shenmue

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

shenmue

Postby Sw2 » 23 Jul 2004, 08:59:09

ik ben echt ziek fan van de shenmue reeks de hele game de sfeer wat je allemaal kan doen etcetcetc maar ik heb alleen shemue 1 en 2
nu is mijn vraag komt deel 3 ooit nog (ik denk het niet[V]) dus nu hoor ik dat er heel veel andere versies zijn usa the movie etcetc welke hiervan moet ik ook gewoon spelen en is er nog een kleine kans op deel 3 of is het verloren hoop ????
User avatar
Sw2
 
Posts: 745
Joined: 23 Jul 2004, 08:54:17
Location: Netherlands

Postby Sen » 23 Jul 2004, 09:02:32

Er is een topic over alle versies van shenmue die er zijn, er is een zoek functie, dan kun je hem vastwel vinden.

Er is gerust nog wel wat kans op shenmue 3... maar niemand kan er eigenlijk iets zinnigs over zeggen.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Evil_cloud » 23 Jul 2004, 09:24:25

De ontwikkeling van Shenmue 3 was een jaar en half geleden nog vrij ver gevorderd, maar het werk lag toen een beetje stil. Geen idee wat er het laatste jaar en half is gebeurd helaas.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Cyberbeast » 23 Jul 2004, 11:42:27

Shenmue3 gaat er wel aankomen. Geen paniek.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby RMW » 23 Jul 2004, 12:17:24

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 22:12:52, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby mrtweak » 23 Jul 2004, 12:42:46

volgens mij is een belangrijk punt dat de game zelf niet echt veel geld opleverde: nu is het zo dat alle merchandising veel goed maakte, maar de vraag is in hoeverre die filosofie de boys van Sammy kan bekoren.
mrtweak
 
Posts: 1281
Joined: 22 Apr 2002, 13:33:46
Location: Spain

Postby Daikath » 23 Jul 2004, 13:30:38

Ik zou Evil Cloud niet geloven, iedereen kan wel zeggen dat die goede contacten met AM2 heeft maar ik denk niet dat ze zomaar een geheim van deze grootte zomaar aan een outsider laten zien als het geen PR profijt geeft (wat het in dit geval dus niet doet). Daarom zie ik geen reden om aan te nemen dat de vriend van Evil Cloud (waarvan die de informatie heeft) de waarheid spreekt. sorry evil.

Yu Suzuki werkt niet meer bij AM2 overigens, hij startte zijn eigen studio genaamd Digital Rex. Op de link naar de site van Digital Rex stond een screenshot van Shenmue 2.

De offiële Shenmue site heeft laatst een makeover gehad, voor zover ik weet zijn de trademarks op de Shenmue namen vernieuwd en tijdens oud & nieuw was er op de site van Digital Rex een boodschap dat we naar mooie aankondegingen konden vooruitkijken dit jaar. Shenmue 1 en 2 waren beide niet aangekondigd op de E3 maar op de Tokyo Game Show die dit jaar nog moet komen (October volgens mij).


Maargoed dit was voordat Sega is overnomen door Sammy die al eerder gezegd heeft dat Sega zich moest concentreren op de arcade en geen verliesgevende console spellen moest maken. Shenmue is jammer genoeg de grootste verliesmakende Seha game.

Maar aan de andere kant, op de afgelopen E3 werd er gevraagt aan Yu Suzuki hoe het stond met Shenmue 3 en Yu Suzuki antwoorde met een vrolijke lach \'Jullie zullen het wel zien.\'. Dat is welleswaar een paar dagen voor de bekendmaking dat Sega is overgenomen door Sammy maar aangezien Yu Suzuki in Sega\'s board of directives zit moest hij er wel van geweten hebben.

En ik denk niet dat de lach bedoeld was omdat die al wist dat het niet kon dankzij de overname van Sammy want al eerder heeft Yu Suzuki in een interview laten weten dat zijn leven niet compleet zou zijn als Shenmue 3 niet uitgegeven zou worden. Dan lach je denk ik niet als het voor eens en altijd gestops is neem ik aan.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby RMW » 23 Jul 2004, 13:36:07

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 22:13:09, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Evil_cloud » 23 Jul 2004, 13:48:29

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Daikath</i>
<br />Ik zou Evil Cloud niet geloven, iedereen kan wel zeggen dat die goede contacten met AM2 heeft maar ik denk niet dat ze zomaar een geheim van deze grootte zomaar aan een outsider laten zien als het geen PR profijt geeft (wat het in dit geval dus niet doet). Daarom zie ik geen reden om aan te nemen dat de vriend van Evil Cloud (waarvan die de informatie heeft) de waarheid spreekt. sorry evil.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ali heeft interviews met AM2, Smilebit, Sonic Team,... afgenomen en heeft enorm goede contacten met Sega. Waarom zou je me niet geloven?

Wat heb ik en voornamelijk jullie er aan als ik bullshit vertel? Over Shenmue 3 weet ik slechts dat AM2 er enkele jaren geleden is mee begonnen, tot anderhalf jaar à twee jaar geleden het project een beetje stil is komen te liggen, vanaf daar weet ik niets meer hoe het verder is gegaan. Wat ik ook weet is dat er een beta was/is van Shenmue 3 die aan een select aantal mensen is vertoond (misschien zelfs \'speelbaar\').
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Daikath » 23 Jul 2004, 14:30:53

Omdat ik niet denk dat Am2 zelfs aan iemand met goede contacten met Sega een groot geheim zoals Shenmue 3 laat weten. Sorry. Ik zie totaal niet in wat Sega er denkt mee te bereiken. Ik denk ook niet dat jij bullshit vertelt maar dat die vriend van je dat doet.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Evil_cloud » 23 Jul 2004, 16:21:15

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Daikath</i>
<br />Omdat ik niet denk dat Am2 zelfs aan iemand met goede contacten met Sega een groot geheim zoals Shenmue 3 laat weten. Sorry. Ik zie totaal niet in wat Sega er denkt mee te bereiken. Ik denk ook niet dat jij bullshit vertelt maar dat die vriend van je dat doet.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Niet meteen een vriend, eerder een verre kennis, die als freelance journalist werkt (heeft interviews gedaan voor ondermeer Gamespy, Maniac, en NGC). Gezien hij een aantal Sega producers persoonlijk kent, zou ik niet echt twijfelen aan wat hij zegt. Trouwens volgens mij heeft hij nog een NDA, dus heeft hij niet meer gezegd dan dat wat ik hiervoor heb gezegd ;)

Hij houdt trouwens bijna alles voor zichzelf, moet ook.
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Cyberbeast » 23 Jul 2004, 19:47:33

Evil heeft volledig gelijk. Ik ken da man ook. Door hem ga ik volgend jaar, als ik er geraak, persoonlijk Suzuki-san ontmoeten op E3.

Ali laat ook maar los wat hij wil. Zo is Scud Race eigenlijk nooit in productie geweest voor DC,...
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Robert » 23 Jul 2004, 19:58:34

gaafjes je gaat ook naar de E3 volgend jaar [:D] ... ik ga dan ook weer, dan zien we elkaar wel daar [:D]
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Daikath » 23 Jul 2004, 20:31:55

Die vent kan wel meer zeggen, ik zie nog steeds geen enkele reden waarom Am2 dit allemaal aan een outsider zal laten weten, hoe goed die misschien de producenten ook kent.

Sorry ik zie nog steeds geen reden om aan te nemen dat die verre kennis de waarheid vertelt, ik acht de kans groter dat hij zijn relatie met die Sega producenten gebruikt om jullie zo iets wijs te maken als ik eerlijk ben. Want als je zegt dat je een test versie van Shenmue 3 hebt gezien en dat je dan zegt dat die anderhalf jaar in ontwikkeling is geweest en dat je dat eigelijk niet mag weten vanwege een NDA dan ben je echt de blitz.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Mier » 23 Jul 2004, 20:47:10

beter gewoon verder in de speciaal daarvoor geopende topic!

http://www.segaforum.nl/topic.asp?TOPIC ... hichpage=1
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44


Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group