kevin » 10 Aug 2005, 19:27:13

Loempiavreter wrote:Haha Nieuwe arcade stick? Cool!

Je verslaat me toch :P Ik ben nog maar een vlieg in vergelijking met jou :P


die maat van me zit hier nu naast me en die wel met jullie een potje streetfighter spelen....
weet jij of er nog een meeting/tournooi aan zit te komen?
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby blackdragon » 10 Aug 2005, 19:32:12

User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Street Fighter 4 information

Postby Immovable Mind » 11 Aug 2005, 08:45:58

Verder is er nieuws bekend gemaakt over Street Fighter 4, op de laatste comic convention heeft een capcom medewerker zich voorbij gesproken en er zijn al een paar andere dingen uitgelegd (niks is door capcom zelf besproken), hier de dingen:

ACTUALLY there are a few things already known about SF4.

1) It will in fact be 2D

2) Ryu will be the only (classic) returning character

3) They have begun to work on it (thats all they said, didnt say if that was pre-production work or not)

4) The game will come out when Capcom celbrates SF's 20th Anniversary, which wont be till 2007 or 2008 (depending if you go by the US or Japanese anniversary of SF)

All of these things have either been stated in interviews, or at shows, by various Capcom employees or represenitives.

Rumors:

- The 2D Animation will rival most animated shows or movies

- Mel Masters (Ken' son) will make an appearence

- Based on a leaked concept sketch, Ryu will have a new look (3 diffrient versions of Ryu appeared in the sketch, all had diffrient gis, but they all had an unshaved [but not a beard] look to them)

Sound like real fun to me, but only Ryu :shock:
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby blackdragon » 11 Aug 2005, 08:48:03

Cool Street Fighter 4 en gelukkig in 2d, want 3d is echt slecht.
Tsja alleen Ryu die terugkeert is wat minder, bovendien zal de zoon van Ken wel weer dezelde moves hebben als ken denk ik.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Loempiavreter » 11 Aug 2005, 09:20:32

Ik ben juist blij, van mij mogen ze Ryu ook wel schrappen. Maar ja hij is de Icoon van Street Fighter. Ben wel blij dat er nieuwe characters komen, gewoon fris en nieuw. ipv dat je elke Street Fighter met hetzelfde character speelt, dat gaat niet nieuw aanvoelen...
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group